60-vuotias on vielä nuori toteuttamaan unelmiaan
60-vuotias on vielä nuori toteuttamaan unelmiaan ja tuosta vanhemmatkin voivat tuotetta niitä niin kauan, kun pää vain pelaa. Monella alkaa mahdollisuus unelmien toteuttamisiin vasta eläkeiässä ja kuusikymppiset joutuvat sitäkin odottamaan yli viisi vuotta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ihan minkä ikäisenä hyvänsä voi toteuttaa itseään. Kaikki on ihan itsestä kiinni, jos vain on halua tehdä jotain. Aika monet menevät piiloon ikäkortin taakse, koska eivät oikeasti viitsi tehdä elämässään mitään.
Kyllä aika moni on melko rappeutunut jo kuusikymppisenä. Siksi unelmien toteutusta ei kannattaisi lykätä siihen asti. Voi huomata, ettei enää jaksa, ja pää on kuin sahajauhoa.
Olen N60v. ja unelmoin: eläkkeellä Etelään muutosta, kissasta ja koirasta, uusista ystävistä, kivasta uudesta kodista, konserteista ja muista taide-elämyksistä. Taiteen saralla, että mut "löydettäisiin". Elämää on niin kauan kun vaan terveenä pysyy. Hyvin vielä 30v. elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä unelmia 60v voi toteuttaa?
Jos pää toimii ja on terve, voi vaikka kouluttautua uudelleen. Hakeutua unelma-ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan minkä ikäisenä hyvänsä voi toteuttaa itseään. Kaikki on ihan itsestä kiinni, jos vain on halua tehdä jotain. Aika monet menevät piiloon ikäkortin taakse, koska eivät oikeasti viitsi tehdä elämässään mitään.
Kyllä aika moni on melko rappeutunut jo kuusikymppisenä. Siksi unelmien toteutusta ei kannattaisi lykätä siihen asti. Voi huomata, ettei enää jaksa, ja pää on kuin sahajauhoa.
Tiedän, että kommenttini näyttää turhan negatiiviselta, mutta se on totta. Nuorena tykkäsin kirjoittaa fiktiota pöytälaatikkoon. Tekstiä vain syntyi ja nautin siitä. Nyt kun olen kuusikymppinen, luovuus tuntuu kadonneen. Tekstiä ei synny. En enää nauti kirjoittamisesta kuten nuorena. Ja tämä on vain yksi niistä asioista, jotka eivät suju entiseen tapaan.
Haaveilen polttopuiden tekemisestä omasta metsästä ja haittaeläinten pyytämisestä loukuilla ja kyttäämällä haaskalta. Asun mökilläni suurimman osan vuodesta. M60
Minä aloitin uuden kokopäivätyön 60v- na. Siis ihan hiljattain.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Minäkin sain elämäni työtarjouksen 64-vuotiaana.
Eläkeiässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole vielä mikään raihnainen ikäloppu, jos on pitänyt huolta kunnostaan ja terveydestään.
Toteutin jo kaikki.Kohta 61v.,Monesti hakenut tk-eläkettä.Ei anneta ehkä kohta.Mun unelmat, muukin liittyy jälkipolviin.Hyvältä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-vuotias on sopivanikäinen valitsemaan hautapaikkaa.
Mitä sitä valita, kun sitä ei itse tiedä, missä sitten on, kun on kuollut? Lisäksi voi tulla aika pitkäksi,
jos ostaa kotiin ruumisarkun ja valitsee hautapaikan ja sitten elääkin sattumalta vielä yli 30 vuotta.
Minulla on hautapaikka, arkku ja uurnakin valmiina, ja kun kuolen, jälkeläisen ei tarvitse näitä asioita miettiä. Hän tietää. N65
Ootko siis jo ostanut hautapaikan vai miten? Missä säilytät arkkua ja uurnaa vai oletko vain jo maksanut ne hautaustoimistolle?
Vierailija kirjoitti:
Olen N60v. ja unelmoin: eläkkeellä Etelään muutosta, kissasta ja koirasta, uusista ystävistä, kivasta uudesta kodista, konserteista ja muista taide-elämyksistä. Taiteen saralla, että mut "löydettäisiin". Elämää on niin kauan kun vaan terveenä pysyy. Hyvin vielä 30v. elämää.
Kansaneläkkeen maksu ulkomaille lopetetaan.
Kissa ja koira saattaa elää pitempään kuin sinä ja koira vaatisi liikkumaan kykenevän omistajan.
Odotan vielä paljon kaikenlaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ja koira saattaa elää pitempään kuin sinä ja koira vaatisi liikkumaan kykenevän omistajan.
Lemmikkien eläinlääkäreihin saa perusterveillekkin kulumaan sievoisia summia niiden elinaikana, saati sitten jos sattuu olemaan jokin sairaus ja lopettaminenkin maksaa. Niitä ei makseta ulkomailla asuessa ilman kansaneläkettä.
Vierailija kirjoitti:
En voi enää rakastella parikymppisiä kaunottaria, en voi enää kreisibailata klubeilla, en voi enää perustaa perhettä, en voi enää hankkia atleettista kolmekymppisen kroppaa, en voi enää menestyä urheilulajissa, en voi enää luoda uutta uraa ja rikastua, en voi enää toteuttaa mitään näitä unelmiani.
M58
Hanki uusia unelmia. Ei pidä tyytyä vain muutamiin vaihtoehtoihin. Elämässä voi tehdä monenlaisia asioita.
Olin 61v kun ostimme talon etelä-Euroopasta, opettelin kielen kunnolla ja nyt asun jo n 5kk poissa Suomesta. Muutaman vuoden kuluttua kokonaan.
Nuorennuin vuosia kun lämpö hellii vanhoja luita ja niveliä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYÖeläkettä maksetaan mihin vaan. Useimmilla meillä on sellainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä unelmia 60v voi toteuttaa?
Jos pää toimii ja on terve, voi vaikka kouluttautua uudelleen. Hakeutua unelma-ammattiin.
Kukahan ottaa töihin yli kuuskymppisen, vaikka onkin kouluttautunut ns.unelma-ammattiin? Itselläni unelma on eläke, enkä aio jatkaa töitä elääkkeellä vaikka maksettaisiin.
Mikä estää naisten rakastelun?
150 eur saa tallinnassa nuorta kaunotarta
Jos maksa ja kunto kestää..baariin /klubille mars
Älykäs voi rikastua milloin vain..