Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töis kannattaa olla vaikka 1000 euron palkalla.

Vierailija
26.12.2024 |

Kotona makoilu ei ole vaihtoehto joten miksei ihmiset ota  työpaikkoja vastaan. Myöhemmin kun työnantaja tajuaa arvonne niin palkkaa nostetaan. Niin minulle on käynyt. Olin tehtaalla pelkkä kesätyöntekijä mutta antoivat minulle määräaikaisen sopimuksen kesän jälkeen, palkka oli 2100 euroa brutto. Palkka nousi 5 vuodessa 4000 euroon. Olin tehtaalla 11 vuotta ja palkkani oli 5000 euroa viimeiset 3 vuotta. Harmi että paperitehdas lopetettiin.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok boomer. 

Vierailija
2/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva stoori. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata kun matkakustannukset on työpaikoille 350 euroa kuukaudessa.

Vierailija
4/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo työnantajat suostuneet siihen että menen heille töihin. 

Vierailija
5/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä pitää maksaa sellainen palkka, että sillä tulee toimeen.

Aloittelija, jolla ei ole mitään työkokemusta mielestäni pitäisi saada 10 euroo tunti.

Minä, jolla on jo 15 vuot kokemusta kaikesta pas,asta en lähde kotoo alta 15 euro tunti

Vierailija
6/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin tavaratalossa siivoojana 1800 euron palkalla ja etenin siitä kuudessa vuodessa myyntityön kautta tavaratalon johtajaksi 8000 euron palkoille. Ihan yhtä totta tämä kuin aloituskin. 

Vierailija
7/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulle ole nostettu palkkaa. TES minimi mukaan mennään, ihan sama paljonko kokemusta on, eli päälle kympin tunti. 

Vierailija
8/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun palkkoja ei nosteta jonkun "arvon" mukaan. Ne on mitä on, sen mitä tes sanoo ja saa olla tyytyväinen, että saa edes sen. 3,4e on tuntipalkka noussut tunnilta vuoden 2010 jälkeen.  

Vierailija
9/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin tavaratalossa siivoojana 1800 euron palkalla ja etenin siitä kuudessa vuodessa myyntityön kautta tavaratalon johtajaksi 8000 euron palkoille. Ihan yhtä totta tämä kuin aloituskin. 

No et sinä 1000 euron palkalla aloittanut.

Vierailija
10/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi viiden vuoden jälkeen nousta jos paikka oli määräaikainen? Oliko viiden vuoden määräaikaisuus? Entäpä jos työpaikka osottautuisi ihan hlve,tiksi koeajan jälkeen ja sopimus on viideksi vuodeksi?

Vierailija
11/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun aloittaja; sinäkään et aloittanut tonnin kuukausipalkalla.

Vierailija
12/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, aina parempi tehdä kuin olla tekemättä, vaikka ilman palkkaa aluksi. Jokainen voi kysyä itseltään, palkkaisiko suorilta täysin tuntemattoman tyypin täydellä palkalla töihin? Itse en ottaisi sellaista riskiä työnantajana.

Vierailija
13/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla mutta ei kukaan ota töihi.

Vierailija
14/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalon siivoojan palkka on 100-1000 e brutto/kk. Tavaratalon myyjän palkka on myös melko huono ja yleensä ne on osa-aikaisia ne työsuhteet.

Vierailija
15/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sinä 1000 euron palkalla aloittanut.

Minun aloitus on totta. Menin paperitehtaalle kesätöihin ja sain jäädä sinne. Se oli kolmivuorotyö ja palkat oli ihan hyvät alussakin.

Vierailija
16/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun palkkoja ei nosteta jonkun "arvon" mukaan. Ne on mitä on, sen mitä tes sanoo ja saa olla tyytyväinen, että saa edes sen. 3,4e on tuntipalkka noussut tunnilta vuoden 2010 jälkeen.  

Kyllä niitä maksetaan, joillekin. Useimmille ei. Esim. minun ex-työkaveri sai pärstäkerroinlisää, vaikka ei ollut mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta edes ja kaikilla muilla oli vaikka mitä koulutusta. Kaikki muut sai TES:in mukaista palkkaa.

Vierailija
17/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitehdas onkin niitä harvoja, tai jopa viimeisiä paikkoja jotka jotain jopa perusduunarille maksavat.

Ei nouse palkka noin vaikka kuinka ahertaisit Valmetin autotehtaalla, Suomisen kuitukankaissa tai Oraksen hanatehtaalla.

Miksi raataa ja ahkeroida, jos siitä ei palkita?

Vierailija
18/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et nyt ota asiaan vaikuttavia seikkoja huomioon aloittaja.

Et voi yleistää noin.

Ihmisiä kuten minä asun alueella, jossa ei ole julkista liikennettä.

Auton ylläpito maksaa, matkakulut on korkeat jne.

Tonnilla kuukaudessa ei tuota yhtälöä ylläpidetä. Pitäis ottaa velkaa, jotta saa käydä kehitysmaiden palkkatasolla töissä.

Sanon, että aivan sairas sun ehdotus.

Vierailija
19/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin puolipäiväisenä pienellä palkalla puolen vuoden kuluttua työaikaani pidennettiin kokopäiväiseksi ja palkka nousi muutenkin. 

Kannatti ottaa työ vastaan. vaikka työmarkkinatuellakin olisi pärjännyt. Itse olen kuitenkin luonteeltani ahkera ja tunnollinen. Sohvalla makoilu ei olisi ollut mun juttu. 

Vierailija
20/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kannata kun matkakustannukset on työpaikoille 350 euroa kuukaudessa.

Jälleen valinta kysymys,tonnilla pärjäisin hyvin,tuleva takuuelääkkeeni luultavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän