PIMEYDEN KUKAT - YleAreenalla katsottavissa. Onko muita jotka katsoneet ?
Pimeyden kukat YleAreenalla. Olihan niin koukuttava ja jännittävä sarja että oli pakko katsoa putkeen joulupyhinä.
Tässä linkki
https://areena.yle.fi/1-65667570
Kommentit (196)
Mua ällötti se insesti, sisarukset menivät naimisiin ja hankkivat lapsia tietäen olevansa puolisisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakotin itseni katsomaan sarjan loppuun, vaikka synkkyys ja kieroutuneisuus olivat epämiellyttäviä. Oli aika jäätävää, miten hyvin kaiken epäuskottavuuden keskeltä piirtyi se, miten ihminen tyytyy, sopeutuu ja "alkaa tanssia mukana" karmeissa olosuhteissa, kun ei muutakaan selviytymiskeinoa näe, ja hiljalleen persoona muovautuu kuvioon. Luin joskus lukioiässä Pimeyden kukat ja Koston terälehdet, ja aika häiriintyneitä ja hämmentäviä nämä lukukokemuksetkin olivat. Sitä en muista, tuliko kirjoissa ilmi, että Christopherin, Cathyn, Carrien ja Coryn vanhemmat olivat puolisisaruksia...? Mietin myös, missä ihmeessä olen minisarjan Olivian nähnyt, mutta sitten tajusin, että näyttelijä oli nuorena jonkin Viisikko-sarjaversion Pauli (George
Virginia Andrewsin Pimeyden kukat -kirjasarjassa Christopher oli ainoastaan Corrinen setäpuoli. Andrews kirjoitti myöhemmin Garden of Shadows -kir
Kiitos sulle. Olen ihmetellyt täällä, kun omat kirjani eivät ole kertoneet mitään tuosta aikaisemmasta elämästä. Onko tuota kirjaa suomeksi vai onko vani nimi enkuksi.
Mitä lopussa tapahtui? Isoäiti myrkytti lapsenlapsensa rotanmyrkyllä?
Vierailija kirjoitti:
Musta taas pääosan esittäjä oli just sopiva. Malcom haluaisi vaimon joka ei olisi äitinsä kaltainen kaunotar ja hylkäisi häntä. Samasta syystä Malcom olisi halunnut pitää Corinnen aina omana pikku tyttönen eikä jakaa tätä toisten miesten kanssa.
Mua jäi vaivaan ettei avattu enempää miksi Malcomin äiti lähti ja oliko heillä jotain seksuaalista keskenään vaikka Malcom oli vasta 5v ja alle. Ainakin Malcomin isä oli niin sanotusti teini tyttöihin kallellaan.
Monta kertaa tätä Oliviaa haukuttiin rumaksi ja hirviöksi, mielestäni esittäjä oli liian kaunis tähän kuvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ajankuvana myös kiinnostava. Nainen oli käytännössä (1900-luku?)miehen omaisuutta vaimona ilman omaa päätösvaltaa. Elokuvassa kohtaus missä aviomies uhkaa "kirjoittaa lähetteen suljettuun hermoparantolaan" ellei vaimo tottele miehen määräyksiä ja käskyjä kuin koira. Jatkuvat ja toistuvat vaimon raisXXX-kohtaukset olivat järkyttäviä.
Elokvan nainen oli itseasiassa aikaansa edellä, koska hänen isänsä oli kasvattanut tytärtään toisin kuin vallitseva käytäntö oli. Eli tytär oli saanut oppia ja ammatin sekä itsenäisyyttä. Ennen avioitumistaan häntä kaikin tavoin nujertamaan pyrkivän hirviön kanssa.
Ja homoutta kitkettiin pois sähköshokeilla kiduttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsi ihan hirveästi se, että vaikka vuodet kului ja vuosikymmenet vaihtui, niin ihmiset näytti ihan samalta! Tytärkään ei ollut vanhentunut päivääkään siitä, kun kotoaan pakomatkalle lähti. Että pikkasen olisi suonut edes jonkinmoista yritystä olevan maskeerauksessa.
Nellikin harmaantui ja ikääntyi mutta sitten lähdettyään tekemään laulu-uraa New Yorkiin tuli hiukset mustina ja nuoremman näköisenä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta taas pääosan esittäjä oli just sopiva. Malcom haluaisi vaimon joka ei olisi äitinsä kaltainen kaunotar ja hylkäisi häntä. Samasta syystä Malcom olisi halunnut pitää Corinnen aina omana pikku tyttönen eikä jakaa tätä toisten miesten kanssa.
Mua jäi vaivaan ettei avattu enempää miksi Malcomin äiti lähti ja oliko heillä jotain seksuaalista keskenään vaikka Malcom oli vasta 5v ja alle. Ainakin Malcomin isä oli niin sanotusti teini tyttöihin kallellaan.
Monta kertaa tätä Oliviaa haukuttiin rumaksi ja hirviöksi, mielestäni esittäjä oli liian kaunis tähän kuvaukseen.
Nyt ollaan elokuvamaailmassa, ei reaalitodellisuudessa. Elokuvamaailmassa ruman roolia esittävät kauniit ja treenatut näyttelijät, joille laitetaan paksusankaiset lasit, tylsä siilitukka / letit, monenkirjavat mauttomat vaatteet, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsi ihan hirveästi se, että vaikka vuodet kului ja vuosikymmenet vaihtui, niin ihmiset näytti ihan samalta! Tytärkään ei ollut vanhentunut päivääkään siitä, kun kotoaan pakomatkalle lähti. Että pikkasen olisi suonut edes jonkinmoista yritystä olevan maskeerauksessa.
Nellikin harmaantui ja ikääntyi mutta sitten lähdettyään tekemään laulu-uraa New Yorkiin tuli hiukset mustina ja nuoremman näköisenä takaisin.
tienasi laulu-urallaan sen verran, että oli varaa värjätä hiuksensa, tietysti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksimällä keksittyä soopaa ja toi pääosien nainen ja miehensä on tosi epäsuhtaiser.
Miksi se on ottanut ylähuuleen täytteen? Vie kaiken huomion.
Jemima Rooper on näyttelijän nimi. Ja jo vuonna 2008 "Lost in Austen"- elokuvassa huulet olivat tuollaiset. Lienevätkö sitten aidot.
Aidot on ja Jemiman kasvojen muoto on omanlaisensa. Leuka jne jotka voivat korostua, mutta silti näyttelijä on kaunis nainen, persoonallisten kasvojensa vuoksi.
Joo, Jemima oli nuorena tosi upea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne o myös kirjana. Oon lukenut kaikki. Hyviä kirjoja ja sarja. Vähän eri asia o kirjasi ja leffoissa tuo käsikirjoitus. Mutta ei se haittaa. Oon nähnyt ne leffatkin muutaman kerran. Hyviä olivat. Sen kirjasarjan kirjoittaja o kuollut jo oliko se nyt vuonna 1994 tai joskus.
No tämän takia sarjan nimi kuulosti niin tutulta. Minullakin on kirjahyllyssä nuo. Hyviä kirjoja, täytynee nyt katsoa tuo sarja.
Olen myös lukenut kirjat.Tykkäsin.
Vierailija kirjoitti:
Loppu jäi avoimeksi. Onko tähän tulossa jatkoa?
Vierailija kirjoitti:
Pääosan näyttelijä Max Irons on kuuluisan Jeremy Ironsin poika. Jeremy Irons on myös sivuosassa tässä Pimeyden kukissa.
Max Ironsista on todennäköiksesti kaavailtu seuraavaa James Bondia koska hänen karismansa on kuulemma uskomaton.
Hetkinen, missä roolissa Jeremy on? Upea rooli Lolitassa.
Muistuttaako muidenkin mielestä Olivian ukko kasvoiltaan vähän Kari Ketosta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppu jäi avoimeksi. Onko tähän tulossa jatkoa?
Oletan että tulee. Kirjassa äiti on myrkytyksen takana.
Katsoin tänään kaikki osat, mutta tykkäsin vain ensimmäisestä. Minua ärsytti, miten näyttelijät eivät näyttäneet vanhenneen pätkäkään vuosien välissä, pikku maskeeraus ei olisi ollut pahasta, vaikka vaan vähän ryppyjä. Erässä riitakohtauksessa isä näytti poikaansa nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tänään kaikki osat, mutta tykkäsin vain ensimmäisestä. Minua ärsytti, miten näyttelijät eivät näyttäneet vanhenneen pätkäkään vuosien välissä, pikku maskeeraus ei olisi ollut pahasta, vaikka vaan vähän ryppyjä. Erässä riitakohtauksessa isä näytti poikaansa nuoremmalta.
Tämä häiritsi itseänikin. Muuten kaikki oli toteutettu niin upeasti, mutta sitten tuohon ajan kulumisen näyttämiseen ei ollut panostettu lainkaan.
En halua olla ilkeä, mutta oliko joko tietty syy miksi Malcolm halusi juuri Olivian vaimokseen? Olivia kun ei ollut mikään kedon kaunein kukkanen, ainakaan sarjassa. Rikkaasta perheestä hän ilmeisesti oli? Ja ei tarvitse alapeukuttaa, tiedän kyllä minkälainen ihmishirviö Malcolm on.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla ilkeä, mutta oliko joko tietty syy miksi Malcolm halusi juuri Olivian vaimokseen? Olivia kun ei ollut mikään kedon kaunein kukkanen, ainakaan sarjassa. Rikkaasta perheestä hän ilmeisesti oli? Ja ei tarvitse alapeukuttaa, tiedän kyllä minkälainen ihmishirviö Malcolm on.
Itse aattelin että Malcom ei halunnut vaimokseen kaunotarta koska kaunis nainen olisi jättänyt hänen niin kuin äiti jätti. Ehkä Malcom myös tykkäsi haasteesta että saa alkaa alistaa älykästä naista jolla on ollut ura.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaako muidenkin mielestä Olivian ukko kasvoiltaan vähän Kari Ketosta? :D
Minulle taas tuli välittömästi mieleen Joonas Konstig, Vuosi herrasmiehenä -kirjoittaja.
Ketoselle tuollainen rooli kyllä sopisi; hauska mies, joka kodin seinien sisäpuolella onkin täysi hirviö.
Minusta jäi epäselväksi mitä Corinnen kosijalle tapahtui. Oliviahan sanoo että aamulla haluat tappaa miehesi ja illalla "you bury someone else's body" eli hautaatkin jonkun toisen (et miestäsi). Käännös siis huono, antaa ymmärtää että jo toinen ruumis menossa hautaan.