Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat saa jopa 200 euron hälyrahan

Vierailija
27.12.2024 |

Juttelin tuossa tuttavan kanssa, joka oli tehnyt joulun aikana kolme pyhää korotetulla hälyrahalla, kun yllärinä oli tullut jouluksi "sairastumisia" Korotettu hälyraha 200 euroa. Siihen tuplapalkat ja muut lisät niin kolmen päivän bruttopalkka yli 2000 euroa! Ei ihmekään, että hyvinvointialueilla on rahat loppu, kun "pienituloisille" hoitajille maksetaan verorahoista tällaisia korvauksia. Ja hänkin kuuluu näihin "köyhiin" jotka valittaa, kun palkka on niin pieni ja työ on niin "raskasta" että jaksaa tehdä kaikki ylimääräiset vuorot. Ja ei, en todellakaan mene hoitoalalle, mutta ei ihmekään, että nyt irtisanotaan hoitoalalla. 

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiristystähän tuo on. Kaupat saatiin pidettyä joulunpyhät auki Suomessa ihan ilman hälyrahoja. Hoitajilla on hyvä kiristää, jos ette maksa, niin ei tulla töihin ja ihmisiä kuolee.

Sitten kaupoa pannaan vain kiinni, jos työntekijöitä ei ole. Ei onnistu hoitoalalla. 

Et ole kuullut yöpäivystysten lakkauttamisesta, vanhainkotien sulkemisesta jne?

Kaupan sulkeminen on vähän eri asia kuin hoivakodin sulkeminen. Kauppias voi pistää jouluksi lapun luukulle jos ei ole työntekijöitä ja avata taas pyhien jälkeen.

Hoivakodin jos sulkee kolmeksi päiväksi niin kaikille asukkaille pitäisi siksi aikaa löytää joku muu hoitopaikka. Sama pätee myös päivystyksen vuodeosastoihin. 

Vierailija
122/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista kertaakaan kenenkään vakkarin tai sijaisen sairastuneen vaikkapa joulunpyhinä. Töihin jokainen vaikka pää kainalossa. Kun on työvuorot osalle riemuksi ja osalle suruksi määrätty niin niillä menneet. Suunnitelmat tehty listojen mukaan ja jos työhukit sattui niin eurot omaan pussiin. Saitsukoneet sairastavat sitten arjen koittaessa tammikuussa tai viimeistään helmikuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät hoitajat todellakaan tienaa 2000e kolmessa päivässä, edes jouluna.

Jos joku on saanut joulunpyhät vapaaksi (24-26.12.) ja tekee kaikkina päivinä ylimääräisen 7h vuoron niin siitä tienaa kaikkine lisineen n. 1600e. Jos siis saa kaikilta kolmelta päivältä korotetun hälytysrahan 200e. 

Jos joku on valmis perumaan joulunviettonsa ja esim. sukulaisten luona käymisen, niin kyllä siitä sietääkin saada kunnollisen korvauksen. 

Yksi sanoo, että kolmessa päivässä ei voi saada 2000 euroa bruttona ja toinen sanoo, että saa kahdeksassa päivässä 6000 euroa käteen eli 10000 euroa bruttona. Eikö teillä siellä hoitsukoulussa ole jotain matikkaa vai oletteko aina tarpeen mukaan joko köyhiä tai hyvätuloisia?

En ole sanonut, että saan käteen. Eikö sua ole opetettu lukemaan?

Vierailija
124/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait tuo yllätys voi kenellekään olla? Tottakai markkinat määrää paljonko pitää maksaa. Hälyraha on välttämätön.

Tässä kuitenkin puhutaan nyt yhteiskunnan rahoista ja ihmishengistä. Sitä voisi toivoa edes jonkinlaista vastuuntuntoa ihan jokaisen yksilönkin osalta eikä vaan omaa etuaan euron kuvat silmissä ja viinipullo pöydässä. Hoitoala ei ole oikea paikka alkaa leikkimään markkinatalouden lakeja.

Mutta lääkäreille tämä on täysin ok?

Vierailija
125/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientähän tuo on kun

Finnairin lentäjien ja perämiesten keskipalkka on 12 000 euroa kuukaudessa. Kaukoliikenteen kapteenit ansaitsevat 20 000 euroa kuukaudessa.

Sairaanhoitajakin vastaa ihmishengistä.

Vai olisko se vastuu kuitenki lääkärillä?

Viimeistään tästä huomaa ettet ymmärrä alkuunkaan mistä puhut. Lääkäreitä on sairaaloissa ja terveysasemilla. Hoivakodeissa jne joissa suurin osa hoitajista on töissä, ei työskentele lääkäreitä vaan se päivittäinen vastuu on hoitajilla.

Vierailija
126/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tällainen hoitajien paheksuma insinööriretku, ja minun hälyraha oli kolme tuntia eli jotain 150€. Mut työtunnit olis sitten kuitenkin tuplapalkalla. 

Et ole kriittisellä alalla.

Itse asiassa olen. Muutama satatuhatta ihmistä huomaa hyvin nopeasti jos mokaan ja aamulla ollaan Ilta-Sanomissa.

Vierailija
127/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tällainen hoitajien paheksuma insinööriretku, ja minun hälyraha oli kolme tuntia eli jotain 150€. Mut työtunnit olis sitten kuitenkin tuplapalkalla. 

Itse asiassa olen. Muutama satatuhatta ihmistä huomaa hyvin nopeasti jos mokaan ja aamulla ollaan Ilta-Sanomissa.

Onpa teillä hoidettu huonosti asiat, jos yksi tolvana pystyy aiheuttamaan tuollaisen vahingon. Tai sitten yliarvioit tärkeyttäsi.

Vierailija
128/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on saanut joulunpyhät vapaaksi (24-26.12.) ja tekee kaikkina päivinä ylimääräisen 7h vuoron niin siitä tienaa kaikkine lisineen n. 1600e. Jos siis saa kaikilta kolmelta päivältä korotetun hälytysrahan 200e. 

Jos joku on valmis perumaan joulunviettonsa ja esim. sukulaisten luona käymisen, niin kyllä siitä sietääkin saada kunnollisen korvauksen. 

Yksi sanoo, että kolmessa päivässä ei voi saada 2000 euroa bruttona ja toinen sanoo, että saa kahdeksassa päivässä 6000 euroa käteen eli 10000 euroa bruttona. Eikö teillä siellä hoitsukoulussa ole jotain matikkaa vai oletteko aina tarpeen mukaan joko köyhiä tai hyvätuloisia?

En ole sanonut, että saan käteen. Eik

Ihan sinun ekassa viestissä lukee, että NETTOAT 6000 euroa. Eli niin kuin sanoin jo heti alussa, opettele ensin bruton ja neton ero. 

Vierailija
129/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiristystähän tuo on. Kaupat saatiin pidettyä joulunpyhät auki Suomessa ihan ilman hälyrahoja. Hoitajilla on hyvä kiristää, jos ette maksa, niin ei tulla töihin ja ihmisiä kuolee.

Sitten kaupoa pannaan vain kiinni, jos työntekijöitä ei ole. Ei onnistu hoitoalalla. 

Ei näihin lappua luukulle tule yhdessä illassa vaan pitkän suunnittelun tuloksena. :D 

Mutta jos näin alkaa tapahtua, niin on aika todellakin huolestua. 

Mitenköhän vanhainkoti edes suljettaisiin yhdessä illassa? Poistettaisiin poliisin kanssa kaikki asukkaat rakennuksesta ja sitten lukittaisiin ovet? Ja vietäisiin asukkaat johonkin lämpimään koulun liikuntasaliin tms. pärjäämään keskenään pyhien ajaksi...

Vierailija
130/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaat oikeesti verrata jotain kauppaa ja ihmishenkien pelastamista toisiinsa? Toivottavasti osaat edes hävetä. Kaikki lisät kyllä hoitajille kuuluu, ovat ne ansainneet. 

Porukka tulee huomattavasti halvemmalla rahalla kauppaan töihin joulupyhinä, mutta hoitajat valittaa, ettei joulupyhinä ihmishenkien pelastusta tehdä, jos ette verorahoista maksa meille perkeleellisesti rahaa. 

Miksi se halvempi myyjä ei mene yo-sairaalan päivystykseen, teholle, leikkuriin tai synnärille. Ai niin, ei taida koulutus riittää ja luvatkin puuttuu. Mitäs siellä kassalla taas olikaan koulutus- ja lupavaatimuksina?

Vierailija
131/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&nbs

Korjasin sen myöhemmin. Lue ensin kaikki viestit ennen kuin tulet tärkeilemään :D 

Vierailija
132/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei huomaa, inssibussikuski. Tämäkin ruikutus on jo käyty läpi.

Vierailija
133/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta toi hälyraha on tajuton ja se maksetaan näillekin, jotka jää tuplavuoroon. Eli tekee toisen työvuoron perään. Tiedän, on raskasta. Tosin ei kaikki hoitoalan työ ole erityisen raskasta, mutta toki 16h putkeen töissä tuntuu aina. ensin hälyraha ja päälle vielä ylityökorvaukset 50% ja 100%. Haloo. Kyllä on kallista työtä.

Minusta hälyraha pitäisi olla neuvottelukysymys. Senhän saa vuoronvaihdostakin ja joskus vuoronvaihto on mieleinen ihmisiille. Eli tekisivät sen ilman korvaustakin, koska tarjolla oleva vuoro on parempi kuin alkuperäinen. Ei mikään normaali työnantaja maksa ylimääräistä, jos halvemmallakin saa.

No tämän verran ovat sotealan pomotkin osanneet laskea. Luuletko, että noita hälyrahoja maksettaisiin jos töihin tulijoita olisi muuten?

Vierailija
134/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä edes maksetaan? Eiköhän sieltä joku löydy töihin ilman mitään hälyrahojakaan. Ei mullakaan mitään sellaisia ole (en ole hoitoalalla), ainoastaan normaali palkka + 50% jos joutuu normaalin työvuoron lisäksi tekemään jotakin ylimääräistä vielä

.

Ja meidän alalla ei mitään.Soitetaan vapaapäivänä töihin niin sen saa joskus hamaassa tulevaisuudessa vapaana.Joiuluaattonakin  on peruspalkka,ei mitään lisiä.

Ja sinä tyhmä menet? Ei vapaa-ajalla tarvitse vastata työpuheluihin.

Vierailija
135/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virassa olevana esimiehen määräämät ylimääräiset työt on vaan lisätyötä josta saa ensimmäisiltä tunneilta tunti tunnista korvauksen ja olikohan 6 tunnin jälkeen +50% :D Oispa hälyrahoja

Siis millä alalla noihin on pakko suostua? Lähtökohtaisesti ylityö vaatii aina työntekijän hyväksynnän eikä niitä voi noin vaan esimies määräillä. Jos ei normaali työaika riitä niin se ei ole sinun ongelma vaan työnantajan ongelma hankkia joku tekemään ne ylijäävät työt.

Työnantajat kyllä käyttää hyväkseen jos ei itse ole tarkkana. Näissä pitää pysyä tiukkana ja tarvittaessa ottaa yhteys luottamusmieheen ja liittoon jos työnantaja yrittää laittomuuksia.

Vierailija
136/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä hoidettu huonosti asiat, jos yksi tolvana pystyy aiheuttamaan tuollaisen vahingon. Tai sitten yliarvioit tärkeyttäsi.

Sellaisia duuneja on paljon. Hoitsuparat eivät edes ymmärrä mitä sana vastuu oikeasti tarkoittaa.... mut ollos huoleton, poikais valveil on.

Pitäiskö sun vaikka vaihtaa alaa eikä vain ruikuttaa? Vain etkö ole kuuminta hottia, jostain ilmeisestä syystä, työmarkkinoilla?

Vierailija
137/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut koskaan lääkärien vähättelevän muita, mutta tämä hoitavien harjoittama vähättely on ihan käsittämätöntä. Tähän tuotte aina esille sen, kuinka työ on niiiiin tärkeää ja yksikin virhe voi viedä hengen. Nyt kun joku kertoo teille, että tekee kriittistä työtä niin haukutaan tolvanaksi. Ja te vielä ihmettelette, että mistä hoitajaviha kumpuaa. 

Vierailija
138/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näihin lappua luukulle tule yhdessä illassa vaan pitkän suunnittelun tuloksena. :D 

Mutta jos näin alkaa tapahtua, niin on aika todellakin huolestua. 

Mitenköhän vanhainkoti edes suljettaisiin yhdessä illassa? Poistettaisiin poliisin kanssa kaikki asukkaat rakennuksesta ja si

Ei mitenkään, hoitajilla on työvelvollisuus olla töissä vaikka pakotettuna. 

Vierailija
139/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sanoo, että kolmessa päivässä ei voi saada 2000 euroa bruttona ja toinen sanoo, että saa kahdeksassa päivässä 6000 euroa käteen eli 10000 euroa bruttona. Eikö teillä siellä hoitsukoulussa ole jotain matikkaa vai oletteko aina tarpeen mukaan joko köyh

Toki luin, mutta kun ihminen ei itse erota edes bruttoa ja nettoa ja puhuu sekaisin molemmista niin siinä uskottavuus kärsii aika nopeasti. Mutta eipä siinä, et sinä ole suinkaan ainoa, joka ei tätä eroa käsitä. 

Vierailija
140/194 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työnantajallani (julkinen) hälyraha on 13e/h ja ensimmäiseltä tunnilta sitä ei makseta. Eli jouluna 7h vuorosta saisi hälyrahaa 78e, tuplapalkan ja 50% ylityökorvauksen. Eli käytännössä noin 400e, riippuen siitä onko lh vai sh ja onko lääkeluvat vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme