Eva: Suomalaisuuden arvostus laskussa
KOTIMAA YLE LAUANTAI Eva: Suomalaisuuden arvostus laskenut Suomalaisten arvostus suomalaisuutta kohtaan on laskenut, kertoo Elinkeinoelämän valtuuskunnan Evan asennetutkimus. Nyt noin kolme neljästä suomalaisesta kokee suomalaisuuden olevan onni ja etuoikeus, kun syksyllä 2021 tätä mieltä oli yli 80 prosenttia suomalaisista. Koronakeväänä 2020 näin ajatteli lähes 90 prosenttia suomalaisista. Erityisesti kansallistunnetta vaikuttaa himmentävän taloudellinen luottamus. Arvo- ja asennetutkimuksen tiedot kerättiin Taloustutkimus Oy:n
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitti sikailee.
Ja luulee vähävaraisten kansalaisten puolustavan, jos sotatilanne tulee.
Voiko 19-25-vuotiaiden miesten olettaa koskaan olevan kovin rikkaita
On sillä merkitystä onko sodan jälkeen odottamassa (vanha) työpaikka vai 20 000 euron opintovelat.
Jossain Vantaalla jo joka neljäs on ulkomaalaistaustainen. Heille oma kulttuuri tulee ensin. He eivät ole kiinnostuneita Suomalaisuudesta.
Olet maamme armahin Suomenmaa
Ihanuuksien ihmemaa
joka niemeen notkoon ja saarelmaan.
Kodin tahtoisin pystyttää.
joka niemeen notkoon ja saarelmaan
Suomi on edelleen meidän suomalaisten koti, jota me arvostamme ja syvästi rakastamme!
kertokoot mediat ja muut trollit mitä haluavat aivoja pestessään.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään, joka olisi ylpeä suomalaisuudesta.
Mina myös tietä yksi ylpeä muuslimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kulttuuri on turhaa luksusta ja suomen kulttuuria ylläpitävä Yle näivetetään. Miksi puolueen nimi on perussuomalaiset?
persujen nimeksi voisi vaihtaa Venäjänystävät
Vassareista moni muuten vastusti loppuun saakka Natoon liittymistä, eikä äänestänyt Natoon liittymisen puolesta. Demarit oli aivan aikoinaan rähmällään Neuvostoliittoon ja DDR:ään ja ihaili näitä estoitta.
Tiitisen listasta löytyy näitä demarinimiä . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kaivanut ulkomaalaisen kielioppi kirjan esille. Muutto suunnitteilla 2026. Siihen mennessä c1 kielitaso haltuun.
Samoin. Olen pian väittelemässä tohtoriksi, joten koulutusta ja erikoisosaamista riittää. Saksa on todennäköisin maa, minne muuttaisin, mutta katsotaan. En usko, että Suomi kykenee tarjoamaan minulle pätevyyttäni vastaavaa työtä, ja muutenkin olen kyllästynyt siihen suuntaan, johon tämä maa on menossa.
Jep, jep... Saksa, tuo riippumaton ja eettinen maa ansaitsee osaamisesi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kulttuuri on turhaa luksusta ja suomen kulttuuria ylläpitävä Yle näivetetään. Miksi puolueen nimi on perussuomalaiset?
Vassareista moni muuten vastusti loppuun saakka Natoon liittymistä, eikä äänestänyt Natoon liittymisen puolesta. Demarit oli aivan aikoinaan rähmällään Neuvostoliittoon ja DDR:ään ja ihaili näitä estoitta.
Ei nato kriittisyys ole Venäjämielisyyttä. Persut oli omassa turvallisuusooliittisessa ohjelmassa 2015-2022 Venäjämiel... siis natokriittisiä.
Venäjän on helpompi miehittää Suomi, jos Suomi ole Natossa.
Persujen fanittama Trump heikentää natoa. Persut on siis venäjämielisiä.
Ja kuitenkin suomivasurit on siinä samassa putlerin ohjaamassa bussissa menossa samaan suuntaan kuin trumppikin. Ja heikentää suomen armeijaa, asetti julkiseksi tavoitteekseen naton hajottamisen sisältäpäin ja vastusti ja vastustaa edelleen natoa.
Eli älähän spämmi samaa valettasi moskovanvasuri.
IS: Liki puolet PS-ehdokkaista haluaa purkaa Venäjä-pakotteetnhttps://www.verkkouutiset.fi/a/is-liki-puolet-ps-ehdokkaista-haluaa-pur…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiitisen listasta löytyy näitä demarinimiä . .
Ei löydy. Lista on täynnä persujen edeltäjiä SMP:läisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanuuksien ihmemaa
Suomi on edelleen meidän suomalaisten koti, jota me arvostamme ja syvästi rakastamme!
Juuri näin. Tänä päivänä ei uskalleta olla isänmaallisia, vaan sekin väännetään nationalismiksi??
Missä maassa asuu isänmaallisia se maa on sisäisesti vahvempi.
Kaikilla on oltava lupa ja yhteinen rakkaus omaan kotimaahansa riippumatta sen hetkisistä olosuhteista.
Mistä tässä maassa oikein pitäisi olla ylpeä?
Siitäkö, että meillä istuu hallituksessa äärioikeistolainen puolue, joka käy mediasotaa kansallista Yleisradiota vastaan? Leikkaa tavalliselta kansalaiselta, lappaa rahaa yksityiseen terveysbisnekseen ja kasvattaa valtionvelkaa hillittömästi?
Persut on kaiken pahan alku ja juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kaivanut ulkomaalaisen kielioppi kirjan esille. Muutto suunnitteilla 2026. Siihen mennessä c1 kielitaso haltuun.
Samoin. Olen pian väittelemässä tohtoriksi, joten koulutusta ja erikoisosaamista riittää. Saksa on todennäköisin maa, minne muuttaisin, mutta katsotaan. En usko, että Suomi kykenee tarjoamaan minulle pätevyyttäni vastaavaa työtä, ja muutenkin olen kyllästynyt siihen suuntaan, johon tämä maa on menossa.
Mäkin haluaisin. En ole vain varma minne. Helpoimmat vaihtoehdot olisi muut Pohjoismaat. Toisaalta on joskus ollut hallussa just saksan kieli, mutta se on ruostunut. Toisaalta Kanada olisi ystävällinen maa, englanti on helppoa ja täältä katsoen kaukana konflikteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nato kriittisyys ole Venäjämielisyyttä. Persut oli omassa turvallisuusooliittisessa ohjelmassa 2015-2022 Venäjämiel... siis natokriittisiä.
Venäjän on helpompi miehittää Suomi, jos Suomi ole Natossa.
Trump ja republikaanit vastaa ite näkemyksistään. Ne ei liity mitenkään perussuomalaisiin.
Puolustaisitko hengelläsi Suomea? Jos siis voisit konfliktitilanteessa valita.
Peukku ylös = kyllä
Peukku alas = en
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanuuksien ihmemaa
Juuri näin. Tänä päivänä ei uskalleta olla isänmaallisia, vaan sekin väännetään nationalismiksi??
Missä maassa asuu isänmaallisia se maa on sisäisesti vahvempi.
Kaikilla on oltava lupa ja yhteinen rakkaus omaan kotimaahansa riippumatta sen hetkisistä olosuhteista.
Samaa mieltä. On aika surullista, että isänmaallisuus on jo pitkään liitetty lähinnä äärioikeistolaisuuteen tai vähintäänkin perussuomalaisuuteen. Mä olen silti isänmaallinen eikä mun isänmaallisuuteni liity millään tavalla politiikkaan. Mun sukujuuret on vahvasti tässä maassa ja rakastan tätä maata. Valtiosta ja kansalaisista voin olla montaa mieltä, mutta mulle Suomi on kotimaa ja tulee aina olemaankin. Siinäkin tapauksessa, että joutuisin joskus muuttamaan täältä pois, asuisin sitten vieraassa maassa eikä siitä koskaan voisi tulla mun kotimaatani.
Vierailija kirjoitti:
Alle puolet köyhyysrajasta tukiaisia saavat on ensijoukoissa tarkoitus laittaa eturintamaan kun samaan aikaan toisaalla kansaedustajat syö riekkoja ristallisuunujen välkkeessä ja provoavat sotaa mediaotsikoissa, patterit sauhuten toisin kuin köyhällä ja kestopyllistäen Venäjälle. Elämä on.
no ei oo. Naisista ja c-miehistä on vaan haittaa taistelukentällä. Hauska sun keksimä sana "ensijoukko". Niinku joku 5-vuotiaan lapsen keksimä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitti sikailee.
Ei ole kyse vain tuonikäisistä, vaan koko kansakunnasta. Kädestä suuhun elävällä tai leipäjonossa seisovalla nälkäisellä ei ole maanpuolustustahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitti sikailee.
Ei ole kyse vain tuonikäisistä, vaan koko kansakunnasta. Kädestä suuhun elävällä tai leipäjonossa seisovalla nälkäisellä ei ole maanpuolustustahtoa.
Ei niillä tarvikaan olla, koska ei ne tee sodan aikana mitään muuta mitä ne tekis muutenkaan.
Etelä Suomessa jopa kantisnuoret puhuu huonosti Suomea. Puhe on nykyään skibididibidi wallah bro paljo su outfit maksa?
Aiemmin olen ollut ihan tyytyväinen suomalainen, mutta nyt, ei helevata. Ilkkumista, saksien heiluttelua, öyhötystä turuilla ja toreilla ihan ministeritasolla. Ei. En koe kovinkaan suurta ylpeyttä suomalaisuudestani.