Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te hoitsut tyydytte tekemään huonolla palkalla töitä

Vierailija
26.12.2024 |

Peruspalkka 3000 €/kk, eikä palkka käytännössä nouse, vaikka lisäkouluttautuu, menee vaativampiin töihin ja tulee kokemusta.

Itse tottunut, että tulee merkittäviä palkankorotuksia ja ylennyksiä vuoden parin välein. Täytyy olla vain kiitollinen, että kutsumustyön takia hoitsut tyytyvät pienempään korvaukseen.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tekevät eri aloilla täyttä työaikaa pienemmällä palkalla kuin minä osa-aikatyötä. Lisäksi tykkään työstäni ihan oikeasti, se on minulle vähän kuin harrastus. T. Hoitaja

Vierailija
82/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, ollaan lähdössä alalta. 

Niinkö?

Mihin luulette pääsevänne? 

Voi kuule vaikka mihin. Useasta työpaikasta on tullut palautetta, että hoitajia arvostetaan ja heitä pidetään ahkerina työntekijöinä . 

Sekös sua kismittää 🤣

Mitä sä oikein haluat, että hoitajat ovat hoitajia vai tekevät muita töitä. Kumpikin tuntuu sua ottavan kupoliin. 

Ei minua kiinnosta mitä ihmiset tekee työkseen, en ole ap jos niin kuvittelet. Tärkeintä on ettette loisi yhteiskunnan rahoilla.

Kiinnosti oikeasti mihin kuvittelette menevänne töihin.

Ensin varmaan opiskelette jollekin toiselle alalle? Viette siis paikat joltain toiselta, nuoremma

No minä opiskelin reilussa parissa vuodessa insinööriksi ja pääsin samantien sen alan töihin. Palkka oli heti ekasta työpäivästä melkein tonnin parempi, kuin sairaalassa, vaikka tutkinto saman tasoinen ja aiemmasta työstä yli 6 vuoden työkokemus. 

Olishan se parempi ollut valita alansa fiksummin heti alkuunsa, eikä opiskella ollenkaan sote-alan tutkintoa. Toisaalta tutkinto sisälsi paljon mittaustekniikkaa ja laadunhallinnan ymmärtämistä, josta on hyötyä minulle nykyisessä työssäkin. 

Hoitoalalla palkat eivät koskaan tule nousemaan, työvoima tuodaan halvalla vaikka ulkomailta tai heikennetään kelpoisuusvaatimuksia. Käyn töissä rahan takia, en kutsumuksen. Ja kuka edes määrittelee, mikä kutsumus on? Jos insinööri tuntee työhönsä intohimoa, eikö se ole kutsumusta? Kutsumukseen vetoamisella taidetaan lähinnä yrittää vaientaa ne, jotka eivät suostu orjatyövoimaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama taho maksaa lääkäreiden palkat, ei tuottanut tuskaa ollenkaan. 

Vierailija
84/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin paska palsta

Vierailija
85/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala on jo pitkään mennyt siihen suuntaan että suomalaiset korvataan aasiasta saapuvilla hoitajilla ja hyvä niin.

Ei kaikkea työtä kannata teettää kalliilla suomalaisella työntekijällä.

On jo nyt liian kallista ylläpitää tätä terveydenhuoltojärjestelmää, säästöjä pitää tehdä jatkossa enemmän.

Ja kuukkeleilla.

Voisko opinto-ohjaajat sitten painottaa lukioikäsisille, että sote-alan hommat on tarkoitettu halpatyövoimalle?

Vierailija
86/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat tienaa yli tuplat kuin muut yhtä korkean koulutuksen omaavat. Ja istuvat kahvihuoneissa. Olen ollut alalla ja nähnyt ja sen karmeuden kun hoitajat ei mene edes katsomaan kun hätäkello soi (ei kertaakaan 2 kk aikana), turhaan se siellä soittelee oli vastaus. 7 tuntia työpäivästä kahvihuoneessa, täysin rehellisesti kerrottuna. Hoitajien määrää voisi vähentää 90% osastoilta ja siirtää päivystykseen ne ketkä vielä haluavat alalla jatkaa. Kukaan ei edes uskoisi jos kertoisin mitä kauheuksia näin hoitajien tekevät vanhusten (muistisairaiden) osastolla ollessani. Jäätävää porukkaa, joka ikinen sillä osastolla. Kukaan ei tehnyt töitä.

Vierailija
87/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen hoitaja esim Helsingin sairaalassa tienaa vuodessa 55 000 euroa ilman yhtään ylitöitä. Ylitöitä voi käytännössä tehdä miten paljon haluaa. Vuosiansiot siellä 70 000 eurossa vähintään. Ei huippupalkka, mutta hyvä palkka kuitenkin. Paljon pitkiä vapaita ja arkivapaita. Ei aihetta valittaa.

Lääkkeet ottamatta vai alakoulusta asti matikan tunnit skipattu?

Vierailija
88/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tyytynyt, tein jonkun kuukauden alan töitä valmistuttuani ja vaihdoin alaa. Opiskelin KTM:ksi ja nyt 15 v myöhemmin palkka on 7800€/kk. Opiskelin aikoinaan hoitsuksi tyhmyyttäni, en todellakaan tiennyt että palkka on niin surkea. 

Vierailija
89/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 4t palkka on hyvä ja tuskin siihen yltävät ovat palkankorotusta ensimmimmäisenä ajattelemassa. Päivä työläisen sairaanhoitajan kokonaispalkka minulla on 3150. On iso määrä lisäkoulutuksia, vastuutehtäviä ja riittämätön aika työn tekemiseen. En pysty sulkemaan silmiäni  siltä ettei kykene tekemään työtään sille kuuluvalla tasolla - on kuitenkin kyse ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan.

Ensiavussa potilaana oleminen ei tuo kenellekään ymmärrystä siitä, minkälaista työ itsessään on. 

Ja toinen asia. Hoitoala on muuttunut, huonompaan suuntaan. Potilaiden ja asiakkaiden näkökulmasta sekä myös alalla olevien. Sitä ei voinut etukäteen tietää, kukaan. Siihen on turha vedota. 

--

Mutta muilla aloilla työn tekeminen on ruusuilla tanssimista. On aina ollut, tulee aina olemaan. Vain hoitoalalla menee huonommin kuin ennen. Se johtuu miesten ikiaikaisesta naisvihasta jne jne jne

Mikäs tämä nyt oli? En ihan saanut kiinni. 

Vierailija
90/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, ollaan lähdössä alalta. 

Niinkö?

Mihin luulette pääsevänne? 

Mihin luulet etteivät pääse?

Kerro siis mihin sillä hoitsun tutkinnolla vain kävellään sisään.

Ja miksi tuo suomalaisen yhteiskunnan älykkäin prosentti ei ole aikaisemmin kouluttautunut paremmin.

Niin joo... lääkelaskut oli monelle kovin, kovin haastavia.

Ihan samalla tavalla  kuin sinä toimit vaihtaessasi ammattia. Toiselle alalle on kouluttauduttava. Huvittava tuo letkautuksesi yhteiskunnan älykkäimmästä prosentista.  Onko joku hoitaja joskus astunut varpaillesi, loukannut tunteita

Itseasiassa palkkatason suhde muihin ammatteihin tuli todellakin yllätyksenä. Hoitoalaa tuputettiin meille tytöille jopa opinto-ohjaajan toimesta. Palkoista ei yläasteen tai lukion aikana puhuttu. Ja 19-vuotiaalle minulle 2000 euroa oli valtava määrä rahaa! Palkkaerot realisoituivat vasta, kun oltiin hetki oltu työelämässä. 5 vuoden aikana minun palkkani nousi 50€ ja inisnööriksi opiskelleen miehen nousi tonnilla (vaikkei ollut mitään ylennyksiäkään tms saanut). Silloin tajusin. 

Vierailija
91/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä jaksetaan vääntää?

Ne jotka tyytyvät palkkaan, jäävät, ja ne jotka eivät, lähtevät. Niin yksinkertaista se on.

Jokainen on oman onnensa seppä, joten turha heitäkään syyllistää, jotka eivät p*skaan palkkaan tyydy vaan vaihtavat alaa.

Vierailija
92/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat tienaa yli tuplat kuin muut yhtä korkean koulutuksen omaavat. Ja istuvat kahvihuoneissa. Olen ollut alalla ja nähnyt ja sen karmeuden kun hoitajat ei mene edes katsomaan kun hätäkello soi (ei kertaakaan 2 kk aikana), turhaan se siellä soittelee oli vastaus. 7 tuntia työpäivästä kahvihuoneessa, täysin rehellisesti kerrottuna. Hoitajien määrää voisi vähentää 90% osastoilta ja siirtää päivystykseen ne ketkä vielä haluavat alalla jatkaa. Kukaan ei edes uskoisi jos kertoisin mitä kauheuksia näin hoitajien tekevät vanhusten (muistisairaiden) osastolla ollessani. Jäätävää porukkaa, joka ikinen sillä osastolla. Kukaan ei tehnyt töitä.

Itkin joka työpäivän jälkeen miten kohtelivat vanhuksia jotka eivät voineet kertoa kohtelustaan eteenpäin. Aivan karmeaa ja usko hoitajiin kuoli silloin. Sen jälkeen olen kuitenkin nähnyt päivystyksessä ahkeria työntekijöitä, ei aina ystävällisiä ja mukavia mutta suurin osa halunnut tehdä työnsä hyvin. Toista on vanhuspuolella.

Vierailija
93/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällä palstalla ollaan jatkuvasti jollain tapaa mollaamassa hoitajia?

Olen pohjakoulutukseltani ylioppilas ja sitten opiskelin sairaanhoitajaksi ammattikorkeakoulussa (en siis amiksessa eli,entisessä ammattikoulussa). Ennenkin sairaanhoitajat valmistuivat opistoista,ei ammattikoulusta. Palkka voisi toki olla parempi,mutta kyllä tällä toimeen tulee ihan hyvin. Itse arvostan ammattiani ,teen arvokasta työtä ja olen hyvä hoitaja.

Vierailija
94/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala on jo pitkään mennyt siihen suuntaan että suomalaiset korvataan aasiasta saapuvilla hoitajilla ja hyvä niin.

Ei kaikkea työtä kannata teettää kalliilla suomalaisella työntekijällä.

On jo nyt liian kallista ylläpitää tätä terveydenhuoltojärjestelmää, säästöjä pitää tehdä jatkossa enemmän.

Ja kuukkeleilla.

Voisko opinto-ohjaajat sitten painottaa lukioikäsisille, että sote-alan hommat on tarkoitettu halpatyövoimalle?

Jos ei muuhun ole niin hoitajaksi.

Vierailija
95/101 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kerran kuussa viikonlopun töitä öitä muutamia.. Ylitöitä 1-2 päivää/vuoroa kuukaudessa. Keskiansio kuluvalle vuodelle yli 5000€. Varsin ok sairaanhoitajalle. Pidän työstäni yliopistollisessa sairaalassa. Vuorotyöt ja ylityöt noin 18000€ / vuosi. 

Vierailija
96/101 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Jo opiskeluaikana kävin kesäisin tekemässä töitä Ruotsissa.

Hyvä työilmapiiri, ei kiirettä ja hyvä palkka.

Valmistuttuani olen tehnyt töitä Ruotsissa.

Helmikuussa lähden Norjaan. :)

Hienoa että valinnanvaraa on

Vierailija
97/101 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mihin mennä? Lähipiirissäni on useita nuoria, jotka ovat lähteneet Ruotsiin ja Norjaan töihin. Kyseessä IT-alat. Uskon, että hoitoalakin työllistää. Ja todella järkyttää, miten paljon parempi palkkataso Ruotsissa on. 

Vierailija
98/101 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin siksi kun herranketkut on rauhoitettuja.

Vierailija
99/101 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoitajana 4 vuotta ja palkka oli 2500 euroa brutto.  Lopetin ne työt sitten ja olen nyt toisella alalla ja palkka noin 3400 euroa nettonakin. En jaksanut hoitajana enää.

Vierailija
100/101 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Norjasta. Tulkaa tänne, palkat ovat kohdillaan 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän