PIMEYDEN KUKAT - YleAreenalla katsottavissa. Onko muita jotka katsoneet ?
Pimeyden kukat YleAreenalla. Olihan niin koukuttava ja jännittävä sarja että oli pakko katsoa putkeen joulupyhinä.
Tässä linkki
https://areena.yle.fi/1-65667570
Kommentit (195)
Täyttä roskaa tuo sarja.
Niin kuin on myös maikkarin paljon etukäteen hehkutettu Surman susi.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä roskaa tuo sarja.
Katsoessani mietinkin, aukeaako sarja lainkaan ihmisille, joilla ei ole kosketusta Andrewsin kirjoihin. Itse luin niitä teininä. Kirjojen pohjalta olisin toivonut sarjan olevan hieman hidastempoisempi ja viivyttelevämpi, mutta parempi se on kuin mitä nykypäivänä tehdyltä sarjalta odotin.
Pinnalliseksi se jää, mutta toisaalta, varsin pinnallisia ovat näin aikuisen silmään sarjan kirjatkin. Kuten joku kuvasikin, synkkiä harlekiiniromaaneja.
Ihan best sarjoja ja Surman Susi 👌
Vierailija kirjoitti:
Minusta jäi epäselväksi mitä Corinnen kosijalle tapahtui. Oliviahan sanoo että aamulla haluat tappaa miehesi ja illalla "you bury someone else's body" eli hautaatkin jonkun toisen (et miestäsi). Käännös siis huono, antaa ymmärtää että jo toinen ruumis menossa hautaan.
Mä ajattelin että se toinen ruumis oli se hänen viiksekäs poikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä roskaa tuo sarja.
Katsoessani mietinkin, aukeaako sarja lainkaan ihmisille, joilla ei ole kosketusta Andrewsin kirjoihin. Itse luin niitä teininä. Kirjojen pohjalta olisin toivonut sarjan olevan hieman hidastempoisempi ja viivyttelevämpi, mutta parempi se on kuin mitä nykypäivänä tehdyltä sarjalta odotin.
Pinnalliseksi se jää, mutta toisaalta, varsin pinnallisia ovat näin aikuisen silmään sarjan kirjatkin. Kuten joku kuvasikin, synkkiä harlekiiniromaaneja.
Mikähän sana mun äskettäin kirjoittamassa vastauksessa aiheutti tekstin menon roskiin suoraan.
Oliko se sana jota kuvaa kiusaavaa, piinaavaa fyysistä ja henkistä väkivaltaa...
No, sä olet nyt kuitenkin tosielämään historiallisessa ajassa perehtynyt henkilö. Sinä olet oikeasas. HIENO SARJA!"
hahahahahhahahaha ROSKAA TUO SARJA ON!
Melodraama on musta hyvä termi tälle tyylilajille, siis kun ei ole kovin uskottava.
Ja pahinta tässä ketjussa oli se katsoja joka ei edes tajunnut että Tääkin sarja perustuu niihin vanhoihin kirjoihin.
Kertokaa edes yksi kirja Koivukarilta? Kaikkialla kerrotaan hänen maanneen lapsen kanssa, mutta ei sytytä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa edes yksi kirja Koivukarilta? Kaikkialla kerrotaan hänen maanneen lapsen kanssa, mutta ei sytytä.
Ai esim. Unissasaarnaajan kirjoittaja? Miten liittyy ketjun aiheeseen?
Katsoin lähinnä uteliaisuudesta siitä, millainen näyttelijä on Max Irons, karismaattisen ja lahjakkaan Jeremy Ironsin poika. No komeahan hän on, mutta sarjan roolisuoritukset ovat kaikkiaan huonoja, kaavamaisia ja epäuskottavia.
Kuinka mielettömän sarjan/elokuvan olisi saanut aikaan, jos pohjana ollut teksti ei olisi niin huono, juonenkäänteet toinen toistaan epäuskottavampia, henkilöhahmot latteita.
Sopassa on suoria temaattisia lainoja goottilaisesta romaanista, Bronten sisarusten teksteihin yhdistettynä johonkin nykyversioon Forsythen tarusta tai Dallas/ Dynastia tyyppisestä sukusaagasta. Nuoremmat näyttelijät ovat kuin suoraan kauniista ja rohkeista - yhtä latteita ja yksiulotteisia. On samaan tapaan erikoisia sukulaissuhteita. Kertojahahmo kantaa ensimmäisen osan, mutta mitä pidemmälle edetään sitä epäuskottavampiin ratkaisuihin päädytään. Tarinaan on heitelty erilaisia motiiveja, mutta mitään ei oikein viedä loppuun asti.
Olen 70v, pidin tästä sarjasta.
Luin ne kirjat aikoinaan. Jossain vaiheessa alkoi kyllästyttää se sairas miljöö. En todella halua enää katsojakokemusta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että tuleeko tuohon vielä jatkoa? Jäi mun mielestä ihan kesken se Areenan vika jakso.
Ja vähän överiksi meni loppua kohden, mutta hyvä oli ja piti otteessaan tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Luin ne kirjat aikoinaan. Jossain vaiheessa alkoi kyllästyttää se sairas miljöö. En todella halua enää katsojakokemusta siitä.
Minä katsoin ja sairasta meininkiä. Luin kirjat kasarilla ja olivat olevinaan niin hyviä kun niissä tapahtui niin paljon ja sellaista mitä pumpulissa kasvanut ei olisi osannut edes ajatella.
Nyt lähinnä haluaisin päästä näistä kirjoista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Melodraama on musta hyvä termi tälle tyylilajille, siis kun ei ole kovin uskottava.
Ja pahinta tässä ketjussa oli se katsoja joka ei edes tajunnut että Tääkin sarja perustuu niihin vanhoihin kirjoihin.
Itse asiassa sarja päättyy siihen, mistä kirjasarja alkaa. Katsoin tv-sarjan ja luin neljä kirjaa heti perään, eka kertoo koko ullakkovankeuden ajan ja kolme siitä eteenpäin. Olin lukenut kurjat aikaisemmin 80-luvulla.
En hoksannut tätä. Ajattelin, että isä vain kertoi kosijalle, että Corrine on likainen ja kevytkenkäinen, ja tehnyt abortinkin tultuaan jollekulle raskaaksi. Kiitos selvennyksestä!