Miten onnistutte vastustamaan makeanhimoa?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makeanhimot on hellittäneet huomattavasti sen jälkeen kun tein ruokavalioon muutoksia. Syön paljon kasviksia ja proteiinia.
Tämä on totta. Hyvät rasvat siihen vielä. Avocado, pähkinät jne...
Pähkinöissä on pääasiassa hyviä rasvoja, mutta liika rasva eli energia muuntuu sekin läskiksi. Itse pystyn ikävä kyllä syömään isojakin kasoja pähkinöitä kerralla. Joten ei ole ratkaisu.
Joskus luin, että makeanhimo saattaa johtua nestevajauksesta. Itse saanut vähennettyä makean syöntiä pitämällä huolta riittävästä vedenjuonnista. Makean himon iskiessä en heti etsi makeaa syötävää vaan testaan ensin juomista, usein himo hiipuu sillä.
Syön parin kolmen tunnin välein, välipalat, esim kahvi ja leipä, hedelmiä, jugurttia..juon vettä tarpeeksi.. Ettei sokeripiikki nouse ja sitämyöten nälkä ja herkkunälkä. Joillekin auttaa sinkkitabletit mutta ne vie maun kaikesta mitä syö.
Mulla auttoi tavallaan järjenvastainen kikka eli mulla on aina herkkuja kotona ja ei mitään kieltoja niiden syömisen suhteen. Kun niitä on koko ajan tarjolla ja saisin syödä niitä, ei tee yhtään mieli. Pari kertaa viikossa otan palan suklaata tai pari karkkia, mutta muuten herkkulaatikko on rauhassa. Kaiken olin kokeillut ennen tätä ja kaikki rajoitukset vain pahensivat maanista karkkien ajattelua ja ahmimista.
Banaani tai smoothie tai sorbetti.
Vierailija kirjoitti:
Syön parin kolmen tunnin välein, välipalat, esim kahvi ja leipä, hedelmiä, jugurttia..juon vettä tarpeeksi.. Ettei sokeripiikki nouse ja sitämyöten nälkä ja herkkunälkä. Joillekin auttaa sinkkitabletit mutta ne vie maun kaikesta mitä syö.
Siis syöt muutaman tunnin välein sokeria ja kuvittelet näin vastustat sokerinhimoa :D:D:D
Henkilö joka sanoo, että makeanhimon vastustamisessa auttaa itsehillintä ei ole kokenut sellaista makeanhimoa, joka käy ylivoimaiseksi. Ihan sama juttu kun toiset eivät pääse millään irti tupakasta, mutta toiset lopettavat suoraan ilman korvaustuotteita päätöksen tehtyään.
Riippuvuuden tasoja on erilaisia. Jokaisella se on yksilöllinen se taso.