Hankitteko alesta kaiken ensi talvea varten?
Hei!
Näin talvialen ollessa loppupuolella tuli mieleen kysellä teiltä,että oletteko hankkineet paljonkin ensi talvea varten?Meillä on tytölle 2-osainen ja haalari valmiina,myös jotain asusteita.Pojalle on haalari ja mietinnässä ostaako 2-osainen nyt vai sitten syksyllä/alkutalvesta uusista malleista.
Kommentit (22)
Esikolle (2.5v.)
-Reimatec-toppatakki
-Nicky & Nelly Easytec-toppahousut
-Jonathan toppatakki + toppahousut
-Viking goret
-Jonathan rukkaset x 2
-Jonathan toppasydvesti
-Reiman fleecehattu
Kuopukselle (6kk)
-Jonathan toppahaalari
-Jonathan toppatakki + toppahousut
-Viking goret
-Jonathan rukkaset x 2
-Jonathan toppasydvesti
-Jonathan kypärähattu
-Reima pipo
On tullut ostettua kiitettävästi, ensi vuonna tarttee molemmille ainakin vielä Tepsut hankkia..Kuopukselle on jotain isosiskon vanhaa, kuten villapuku ja nahkarukkaset.
jonka tiedän olevan oikean kokoinen ensi talvena (kolmas lapsi ja kaikki on kasvaneet tasatahtia).
Hamstraamiseen en näe syytä eikä varastointitilat riittäisikään.
Itse en ole tarkoituksella ostanut ensi talveksi oikein mitään. 5-vuotiaalle ostin tämän talven Ticketin haalariin sopivat Reimatecin rukkaset ensi talveksi, kun vastaan tuli juuri oikea väri hyvällä alennuksella (Stocka 16 e, norm. 29 e). Tänä talvena olen sitten todennut itsekin, että Reimatecin rukkaset kun ovat parempia kuin Ticketin. Tämänvuotinen haalari ja Rtecin 2-osainen ovat niin reilua kokoa, että arvelen niiden menevän esikoisella vielä ensi talvena. Jalkineet menevät uusiksi, mutta ostan vasta syksyllä, kun tiedän oikean koon. Samoin päähineet menevät uusiksi.
2-vuotiaalle en ole ostanut mitään ensi talveksi. Hän on käyttänyt niin paljon esikoisen vanhoja, että ensi talveksi päätin ostaa hänelle täysin uudet vehkeet. Olen jo niin kyllästynyt tämän vuoden juttuihin, että ostan mieluummin täyteen hintaan syksyllä uudet. Tosin kalliiksi tulee, kun pitää uusia kaikki kenkiä ja hattuja myöten, vain 2-osainen fleese ja nahkarukkaset ovat sopivia ensi talvena.
Yritän välttää vain alennuksen vuoksi ostamista. Ja shoppailufiiliskin vaikuttaa; tänä talvena sellainen ei oikein iskenyt ;) Mutta jotain tarpeellistakin on löytynyt. Isomman haalari jäi pieneksi talven aikana, joten seuraava haalari (tai haalarit, heh) päästiin ostamaan alennusmyynneistä. Mahtunee ensi talvenakin. Lisäksi mm. POPin villavaatteita alle 10e ja rtecin toppahousut 20eurolla eli sellaista varmaa perusvaatetta. Matkalta löytyi molemmille yllättäen kauppatakitkin. Pienemmälle ostin lopulta myös haalarin jopa asusteita myöten. Mulla on yleensä nämä kokoarvaukset osuneet nappiin, joten siksi en osaa pelätä. Tosin koskaanhan ei tiedä. Ja toisaalta aina tulee uusia alennusmyyntejä/alekuponkeja/loppuunmyyntejä/puolihinta-alehässäkkäpäiviä...
Mun mielestä on vähän hankala arvioida oikeaa kokoa, kun ei tiedä mitä vauhtia lapsi kasvaa.
Esim. 1-vuotiaalle en tiedä, pitäisikö vuoden päästä olla 86 vai 92.
Varmaan alkusyksystä ja verraten lopputalvesta jo vaihtuukin se koko jostain 80 -> 92.
Isommille lapsille joskus niiden ollessa pieniä saatoin haalarit tms. ostaa alesta valmiiksi.
Mutta nyt ajateelen, että kivempi ostaa vaatetta sen mukaan kuin tarttee, saa aina " sesongin" mukaista mallistoa, tai sitten noita tarjouksia ja alekuponkeja ja kaikkea on ympäri vuoden eli ei ole pakko alennusmyyntiaikaa hyödyntää.
Jotain mitä olen 1-vuotiaalle ostanut aiemmin valmiiksi, huomaan että nyt kun olisi sopivaa, en pidäkään enää niistä vaatteista tai eivät olekaan jotenkin hyviä/käytännöllisiä.
Tämä syksy-talvi on ollut todella raskasta aikaa
henkisesti joten en ole jaksanut paneutua vaateisiin...
muuten kyllä yleensä ostan.
Toisaalta tämän kauden värit Lime, Ruskea-Vaalp.
sekä atsalea... eivät vain kolahda minuun...
Jotain pientä on jemmassa eli kaikille kolmelle
perusväreistä musta-punainen-sininen settejä
sekä tytölle tämän talven ylihypänneet (olivat
liian isoja) fuksian väriset setit joten ale
oli ja meni kohdaltani =D
ehkä liikaakin, mutta kun halvalla sai =D eli ensi talvea odottaa molokids haalari, jonka väriin ihastuin (-30%), jonathan 2-osainen toppapuku (-70%), reimatec 2-osainen (-50%) sekä benettonin villakangas- ja untuvatakit (-40%). kaikki kokoa 90-92, poika täyttää marraskuussa 2v. toivottavasti pääsevät käyttöön! parit rukkaset ostettuna myös. täytyy myöntää, äiti hurahti täysin.
TECIT, TIMBERLANDIT, ym. siellä ja siellä niin halvalla, niin mulla herää vain kysymykset, että M I N K Ä N Ä K Ö I S E T? MINKÄVÄRISET? ;-)
Ei kiinnosta yhtään, jos ei ole todella sennäköiset, että varmasti pidetään seuraavana talvena!
Ja kenkiä en osta ollenkaan etukäteen, koska lapsen jalka ei suinkaan kasva tasaisesti ja ennustettavasti. Ainakin meillä, joskus 2 nroa on mennyt parissa kuukaudessa tai sitten sama koko käy yli puoli vuotta. Ehkä isommille lapsille on helpompi taktikoida noita kokoja!?
Mutta sisävaatetusta tulee ostettua kerralla isompia satseja ja hyvissä ajoin etukäteen, jotta aina on päälle pantavaa. :-)
Tosin tänä talvena ei ole jostain syystä ollut yhtään intoa kierrellä alennusmyyntejä! Tiedä mistä johtuu..
Tähän mennessä on hankinnat kokojen suhteen menneet nappiin.
Kenkiä en osta seuraavaksi kaudeksi, kun mielestäni niin hankala tuota jalan kasvua ennustaa.
Jotain olen kuitenkin saanut hankittua;
Pojalle (5v) Reimatec-haalari ja 2os. puku Intersportista oli pakko ostaa kun oli niin kiva khakivihreä-beige -värinen. Näihin asusteet ostamatta.
Tytölle (3,5v) on vain Reimatecin henkselimalliset toppahousut eli takki
vielä hakusessa. Jännityksellä odotan mahtuuko veljen sin-pun Peuhari ja Rasavillin haalari ensitalvena. Jos ei, niin sitten tarvii ostaa uusi haalari.
Asusteista on vain PoPin pun talvihattu, joka varmaan menee vielä ensitalvenakin.
Täällä Keski-Suomessa on ollut älyttömän huonot ale%, että ei paljoa kiinnosta ostaa mitään. Täytyisi ajoittaa Helsingin käynnit noihin alennusmyynti aikoihin ;)
Sisävaatteita ostan pitkin vuotta, joskus jo vähän etukäteen, joskus tarpeeseen.
Ulkovaatteet hankin AINA alesta. En raskisi maksaa täyttä hintaa uudesta haalarista tai puvusta, vaikka se miellyttäisi kuinka silmää. Ekasta välikausi-Reimatecista maksoin täyden hinnan (3 v sitten 93 e) ja sen jälkeen vannoin, että käytän alet hyödyksi. :-D
Pojalle on odottamassa jo siis valmiina 110-senttinen haalari sekä talvi-että välikausiversiona. Kun näin tämän kevään Reimatecit, olin kyllä todella iloinen siitä... Itse asiassa nyt sadattelen, etten ostanut paremmaksi takiksi Casual-takkia kahdessa peräkkäisessä koossa, sillä tämän vuotiset eivät todellakaan miellytä.
Kenkiäkin olen ostanut alesta tai nyt viimeksi paritkin tehtaanmyymälästä (Tepsut). Poika on kasvanut niin tasaista tahtia, että tähän mennessä ainoastaan yksi haalarikoko jäi väliin. Kaikki kengätkin ovat käyneet.
Tytöllekin (nyt 2 kk) ostin jo valmiiksi ensi vuotta varten Reimatecin. Oli niin ihanaa ostaa sellainen vaaleanpunainen-pinkki ihanuus. Pojan äidit varmasti ymmärtävät. :-)
Olen ajatellutkin niinkin, että jos kengät tai haalarit/puvut eivät sovikaan lapselle, voin aina myydä ne.
Ainoastaan kaksiosaisen toppapuvun löysin tytölle ensi talveksi. Jos olisi löytynyt, niin toppapuku, rukkasia, hattu, kenkiä, yms. olisin kyllä ostanut. Vähän harmittaa, syksyllä tulee sitten iso menoero.
Viime vuonna löysin tätä talvea varten kaiken alesta ja säästöhän oli ihan huima. Reimatec 50¿, Lassie kaksiosainen 20¿, Viking goret 20¿, Pioni nahka talvikengät 10¿, jne. Ja kaikki sattui juuri sopivaa kokoa...
ja kokokin on aina mennyt nappiin.
Mutta tänä vuonna alesta löytyneet Jonathanin kosteussuojakamppeet (en tykkää Cordurasta) oli niin ka-ma-lan värisiä, että kauppaan jäivät. Muitakin haalareita ja kosteussuojasettejä katselin, mutta en löytänyt paljoakaan... tuntuuko muista, että tarjonta on jotenkin ollut suppeampi tänä vuonna?
Siis aika lailla ostamatta jäi. Ensi talvena menee vielä tämän talven kosteussuojatakki, housut täytyy uusia. Varmaan myös ostaa vielä kosteussuojahaalari...
Tavallinen 2-os setti odottaa ja tilasin yhden tavallisen haalarin, mutta mietin palauttamista, kun ei meillä oikein olla noita " tavallisia" koskaan käytetty.
Asusteita tulikin ostettua sitten sen edestä----
Mulla on ollut tapana ostaa alesta lapsille haalarit seuraavalle talvelle, aina on osuneet koot nappiin. Pelkkä iso aleprosentti ei kuitenkaan riitä ostamisen kriteeriksi, vaan pääasia on se, että vaate miellyttää silmää.
Minulle ei _ihme kyllä_ yleensä tule sellaista oloa, että on pakko saada jotain ihanaa aina uudesta mallistosta, vaan itseasiassa on ihan kiva, että lapsilla ei ole samanlaisia haalareita kuin kaikilla muilla päiväkodissa.
Asusteiden haluan ehdottomasti sopivan haalariin, joten nekin pyrin hankkimaan alesta samalla kertaa.
Ensi talveksi olen hankkinut esikoiselle Lennen ja kuopukselle Remun haalarin, molempiin hanskat (Lenne) ja esikoiselle hatun (Reimatec). Kenkiä on uskalla etukäteen ostaa, kun en osaa yhtään arvioida jalan kasvua. Kuopuksen jalka oli esim. viime talvesta kasvanut neljä numeroa!
Alesta olen ostellut talvipukuja, hanskoja, hattuja, kaulaliinoja...mutta uudesta mallistosta ostan sitten pääasialliset vaatteet. Välillä tuntuu että pitäisi jättää koko ale ostokset väliin, niin kaapeissa ei seisoisi NIIN paljon kaikkea käyttämätöntä. Puolessa vuodessa onkin kummasti maku muuttunut ja edellisen kauden " ihanuudet" eivät enää miellytäkkään silmää.
Takkeja voisin ostaa, mutta en nähnyt mitään kivaa alessa. Ihanaa taas ensi kesänä ostaa uudet talvitamineet ;)
kenkiä en yleensä osta alesta, ellei sitten satu saamaan niin halvalla ettei haittaa vaikkei koko osuisikaan kohdalleen.
Nyt 5-v tytölle olen ostanut alesta ensitalveksi; alkutalvea varten Motionwearin mustat toppahousut alle 4e, Jonathanin mustat vyötärömalliset toppahousut 11e ja näiden kanssa H&M:n limen vihreän toppatakin 12,50e. Sitten ostin lasketteluun ja muuhun ulkoiluun Reimatecin takin ja henksimalliset toppahousut yht.85e. Näihin ostaisin vielä hatun ja hanskat jos vaan jostain löytäisin....
Syksyllä ostan sitten varmaan jonkun haalarin päiväkotiin.
Pienemmälle kohta 2-v täyttävälle tytölle en ostanut alesta mitään. Siskon vanhoja toppavaatteita on tarpeeksi ja ajattelin ostaa sitten syksyllä jonkun paksumman haalarin kylmemmille ilmoille.
Eli haalarin (EHKÄ tuli oikeaa kokoa..), 2 Rtecin Lakkia, 2 Reima rukkaset, fleecehaalari, Kavatit -70% alella (ei haittaa vaikka olisi väärä koko..) ymym.
Syksyllä katson tuliko oikein ja hankin loput, ja mummi kutoo lapasia ja villasukkia taas armeijan tarpeisiin riittäviksi =)
Jotain on hankittuna.
Kenkiä ja asusteita en yleensä osta, koska kengistä en tiedä kokoa varmasti ja asusteissa on kiva saada sitä " uusinta" :)
Olen nimittäin oppinut että joka vuosi käy niin että hurahdan johonkin uutuuteen ja ne varastoon ostetut jää aina käyttämättä.Tietenkin niitä voisi sitten myydä mutta kun en viitsi kiertää loppualeja ja pienillä prosenteilla ostettaessa ei myydessä saa välttämättä omiaan takaisin.Sen vuoksi ostan yleensä vasta sitten kun on tarve/uudet mallistot saapuvat oli kyse sisä-tai ulkovaatteesta.
Onneksi isoveljeltä jää jo nyt nuoremmalle paljon tosi siistejä ulkovaatteita joten ei ihan koko settiä tarvitse aina ostaa:)
Itsellenikään en juuri osta alesta esim. seuraavaa talvea ajatellen kuin tosi klassisia juttuja ja neutraaleja värejä.Sesonkikamat ostan silloin kuin on tarve.
Mulla ei ole aavistustakaan minkä kokoinen lapseni on ensi talvena, joten haalari ostetaan syksyllä ennen pakkasia.
Asusteita, rukkasia jne voisin ostaa, jos kohdalle osuisi