Tsunami dokkari tv 4
Katso lähetysajat : Tsunami - Paluu paratiisiin - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (680)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa menetin lopullisesti uskon ihmisten hyvyyteen. Empatia ja myötätunto tiessään. Mihin tämä ihmiskunta on menossa kun tuollaisesta tragediasta selvinneitä syyllistetään ja parjataan oikein urakalla. Lienee tosiasia että psykiatriseen hoitoon on lähes mahdotonta päästä, se näkyy kommenteista.
Kommentistasi paistaa, että olet psykiatrista hoitoa vailla itse. Tuollainen maaninen väärinymmärtäminen ja vauhkoontuminen on sairasta. Katso peiliin.
Itse taidat olla lukutaidoton. Jostain syystä kirjaimet kuitenkin luonnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa menetin lopullisesti uskon ihmisten hyvyyteen. Empatia ja myötätunto tiessään. Mihin tämä ihmiskunta on menossa kun tuollaisesta tragediasta selvinneitä syyllistetään ja parjataan oikein urakalla. Lienee tosiasia että psykiatriseen hoitoon on lähes mahdotonta päästä, se näkyy kommenteista.
Kyllä se kertoo myös sen että nämä säälittävät kommentoijat ovat epäonnistuneet omassa elämässään täysin, kelan/sossun rahat ovat tulleet tutuksi..
Minusta tuo dokkari oli todella hyvä, kertooko se sitten sen, että minulla on asiat hyvin, on iso oma omakotitalo, ihana perhe. 2 autoa, molemmat töissä jne .EI tukia, ei mitään vuokralla asumista jne.. en tiedä , jos tätä elämää joku kadehtii, niin pitäisköhän katsoa peiliin ja tehdä sille om
Luuletko todella, että onnellisuus tulee mainitsemistasi ulkoisista asioista? Omakotitalo ja kaksi autoa?
Voi apua.
Kuoliko tämän Yvonnen isommat lapset myös? Heistä ei puhuta mitään, mutta mukana olivat.
Hirveän huono eka jakso, tylsä ja toistoa.
Vierailija kirjoitti:
"Valtion piikkiin lomaillaan vuosi Thaimaassa . " Tuo kommentti kertoo kaiken maastamme. Täällä on liikaa säälittäviä surkeita ihmisiä, jotka ovat epäonnistuneet omassa elämässään täydellisesti, elävät tuilla jne..ja kadehtivat ihan kaikkia.. ja noita luusereita on tämäkin palsta täynnä.
Sinä onneksi vaikutat tosi empaattiselta, hienotunteiselta ja ystävälliseltä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko tämän Yvonnen isommat lapset myös? Heistä ei puhuta mitään, mutta mukana olivat.
Hirveän huono eka jakso, tylsä ja toistoa.
Ei kuolleet vaan palasivat isäpuolen kanssa kotiin. Se on tässä ketjussa kerrottu monesti ja linkki lehtijuttuunkin on tuolla ylempänä. Huomaa että monet kommentoijat kiirehtii kirjottelemaan, lukematta viestiketjua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää jo parjaajat. Tilannehan on noille kahdelle ollut ihan sietämätön tapahtuman jälkeen. Siinä pisteessä on ihan sama millä sen surun saa edes viideksi minuutiksi pois mielestä. Itse en paheksusi edes irtoseksiä tai laastaria siinä tilanteessa. On ihanaa että nämä kaksi ihmistä ovat tavanneet ja voineet antaa toinen toiselleen vertaistukea ja sanoittaa tuntemuksia. Kukaan ammattiauttaja ei pysty samaistumaan tuollaiseen tilanteeseen. Sillä miten pian he ovat alkaneet seurustelusuhteeseen ei ole millään väliä. Kaikkea hyvää Liisalle ja Gertsille ja kiitos että olette jaksaneet osallistua dokumentin tekoon.
Kyllä, näin juuri. Ei tuollaista tragediaa voi tajuta kukaan muu kuin saman kokenut. Hyvä jos heistä on toisilleen tukea. Kaikkea hyvää vaan heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin mauton juttu. Kävellään käsi kädessä. Mahtaa miehen ex vaimosta tuntua hyvältä, koska hänen lapsensa tuonne vei kuolemaan.
Mieheltä kuoli avovaimo ja heidän 2 pientä lasta.
Lapset oli edellisestä liitosta.
ei ollut. Vaan teinit 14 ja 16-vuotias olivat edellisestä liitosta ja he selvisivät hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä puuttuu tunne. Liikaa aikaa kulunut ja elämä on nyt ollut pitkään ihan toisenlaista. Ja se näkyy, en oikein nyt tajua, mitä järkeä tässä on.
Mitä tunnetta odotit? Surua ja katkeruutta?
Paljon upeampaa on kuulla, että hirvittävästä kokemuksesta huolimatta elämä jatkuu ja siihen on löytynyt taas onnea ja iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä puuttuu tunne. Liikaa aikaa kulunut ja elämä on nyt ollut pitkään ihan toisenlaista. Ja se näkyy, en oikein nyt tajua, mitä järkeä tässä on.
Mitä tunnetta odotit? Surua ja katkeruutta?
Paljon upeampaa on kuulla, että hirvittävästä kokemuksesta huolimatta elämä jatkuu ja siihen on löytynyt taas onnea ja iloa.
Minä ainakin herkistyin. Valtava tragedia ja trauma, jota ei voi mitenkään käsittää, jos itse ei ole samaa kokenut. Hienoa, että ovat selvinneet noinkin hyvin ja löytäneet toisensa. Kaikkea hyvää heille ja muille tsunamista selvinneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentistasi paistaa, että olet psykiatrista hoitoa vailla itse. Tuollainen maaninen väärinymmärtäminen ja vauhkoontuminen on sairasta. Katso peiliin.
Tuo kamala moralisointi ja itsesi ylentäminen on sairasta. Taidat tosin olla kaiken tajuamisen tuolla puolen.
Disney plussassa oleva tsunami dokkari on paljon parempi. paljon aitoa kuvamateriaalia itse tapahtuneesta ja seurataan sen etenemistä hetki hetkeltä. Katsokaa se. Tänä vuonna myös ilmestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kamala moralisointi ja itsesi ylentäminen on sairasta. Taidat tosin olla kaiken tajuamisen tuolla puolen.
Mitä moralisointia se on jos odottaa ihmisiltä myötätuntoa noin kamaliin kokemuksiin. Joka ikinen palsta täynnä trollaajia ja muita ihmisiä haukkuvia imbesillejä.
Vierailija kirjoitti:
Disney plussassa oleva tsunami dokkari on paljon parempi. paljon aitoa kuvamateriaalia itse tapahtuneesta ja seurataan sen etenemistä hetki hetkeltä. Katsokaa se. Tänä vuonna myös ilmestynyt.
Kuka tykkää mistäkin. Minusta on hyvä, että dokumentteja tehdään muistakin lähtökohdista kuin "katso kauheudet sekunti sekunnilta".
Vierailija kirjoitti:
"Valtion piikkiin lomaillaan vuosi Thaimaassa . " Tuo kommentti kertoo kaiken maastamme. Täällä on liikaa säälittäviä surkeita ihmisiä, jotka ovat epäonnistuneet omassa elämässään täydellisesti, elävät tuilla jne..ja kadehtivat ihan kaikkia.. ja noita luusereita on tämäkin palsta täynnä.
Tämä suomalaisten kollektiivinen mielenmaisema on kuin rapuämpäri. Kun yksi ravuista on pääsemässä pois ämpäristä, muut rientävät vetämään tämän takaisin ämpäriin. Minä näen tässä suoran yhteyden siihen, miksi maamme on taloudellisesti rämpinyt liki 20 vuotta paikallaan. Me emme osaa olla iloisia jos jollakin menee hyvin vaan meidän täytyy heti ottaa luulot pois sellaisilta mollaamalla heitä.
Ei me tietenkään kaikki suomalaiset olla sellaisia, mutta tällaisia on liikaa yhteiskunnassamme. Asenne heillä on "ei se kannata v*tuiksi se menee kuitenkin" ja heillä on aina muki puolityhjä.
Olen aivan äimistynyt miten persoonallisuushäiriöisiä kommentteja täälläkin on puhuen pahaa dokumentin uusioparista. Antaa heidän tukeutua toisiinsa. Jos ei empatiaa löydy niin turha tulla tänne besserwisseroimaan miten itse olisitte tehneet kun tilanne oli päällä Khao Lakissa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt se haukkuminen ja syyttely. Tuolta ei paljon pakoon päässyt koska ne aallot tuli ryminällä. On ollut varmaan tuskaa palata tyhjää kotiin. Odotat ja odotat. Kaikki lapset tuli eriaikaan arkuissa suomeen. Surullisen näköistä oli kyllä ;(
Osassa kansaa asuu aina absoluuttinen tyhmyys. Samoinhan sotien jälkeen oli ihmisiä, jotka syyllisti sodasta selvinneitä, että mitäs menitte sinne. Tässä asiassa on sama juttu. Syljeskellään suusta mitä sattuu koska tyhmyys ja tietämättömyys katastrofialueiden tapahtumista on niin suurta. Dokumentista valkeni kyllä kaikille, että ihmiset eivät tajunneet, mitä oli tapahtumassa. Tsunameista ei tuolloin ollut tietoa, eikä meren outoa käytöstä osattu varoa. Ihmiset rannalla eivät ymmärtäneet vaaraa ja sitä että nyt pitää juosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä suomalaisten kollektiivinen mielenmaisema on kuin rapuämpäri. Kun yksi ravuista on pääsemässä pois ämpäristä, muut rientävät vetämään tämän takaisin ämpäriin. Minä näen tässä suoran yhteyden siihen, miksi maamme on taloudellisesti rämpinyt liki 20 vuotta paikallaan. Me emme osaa olla iloisia jos jollakin menee hyvin vaan meidän täytyy heti ottaa luulot pois sellaisilta mollaamalla heitä.
Ei me tietenkään kaikki suomalaiset olla sellaisia, mutta tällaisia on liikaa yhteiskunnassamme. Asenne heillä on "ei se kannata v*tuiksi se me
Ajatusmaailma mitä kuvasit, on nimeltään vasemmistolainen ajattelutapa. Ja aivan oikeaan osuneen analyysin teit miksi maamme polkee paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ehtori ei maininnut minne itse lähti aaltoa pakoon kun perhettä ei ollut enää paikallaan.
Näyttihän hän, että sinne rakennusten solaan lähti, mutta eihän siinä ehtinyt juuri minnekään paeta.
Täyty sen jonnekin paeta kun pelastui.
Valtaosahan pelastui lähinnä hyvällä onnella, kun esim. vedessä pyöriessään onnistuivat saamaan kiinni palmun latvoista ja kaiken lisäksi välttämään törmäykset ympärillä velloviin esineisiin.
Se kohta, kun Liisa sanoi, että mietti, voiko suruun kuolla. Se pieni lause käänsi sydämeni ympäri. Miten paljon tuskaa Liisa ja Gerts ovst joutuneet kestämään, sitä ei voi edes tajuta! Ei mitenkään. Sen, että he löysivät sen valtavan surun keskellä toisensa, ensin ystävinä ja sitten kumppaneina, on minusta tarinan suuri lohtu myös katsojalle.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Valtion piikkiin sai Ismo Kopra tonkia 30 asteen helteessä ja trooppisessa kosteudessa tonkia mädäntyneitä haisevia ruumiita tuhansittain. Luksusta oli varmaan. Kuka lie sekin pöljä ollut joka aikanaan oli tuollaista Kopralle sanonut.