Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eva: Suomalaisuuden arvostus laskussa

Vierailija
28.12.2024 |

KOTIMAA YLE LAUANTAI   Eva: Suomalaisuuden arvostus laskenut     Suomalaisten arvostus suomalaisuutta kohtaan on laskenut, kertoo Elinkeinoelämän valtuuskunnan Evan asennetutkimus.   Nyt noin kolme neljästä suomalaisesta kokee suomalaisuuden olevan onni ja etuoikeus, kun syksyllä 2021 tätä mieltä oli yli 80 prosenttia suomalaisista. Koronakeväänä 2020 näin ajatteli lähes 90 prosenttia suomalaisista.   Erityisesti kansallistunnetta vaikuttaa himmentävän taloudellinen luottamus.   Arvo- ja asennetutkimuksen tiedot kerättiin Taloustutkimus Oy:n  

https://yle.fi/tekstitv/txt/105_0001.htm

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, tämä on propagandaa!! Stubb haluaa luoda tänne Amerikan ja siksi tällaista p*askaa julkaistaan. Ei ole totta! Kaikki suomalaiset arvostaa Suomea ja suomalaisuutta. Tämä ei ole totta!

Vierailija
62/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on tuhonnut Suomea vuodesta 1987 alkaen. Vain 2003-2007 ja 2019-23 saatiin hengähtää. Kekkonen oli oikeassa Kokoomuksen suhteen. Äärioikealla olevan puolueen paikka on oppositiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vapaa maa. Ja suomalaiset ovat vapaa kansa. Kiitos kuuluu veteraaneille jotka uhrasivat nuoruutensa Suomea puolustaessaan. 

Vierailija
64/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin arvostan suomalaisuutta.

Vierailija
65/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vapaa maa. Ja suomalaiset ovat vapaa kansa. Kiitos kuuluu veteraaneille jotka uhrasivat nuoruutensa Suomea puolustaessaan. 

Valitettavasti olemme menettämässä tämän vapauden tai oikeastaan menetettiin vapaaehtoisesti 1995 kun mentiin Euvostoliittoon. Ainakin maaseudulle Eu on tuonut vain kurjuutta ja työttömyyttä.

Vierailija
66/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on tuhonnut Suomea vuodesta 1987 alkaen. Vain 2003-2007 ja 2019-23 saatiin hengähtää. Kekkonen oli oikeassa Kokoomuksen suhteen. Äärioikealla olevan puolueen paikka on oppositiossa.

Sosialidemokraatit on terrorisoinu Suomea vuodesta 1906 lähtien. Niiden yks puheenjohtajistaki on Otto-Wille Kuusinen.

Vierailija
67/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksemme tekee parhaansa, että suomi, suomalaisuus ja suomalaisen kulttuurin arvostus putoaa pohjamutiin.

Välillä mietityttää, mikä on se "suomalaisuus" jonka puolella esim. persut kuvittelevat olevan. Lähinnä taitaa koskea vain omaa junttia ideologiaa ja kultin kannattajia.

Vierailija
68/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmekös tuo, kun sitä on kaikenlaiset rauhankasvattajat ja intersektiot suunnilleen 80-luvulta asti toitottaneet, että mitään suomalaisuutta ei ole olemassakaan.

Tuo on jo joku Tic-tuo Intersektio, intersektionaalisuus sulle. 

Joo, toiset kiroilee, multa pääsee aina toi.

Vierailija
69/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kulttuuri on turhaa luksusta ja suomen kulttuuria ylläpitävä Yle näivetetään. Miksi puolueen nimi on perussuomalaiset?

persujen nimeksi voisi vaihtaa Venäjänystävät

Vassareista moni muuten vastusti loppuun saakka Natoon liittymistä, eikä äänestänyt Natoon liittymisen puolesta. Demarit oli aivan aikoinaan rähmällään Neuvostoliittoon ja DDR:ään ja ihaili näitä estoitta.

Tosiasiassa persut vastusti Nato -jäsenyyttä loppuun asti. jos meillä olisi tämä hallitus niin emme olisi Nato -jäseniä vieläkään

Älä vääristä totuutta. Natoa vastustivat viimeiseen asti vasemman laidan ihmiset. Mutta he näyttävät häpeävän niin paljon käyttäytymistään, että on pakko provisoida Venäjä-mieltymykset toiseen puolueeseen. 

Tuosta tuleekin mieleen, että onko tosiaan niin, että vasemman laidan ihmiset ovat oikeasti ihailleet Venäjää aikaisemmin ja vasta Ukrainan sota sai heidän silmäluomensa raolleen totuudesta. Nyt sitten eivät pysty myöntämään, että he, Suomen johtavat älyköt 🤭 ovat pahasti erehtyneet 😩

Vierailija
70/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä 💙🤍  Rohkein lempein viisain. 

Vierailija
71/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreitä ei suomalaisuus kiinnosta; ei mitään uutta rintamalla.

Vierailija
72/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialidemokraatit on terrorisoinu Suomea vuodesta 1906 lähtien. Niiden yks puheenjohtajistaki on Otto-Wille Kuusinen.

