Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIMEYDEN KUKAT - YleAreenalla katsottavissa. Onko muita jotka katsoneet ?

Vierailija
27.12.2024 |

Pimeyden kukat YleAreenalla. Olihan niin koukuttava ja jännittävä sarja että oli pakko katsoa putkeen joulupyhinä.

Tässä linkki 

https://areena.yle.fi/1-65667570

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että tuleeko tuohon vielä jatkoa? Jäi mun mielestä ihan kesken se Areenan vika jakso. 

Ja vähän överiksi meni loppua kohden, mutta hyvä oli ja piti otteessaan tehokkaasti.

Kausi 2 on tehty (nuorempi sukupolvi) ja  uskoisin että tulee Areenaan.

Ja kaikki kieli pitkällä katsomaan miten huonosti niitä lapsia kohdellaan siinä pienessä huoneessa? Siis kuka nauttii tuollaisesta sarjasta? 

Kuka nauttii sotasarjoista? Ammuskeluista? Maailmanlopun katsomisesta? Luontodokkareista, joissa eläimet repii toista hengiltä? Tositapahtumiin perustuvista, joissa elämä ei ole ollut pelkkää naurua ja iloa?

Vierailija
42/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.Joo tästä sarjasta ei kyllä jäänyt yhtään hyvä mieli. Olisi voinut jättää katsomatta .-

-- Sinun kannattaa katsoa jotain jouluparaatia ja tonttu-ukkoja.

Kyllä tuo Pimeyden kukat on selkeästi aikuisille suunnattu sarja.

Olen 60-vuotias enkä pitänyt tästä. 

Minäkin olen. Ja minä tykkäsin kyllä kovasti tästä hyvin tehdystä ajankuvasta ja laatusarjasta. Ihmisluonteiden kuvaukset kiinnostaa ja draama yleensäkin.

Mutta ei tässä ollut mitään ajankuvaa, koska tyylilaji oli lähinnä kauhufantasia. Aikakauden pystyi päättelemään lähinnä vaatteista. Henkilöhahmot todella ohuita. Esim. miksi päähenkilönaisesta tuli yhtäkkiä kiihkeän uskonnollinen. Mitään ei pohjustettu kunnolla, mitään juonenkäänteitä ei kehitelty. Ei mitään draaman kaarta, dramaattisia tapahtumia vain vyörytettiin tasaista tahtia. Turruttavaa katsojalle. Pinnallista höttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helkkarin tiukka sarja! Terveellistä katsoa nykyajan siideripissiksille mistä esiäidit on nousseet äänioikeuteensa ja tasa-arvoon.

Tämä on kyllä ihan fiktiota, ei todellisuutta -

Ihanko totta? Kiitos kun Sinäkin heräsit kertomaan kaikille tuon. Ajankuva oli aika paljon tuota mitä se silloin on ollut. Eli varakkaisiin naimisiin pääseminen oli jokatytölle tavoittelemisen arvoinen asia yhteiskunnallisen aseman vuoksi ja vakaan perustoimeentulon takaamiseksi. 

Vierailija
44/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että tuleeko tuohon vielä jatkoa? Jäi mun mielestä ihan kesken se Areenan vika jakso. 

Ja vähän överiksi meni loppua kohden, mutta hyvä oli ja piti otteessaan tehokkaasti.

Ja kaikki kieli pitkällä katsomaan miten huonosti niitä lapsia kohdellaan siinä pienessä huoneessa? Siis kuka nauttii tuollaisesta sarjasta? 

Ja et kuitenkaan voinut olla katsomatta. 🤭

Sellainen se ihmismieli on.

Vierailija
45/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tuilin vaa kertomaan että emmää tykänny. Emmää. Muuta mielipidettä ei oo ku emmää tiiä mutta emmää tykänny.

Sitä mää vaa tulin kertomaan et paskaa toi kutseski niinku oli .Mun mielestä. Mut emmää tiiä. Paska oli.

Vierailija
46/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä? Koska olet ilmeisesti noin hyvin perillä tulevista juonenkäänteistäkin. 

Hain netistä tietoa, kuka tällaisen on kirjoittanut ja törmäsin siihen, että niitä lapsia pidetään siinä huonessa vuosia ja pahoinpidellään. En siis tiennyt, että on jopa tehty myös toinen sarja. Eipä tarvitse katsoa toista kautta, kun tietää mitä kauheuksia siinä esitetään. 

Vierailija
47/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksimällä keksittyä soopaa ja toi pääosien nainen ja miehensä on tosi epäsuhtaiser.

Miksi se on ottanut ylähuuleen täytteen? Vie kaiken huomion.

Vierailija
48/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun se kirja kertoo niiden ullakolle lukittujen lasten näkökulmasta, niin tää sarja kertoo sitten niiden lasten isoäidin taustatarinaa? Ymmärsinkö oikein?

Vierailija
49/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja et kuitenkaan voinut olla katsomatta. 🤭

Sellainen se ihmismieli on.

En ole katsonut vaan netistä löysin tiedon, että myös tällaista on kirjoitettu. Ihmettelen todella, jos joku pystyy sen toisen kauden katsomaan sitten. 

Vierailija
50/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä vähän liian synkkä sarja. 

Vierailija
51/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan toi huulitäyteintoilu jää pois muodista? Näyttää ihan hirveältä ja pilaa koko näyttelemisen kun keskellä naamaa on jähmeä möykky.

Vierailija
52/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaffebulla kirjoitti:

Tämä on kyllä ihan fiktiota, ei todellisuutta .

Ai oikeesti? Kiitos kaffebulla kun kerroit, mä jo luulin !! ---> Ja eiks noi ihmiset oikeesti ole tommosii. Onks ne muka  näyttelijöitä!!!??

Vierailija
53/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei edes selvinnyt kuoliko se mies siinä ennen loppua vai ei. Sekava oli. Murhat oli epäuskottavia. Lopun enon ilmestyminen kuvioihin ja uskonnollisuus oli tekemällä tehtyä. Ei auennut tää enon rooli.

Vierailija
54/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä kyllä mitään hyvänmielen viihdettä ollut. 

Vierailija
55/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helkkarin tiukka sarja! Terveellistä katsoa nykyajan siideripissiksille mistä esiäidit on nousseet äänioikeuteensa ja tasa-arvoon.

Tämä on kyllä ihan fiktiota, ei todellisuutta -

Ihanko totta? Kiitos kun Sinäkin heräsit kertomaan kaikille tuon. Ajankuva oli aika paljon tuota mitä se silloin on ollut. Eli varakkaisiin naimisiin pääseminen oli jokatytölle tavoittelemisen arvoinen asia yhteiskunnallisen aseman vuoksi ja vakaan perustoimeentulon takaamiseksi. 

Päähenkilö teki töitä isänsä firmassa, olivat rikkaita. Sitten hän avioitui. Puoliso osoittautui karmeaksi tapaukseksi. Mutta päähenkilö ei voinut palata isänsä luo, koska isä oli yhtäkkiä kuollut ja yritys mennyt konkurssiin. 

Kliseisiähän sarjojen käänteet nykyään ovat, mutta katsojana sitä toivoisi, että ihan näin laiskoja käsikirjoittajat eivät olisi. 

Vierailija
56/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei edes selvinnyt kuoliko se mies siinä ennen loppua vai ei. Sekava oli. Murhat oli epäuskottavia. Lopun enon ilmestyminen kuvioihin ja uskonnollisuus oli tekemällä tehtyä. Ei auennut tää enon rooli.

Kuka eno?

Vierailija
57/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka eno?

No eikö se lopussa kuvioihin ilmestynyt joku pappi tai vastaava ollut sen naisen eno. Jäi kyllä tosi oudoksi se kuvio.

Vierailija
58/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka eno?

No eikö se lopussa kuvioihin ilmestynyt joku pappi tai vastaava ollut sen naisen eno. Jäi kyllä tosi oudoksi se kuvio.

Eikö se ollut serkku?

Vierailija
59/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietysti on, että selkeitä epäkohtia nostetaan esille, mutta kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että tämä sarja tuskin on 100% autenttinen kulttuurillinen ajankuvaus edes yhden maan osalta. 

En kiellä, etteikö naisten yhteiskunnallinen asema olisi ollut historiallisesti katsoen miehiä heikompi, mutta aina, lähes kulttuurista ja aikakaudesta riippumatta, on yleistä ollut myös rakkaus, tasavertainen ja toisiaan kunnioittava rakkaus kahden ihmisen välillä. Rakkaus ja toisen kunnioittava kohtelu ei ole mikään 2000-luvun ainutlaatuinen keksintö. 

Jos ajattelemme tätä aikaa, niin omat epäkohtansa löytyy nytkin. Nyt on vain siirrytty yhteiskunnankin paineesta yhdessä pysyneistä ikiliitoista toiseen ääripäähän: kertakäyttösuhteisiin eli leikkimään toisten ihmisten tunteilla hyppimällä suhteesta suhteeseen ja harrastamalla tinderöintiä. Onko tämä lopulta sen paremmin muiden tunteita huomioivaa tai vähemmän henkistä vahinkoa aiheuttavaa. Nykymeno ei tosin ole yhtä selkeästi sukupuolittunutta, vaan sitä harrastaa molemmat sukupuolet. 

Vierailija
60/195 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nauttii sotasarjoista? Ammuskeluista? Maailmanlopun katsomisesta? Luontodokkareista, joissa eläimet repii toista hengiltä? Tositapahtumiin perustuvista, joissa elämä ei ole ollut pelkkää naurua ja iloa?

No en minä ainakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä