Virtsatietulehdus ei parane:(
Söin penomaxia 4 päivää ja se auttoi, vei aikalailla kaikki oireet pois paitsi pientä kirvelyä välillä, mutta ajattelin että ehkä vaan limakalvot ärtyneet tulehduksen jälkeen vielä. Ei tarvinut viedä näytettä tuolloin vaan sain suoraan antibiootit. No yhden päivän ehdin olla ilman antibiootteja kunnes yön jälkeen oireet palasivat ja pissasin verta taas. Kävin viemässä näytteen, mutta hoitaja sanoi jotain että voi mennä viljelytuloksissa viikonlopun yli. Trimetiniä määräsi nyt jos se toimisi, mutta ahdistaa:(( oireet helpottanut kyllä taas ja verta ei näy enää
Kommentit (45)
Paras keino on tosiaan, että heti kun tuntee pienimmätkin oireet, niin alkaa juoda reippaasti vettä. Vesi huuhtoo bakteerit pois vrt. peseminen. Karpalomehu toki vielä parempi. Moni tekee sen virheen että oireiden iskiessä alkaa vain vähentää juomista ettei tarvis käydä pissalla. Se on virhe. Bakteerit pääsee lisääntymään kunnolla ja tulehdus vain pahenee.
Murskaa karpaloita tai puolukoita. Ja syö monta lusikallista päivässä. Ilman sokeria.
Sitruunaa veteen paljon. Mulla se auttoi nopeasti, ennen tulehduksia oli vähän väliä. Sitruuna desinfioi ja on todella hyvä. Sitruunavettä oon juonut muutenkin ja VTI on pysynyt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Hiivatulehdus? Sekatulehdus, gynekologinen? Entä munuaiset. Ehkä joku tutkii. Piikkihaitta?
Klamydia vois olla tai hiivatulehdus, mutta muut on täyttä höpötystä. Munuaistulehduksessa on kuumetta ja niin kova keskiselän kipu ettet voi olla. Piikkihaitta 😂 Trollollol. Vti on naisten yleisin sairaus, jo kauan ennen piikkien keksimistäkin. Naisten lyhyt virtsaputki on syy.
sivusta
Jos käytät lyricaa siinä voi olla syy
Vierailija kirjoitti:
Paras keino on tosiaan, että heti kun tuntee pienimmätkin oireet, niin alkaa juoda reippaasti vettä. Vesi huuhtoo bakteerit pois vrt. peseminen. Karpalomehu toki vielä parempi. Moni tekee sen virheen että oireiden iskiessä alkaa vain vähentää juomista ettei tarvis käydä pissalla. Se on virhe. Bakteerit pääsee lisääntymään kunnolla ja tulehdus vain pahenee.
Paljonko on reippaasti? Mulla menee normisti kaksi litraa eli vti:ssa toki enemmän. Mutta pitäisikö määrän olla 5l +, kun ei vain lähde? Vai 6-7l, vai enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Sitruunaa veteen paljon. Mulla se auttoi nopeasti, ennen tulehduksia oli vähän väliä. Sitruuna desinfioi ja on todella hyvä. Sitruunavettä oon juonut muutenkin ja VTI on pysynyt poissa.
Joo hapan on hyvä: karpalo, sitruuna, puolukka, hätätilanteessa vaikka tuo etikka jos ei muuta ole. Veteen sekoitettuna. Paljaltaan jo liiankin hapanta. Bakteerit ei siedä hapanta, eivät pysty lisääntymään ja kuolevat.
Palsta-Manna kirjoitti:
Tämä jos mikä on hymiön paikka!
Otsikossa oli kyllä surio.
Turhaa on tietomattomille tästä ouhua, mutta ma vöhän yrittän. Useammat fyysiset sairaudet ovat sidittuja hdnkisen kanssa. Henkiset hädät tulevat esilke fyysisen elimmistön kautta. Sairauden voi korjata, mutta se voi tulla takaisin, jos alkusyitä ei korjata. Kannatta olla itselle rehellinen ja kysyä, mistä syystä, kenelle olen vihaisesti, jopa verisesti katkera. Parempi on katkeruus poistaa itsestä ja löytää kohteet, mitä, ketä, kukaa rakastaaa. Energeettisesti katkeruus ja rakkaus ovat niin dri luokassa, dttä yksi tunne antaa voimia ja toinen vie voimia. Ruokavaliolla vältää kaikkia terävänmakuisia ruokia- pippuria, valkosipulia. Juo karpalonmehua, hapan hillitse tulehdusta. Hoida jalat lämpimänä.
En tiedä miksi nykyisin määrätään näitä lyhyitä kuureja virtsatietulehdukseen, mutta itselleni eräs yksityisen puolen lääkäri näitä manaili, kun keväällä olin vastaavassa tilanteessa ja sairaalasta kirjoitettu neljän päivän Pentamax ei tehonnut kunnolla. Tulehdus lähti kyllä, kun sai kunnon lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa on tietomattomille tästä ouhua, mutta ma vöhän yrittän. Useammat fyysiset sairaudet ovat sidittuja hdnkisen kanssa. Henkiset hädät tulevat esilke fyysisen elimmistön kautta. Sairauden voi korjata, mutta se voi tulla takaisin, jos alkusyitä ei korjata. Kannatta olla itselle rehellinen ja kysyä, mistä syystä, kenelle olen vihaisesti, jopa verisesti katkera. Parempi on katkeruus poistaa itsestä ja löytää kohteet, mitä, ketä, kukaa rakastaaa. Energeettisesti katkeruus ja rakkaus ovat niin dri luokassa, dttä yksi tunne antaa voimia ja toinen vie voimia. Ruokavaliolla vältää kaikkia terävänmakuisia ruokia- pippuria, valkosipulia. Juo karpalonmehua, hapan hillitse tulehdusta. Hoida jalat lämpimänä.
Sulla on itellä joku mt-ongelma selvästi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko itsetyydytys laukaista virtsatietulehduksen?
Kyllä mulla on pari kertaa tullu myös sooloseksin jälkeen, kuten yhdynnänkin. Vaikka teen siinäkin alapesun ja käyn pissalla heti toimituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Pistetään vain 50% Suomen naisista jatkossa muutaman vuoden psykoterapiaan virtsatietulehdusten takia😂 Kyllä ne sitten siitä 😂 Kelakin varmaan suostuu korvaamaan ja veronmaksajat mielellään rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Pistetään vain 50% Suomen naisista jatkossa muutaman vuoden psykoterapiaan virtsatietulehdusten takia😂 Kyllä ne sitten siitä 😂 Kelakin varmaan suostuu korvaam
Ja kaikki vaihdevuodet ohittaneet.
Olisihan sen näytteen voinut alustavasti stixillä tsekata. Verivirtsaisuus voi kertoa jostain vakavammasta myös.
Toivottavasti paranee pian! Tiedän että tämä ei auta kun tulehdus on jo päällä, mutta suosittelen vessapaperin sijasta huolellista pesua käsisuihkulla aina kakkaamisen jälkeen. Ennen minulla oli virtsatietulehduksia ainakin kerran vuodessa seksielämän alettua, peppupesun aloitettuani ei enää yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa näyte kun tulee virtsatietulehdus.
Toisinaan voi olla kyse jostain tavanomaisille antibiooteille vastustuskykyisestä bakteerista. Erityisesti jos on matkoilla uiskennellut tai kylpenyt turistien käyttämissä uima-altaissa tai kylpylöissä.
Saa niitä vastustuskykyisiä bakteereja Suomestakin jo. Kotimaisissa broilereissakin kuulemma puolessa esbl-bakteeria nykyään. Suomalaisten hygienia sen suhteenkin lipsunut, kun salmonellaa ei enää ole, niin ei muka tarvi enää niin välittää onko broileri ihan kypsää tai peseekö kädet siihen koskemisen jälkeen. Helposti pesiytyy omaan elimistöön se esbl sitten.
No nämä tämmöiset ketjut on yhtä arvailua. Joskus se syy ja konsti, mikä tepsii voi olla jotain yllättävääkin. En jaksa nyt alkaa omaa vaivaani tässä avaamaan, tai miten se lähti ainakin toivottavasti tällä kertaa pysyvästi veks.
Nuo karpalomehut, laimennetut etikat ja puolukat ym on yhtä tyhjän kanssa silloin kun on oikeasti jotain tosi pielessä. Kokeilin meinaa niitä kaikkia ja kuukausitolkulla. Ainoa mikä vähän auttoi oli laimennettu ruokasoodaliuos. Itse en esim edes käytä alkoholia enkä normaalisti arjessa edes sokeria ja silti vaan löysin itseni tulehduskierteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vettäkin voi sitten juoda liikaa. Jos litrakaupalla juo niin pitää ottaa elektrolyyttejä myös.
Hiivatulehdus? Sekatulehdus, gynekologinen? Entä munuaiset. Ehkä joku tutkii. Piikkihaitta?