Miten te hoitsut tyydytte tekemään huonolla palkalla töitä
Peruspalkka 3000 €/kk, eikä palkka käytännössä nouse, vaikka lisäkouluttautuu, menee vaativampiin töihin ja tulee kokemusta.
Itse tottunut, että tulee merkittäviä palkankorotuksia ja ylennyksiä vuoden parin välein. Täytyy olla vain kiitollinen, että kutsumustyön takia hoitsut tyytyvät pienempään korvaukseen.
Kommentit (101)
Mä en oikein ymmärrä miksi hoitajat vaatii lisää palkkaa. Jos jo koulutukseen mentäessä tiedät että on vuorotyö ja vastuuta. Julkisella on paljon löysää.. ei varmaan hienoja pikkujouluja ja loistavaa uraa. Mutta sen mitä itse olen ensiavussa parikertaa ollut, niin sitähän se työ on että välillä hirveä kiire ja välillä höpötellään työkavereiden kanssa. Osastolla voi yövuorossa olla ihan hiljaista tai saa juosta tukka putkena.
Palkka kuitenkin ihan ok. Jos siis joku 4.000 tai ylikin lisien kanssa.
Itse yksityisellä töissä, 5 vuoden koulutus ja akateeminen tutkinto. Työvuosia 16.. palkka 5.500€/kk brutto. Painetaan hulluna jokapäivä, vaikka ei vkloppuja ja öitä, jotta päästään budjettiin..
Työ on työtä, minä tiesin tämän kun tähän lähdin. Ja kun on tulosvastuu, jotta leipä pysyy kotona pöydässä, en ymmärrä hoitajien valitusta palkasta. Muista asioista kyllä työn suunnitellun ja työnantajan käytöksestä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, ollaan lähdössä alalta.
Niinkö?
Mihin luulette pääsevänne?
Voi kuule vaikka mihin. Useasta työpaikasta on tullut palautetta, että hoitajia arvostetaan ja heitä pidetään ahkerina työntekijöinä .
Sekös sua kismittää 🤣
Mitä sä oikein haluat, että hoitajat ovat hoitajia vai tekevät muita töitä. Kumpikin tuntuu sua ottavan kupoliin.
Ei minua kiinnosta mitä ihmiset tekee työkseen, en ole ap jos niin kuvittelet. Tärkeintä on ettette loisi yhteiskunnan rahoilla.
Kiinnosti oikeasti mihin kuvittelette menevänne töihin.
Ensin varmaan opiskelette jollekin toiselle alalle? Viette siis paikat joltain toiselta, nuoremma
Aika monta insinööriksi opiskelevaa tiedän, psykologiaa ja sitten ihan vaan kaupan kassaksi menijöitä, terveystieteitä opiskele iät monia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä miksi hoitajat vaatii lisää palkkaa. Jos jo koulutukseen mentäessä tiedät että on vuorotyö ja vastuuta. Julkisella on paljon löysää.. ei varmaan hienoja pikkujouluja ja loistavaa uraa. Mutta sen mitä itse olen ensiavussa parikertaa ollut, niin sitähän se työ on että välillä hirveä kiire ja välillä höpötellään työkavereiden kanssa. Osastolla voi yövuorossa olla ihan hiljaista tai saa juosta tukka putkena.
Itse yksityisellä töissä, 5 vuoden koulutus ja akateeminen tutkinto. Työvuosia 16.. palkka 5.500€/kk brutto. Painetaan hulluna jokapäivä, vaikka ei vkloppuja ja öitä, jotta päästään budjettiin..
Työ on työtä, minä tiesin tämän kun tähän lähdin. Ja kun on tulosvastuu, jotta leipä pysyy kotona pöydässä, en ymmärrä hoitajien valitusta palkasta. Muista asioista kyllä työn suunnitellun ja työnantajan
Ihan olet päivystyksessä ollut ja löysää on siellä ollut, tiedä mitä siellä tehdään. En minäkään väitä tietäväni mitä sinä teet kun seison työpaikkasi pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei tuo ole huono palkka, varsinkaan koulutukseen nähden.
Se että sinä teet töitä kahdella tonnilla ei tee kahden ja puolen tonnin palkoista hyviä (tai kolmen tonnin jos pitkä kokemus).
Ja mihin "koulutukseen nähden"? Koulua käydään ehkä 5-10 % työuran pituudesta.
Vierailija kirjoitti:
Työ on työtä, minä tiesin tämän kun tähän lähdin. Ja kun on tulosvastuu, jotta leipä pysyy kotona pöydässä, en ymmärrä hoitajien valitusta palkasta. Muista asioista kyllä työn suunnitellun ja työnantajan
Sun kaltaistesi takia palkat eivät ikinä nouse. E-e-ei meille tarvi m-m-maksaa ja mitäs läksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuu vaan on aikamoinen, toisten hengestä ja terveydestä. Mut hei kotona pärjää kaikki....
Dösäkuski vastaa toisten hengestä, samoin insinööri joka suunnittelee jonku tehtaan ilman että se tappaa sinua ja 100 000 lähialueelta.
Mutta nostakaa vain itsenne jalustalle. Olettehan naisia, ihmisiä ei olisi llman teitä vaan kaikki kuoltais jos ette antaisi tissiä.
Tuota vertausta en ole ikinä ymmärtänyt. Jos nuo bussikuskit tai suunnitteluinssit ei tee virheitä työssään, ei kenenkään henki ole vaarassa. Sairaanhoitajan työssä kyse on ihan muusta, kun siitä, että välttää tekemästä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sinä teet töitä kahdella tonnilla ei tee kahden ja puolen tonnin palkoista hyviä (tai kolmen tonnin jos pitkä kokemus).
Ja mihin "koulutukseen nähden"? Koulua käydään ehkä 5-10 % työuran pituudesta.
Etkä sä saa kutsuttua itseäsi juristiksi ja opittua rikoslakia (ja muita lainsäädännön haaroja) ihan vain jakamalla lääkkeitä tosi tosi hyvin.
Miksi nykyään pitää haukkua hoitajia? Minä ainakin arvostan heidän työtään todella paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala on jo pitkään mennyt siihen suuntaan että suomalaiset korvataan aasiasta saapuvilla hoitajilla ja hyvä niin.
Ei kaikkea työtä kannata teettää kalliilla suomalaisella työntekijällä.
On jo nyt liian kallista ylläpitää tätä terveydenhuoltojärjestelmää, säästöjä pitää tehdä jatkossa enemmän.
Ja kuukkeleilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Työttömäksi.
Toisille aloille ja/tai toisiin maihin. Työttömäksi harvempi varmaan jää. Mutta ole sinä hoitajavihaaja onnellinen ja hoitele vanhempasi, lapsesi ja itsesi. Kaikkea hyvää ja etenkin terveyttä sinulle!
Ei ole vanhempia tai lapsia mutta vakuutus on isosta rahasta sekä itse rahaa. En mene katkeroitujen rääväsuisten armoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on työtä, minä tiesin tämän kun tähän lähdin. Ja kun on tulosvastuu, jotta leipä pysyy kotona pöydässä, en ymmärrä hoitajien valitusta palkasta. Muista
Kyllä 4t palkka on hyvä ja tuskin siihen yltävät ovat palkankorotusta ensimmimmäisenä ajattelemassa. Päivä työläisen sairaanhoitajan kokonaispalkka minulla on 3150. On iso määrä lisäkoulutuksia, vastuutehtäviä ja riittämätön aika työn tekemiseen. En pysty sulkemaan silmiäni siltä ettei kykene tekemään työtään sille kuuluvalla tasolla - on kuitenkin kyse ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan.
Ensiavussa potilaana oleminen ei tuo kenellekään ymmärrystä siitä, minkälaista työ itsessään on.
Ja toinen asia. Hoitoala on muuttunut, huonompaan suuntaan. Potilaiden ja asiakkaiden näkökulmasta sekä myös alalla olevien. Sitä ei voinut etukäteen tietää, kukaan. Siihen on turha vedota.
Vierailija kirjoitti:
Hoitsujen palkalla se tuleva eläke tulee olemaan samaa tasoa kuin ikänsä työttömänä olleella henkilöllä, hallituksen orjatyö suunnitelmat alkavat kantaa hedelmää.
Pitää olla aika ahne jos hoitsujen palkka on orjapalkka.Suuri osa raskasta työtä tekevistä ei saa ikinä tuollaista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Mihin luulet etteivät pääse?
Yksityiselle sektorille vakituisiin kokoaikatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Mihin luulet etteivät pääse?
Kerro siis mihin sillä hoitsun tutkinnolla vain kävellään sisään.
Ja miksi tuo suomalaisen yhteiskunnan älykkäin prosentti ei ole aikaisemmin kouluttautunut paremmin.
Niin joo... lääkelaskut oli monelle kovin, kovin haastavia.
Ihan samalla tavalla kuin sinä toimit vaihtaessasi ammattia. Toiselle alalle on kouluttauduttava. Huvittava tuo letkautuksesi yhteiskunnan älykkäimmästä prosentista. Onko joku hoitaja joskus astunut varpaillesi, loukannut tunteita
maailma, hoitotyö ja ennenkaikkea potilaiden käyttäytyminen on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on työtä, minä tiesin tämän kun tähän lähdin. Ja kun on tulosvastuu, jotta leipä pysyy kotona pöydässä, en ymmärrä hoitajien valitusta palkasta. Muista
Sun kaltaistesi takia palkat eivät ikinä nouse. E-e-ei meille tarvi m-m-maksaa ja mitäs läksit.
Ne palkat ei nouse koska maksajana on yhteiskunta eli julkinen sektori.
Kyllä 4t palkka on hyvä ja tuskin siihen yltävät ovat palkankorotusta ensimmimmäisenä ajattelemassa. Päivä työläisen sairaanhoitajan kokonaispalkka minulla on 3150. On iso määrä lisäkoulutuksia, vastuutehtäviä ja riittämätön aika työn tekemiseen. En pysty sulkemaan silmiäni siltä ettei kykene tekemään työtään sille kuuluvalla tasolla - on kuitenkin kyse ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan.
Ensiavussa potilaana oleminen ei tuo kenellekään ymmärrystä siitä, minkälaista työ itsessään on.
Ja toinen asia. Hoitoala on muuttunut, huonompaan suuntaan. Potilaiden ja asiakkaiden näkökulmasta sekä myös alalla olevien. Sitä ei voinut etukäteen tietää, kukaan. Siihen on turha vedota.
--
Mutta muilla aloilla työn tekeminen on ruusuilla tanssimista. On aina ollut, tulee aina olemaan. Vain hoitoalalla menee huonommin kuin ennen. Se johtuu miesten ikiaikaisesta naisvihasta jne jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Jo opiskeluaikana kävin kesäisin tekemässä töitä Ruotsissa.
Hyvä työilmapiiri, ei kiirettä ja hyvä palkka.
Valmistuttuani olen tehnyt töitä Ruotsissa.
Helmikuussa lähden Norjaan. :)
Se tieto, taito ja tehokkuus, mitä minulla on suomalaisena hoitajana, ovat yllättäneet jokaisessa uudessa työpaikassa.
Salli mun nauraa ! Sinähän lyömätön olet.
Suurin osa meistä, joilla on prospekteja parempaan, ollaan jo lähdetty. Kun aikaa vielä kuluu, alan kansoittaa maahanmuuttajat ja he, joista ei muuhun ole. Onnea meille kaikille.
Hallitusko päättää hoitajien liksan?