SDP ja Keskusta/maalaisliitto rakensi nykyisen hyvinvointivaltiomme 1935-1987 jonka eduista sinäkin olet päässyt nauttimaan. Nyt Kokoomus ja Persut tuhoaa nämä.

Vierailija
73/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tehdä kaikkea paljon. Vanhempani olivat erittäin ahkeria ja tekivät paljon töitä ja vaatimattomista oloista kumpikin lähtöisin. Minut irtisanottiin töistä ja tänne otetaan halpatyövoimaa, kun se on kokoomuksen väelle edullista. Tiernapojat ja suvivirret kielletään kouluista, on paljon koulukiusaamista. Muista maista muuttaneet haluavat, että heidän kulttuurinsa huomioidaan, mutta ei heitä kiinnosta meidän perinteet. Kun saan kohta uuden ammatin, jonka olen maksanut vanhempieni töillä, haen töihin ulkomaille. Tämä ei ole enää se maa, jonka puolesta olin valmis jopa kuolemaan. Vanhemmat on hoidettu hautaan. Mitä varten veroja maksetaan?

Vierailija
74/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punavihreitä ei suomalaisuus kiinnosta; ei mitään uutta rintamalla.

Ei myöskään Kokoomusta. Pääomalla kun ei ole isänmaata.

Vierailija
75/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hallitus vie köyhältä tuhkatkin pesästä ni mitteepä luulette että tapahtuu.

Kapina. Tosin suomalaiset köyhät ovat niin viilipyttyjä, että kapinaa saa odottaa hamaan tulevaisuuteen asti.

Vierailija
76/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo kaivanut ulkomaalaisen kielioppi kirjan esille. Muutto suunnitteilla 2026. Siihen mennessä c1 kielitaso haltuun.

Samoin. Olen pian väittelemässä tohtoriksi, joten koulutusta ja erikoisosaamista riittää. Saksa on todennäköisin maa, minne muuttaisin, mutta katsotaan. En usko, että Suomi kykenee tarjoamaan minulle pätevyyttäni vastaavaa työtä, ja muutenkin olen kyllästynyt siihen suuntaan, johon tämä maa on menossa. 

Jep, jep... Saksa, tuo riippumaton ja eettinen maa ansaitsee osaamisesi :D

Saksassa tohtoreita arvostetaan ja palkka on Suomeen nähden moninkertainen, ja alhainen verotus takaa ettei tulot jää duunarin tasolle veroprogression jälkeen. Aivan ehdottomasti kannattaa mennä sinne missä koulutusta arvostetaan. Aivovienti on nyky-Suomen paras vientiartikkeli.

Vierailija
77/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt tehdä kaikkea paljon. Vanhempani olivat erittäin ahkeria ja tekivät paljon töitä ja vaatimattomista oloista kumpikin lähtöisin. Minut irtisanottiin töistä ja tänne otetaan halpatyövoimaa, kun se on kokoomuksen väelle edullista. Tiernapojat ja suvivirret kielletään kouluista, on paljon koulukiusaamista. Muista maista muuttaneet haluavat, että heidän kulttuurinsa huomioidaan, mutta ei heitä kiinnosta meidän perinteet. Kun saan kohta uuden ammatin, jonka olen maksanut vanhempieni töillä, haen töihin ulkomaille. Tämä ei ole enää se maa, jonka puolesta olin valmis jopa kuolemaan. Vanhemmat on hoidettu hautaan. Mitä varten veroja maksetaan?

Sun veroilla maksetaan ulkkareille kämpät ja Kela Goldit

Vierailija
78/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä Suomessa jopa kantisnuoret puhuu huonosti Suomea. Puhe on nykyään skibididibidi wallah bro paljo su outfit maksa?

Ainakin meillä Itiksessä puhuu teinit keskenään englantia.

Vierailija
79/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle puolet köyhyysrajasta tukiaisia saavat on ensijoukoissa tarkoitus laittaa eturintamaan kun samaan aikaan toisaalla kansaedustajat syö riekkoja ristallisuunujen välkkeessä ja provoavat sotaa mediaotsikoissa, patterit sauhuten toisin kuin köyhällä ja kestopyllistäen Venäjälle. Elämä on.

no ei oo. Naisista ja c-miehistä on vaan haittaa taistelukentällä. Hauska sun keksimä sana "ensijoukko". Niinku joku 5-vuotiaan lapsen keksimä.

Niin. Jokainen voi miettiä haluaako siellä taistelukentällä avukseen 85kg miehen vai 65kg naisen, kun oma jalka on poikki eikä pääse pakoon itse.

Vierailija
80/118 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa vaan itsestänne.

-Mannerheim

-Sibelius ja Finlandia

-Akseli Gallen-Kallela

-Lasse Märtenson ja Myrskyluodon Maija

-Marimekko

-Alvar Aalto

-Paavo Nurmi

-Kekkonen

-Simo Häyhä

jne ovat edelleen legendoja minulle ja maailmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi