Oletteko lentäneet Suomen sisällä lentokoneella?
Kommentit (45)
En halua edistää ilmastonmuutosta ja tuhota etelästä viimeisiäkin joululumia. Joten en.
Räyskälästä Räyskälään pienkoneella tunnin lento on ainoa kotimaan lento.
Suurin piirteen jokaiselle Suomen siviilikentälle. Ehkä 3-4 kenttää, jolle en ole lentänyt.
Kajaani-Helsinki ja Oulu-Helsinki useita kertoja molempiin suuntiin.
Kerran Ouluun ja kerran Maarianhaminaan.
Helsingistä:
Ouluun
Kajaaniin
Kittilään
Ivaloon
Tornioon
Kokkolaan
Vaasaan
Poriin
Jyväskylään
Kuopioon
Joensuuhun
Rovaniemelle
Maarianhaminaan
-
Turku, Tampere, Savonlinna ja Kuusamo taitaa olla ainoita kenttiä, jonne en ole lentänyt.
Hki - Oulu ja Hki - Jyväskylä aika usein kun ulkomailta lennän Suomeen kesäisin, sisarteni ja veljieni luo. Miksi kysyt?
Kaverilla oli sellanen kangassiipinen iän vanha kannuspyöräinen koulutuskone, jossa oli ohjaimet molemmille. Sillä lensin useampia kertoja kun kaveri veti sikeitä takapenkillä kaveri anto-ohjeet, käski kattoa, että aina on näkyvissä joku pelto tai tienpätkä ja kielsi lentämästä pilpeen, ja käski herättää jos tulee ongelmia. Ei tullu, tässä ollaan. Rikoksena vanhentunu juttu. Aika tylsää köröttelyä. Vähän niinku mopolla olis ajanu Helsingistä Kuopioon. Nopeuskaan ei ollu kuin tuplat mopoon verrattuna.
Matkustajakoneen kyydissä kotimaan lennoilla olen ollut satoja kertoja.
Kyllä. HKI-TMP. Jostain käsittämättömästä syystä AMS-HKI-TMP oli edullisempi kuin AMS-HKI ja junalla/bussilla kotiin.
Helikopterilla markkinoilla ja Tampereelta Heseen potkurikoneella joskus.
Taitaa jäädä kahteen kertaan, edestakaisin Hki-Oulu väliä.
Muut ulkomaan matkoja.
Kauko-ohjattavalla pienoismallilentokoneella kyllä.
Olen pari kertaa. Kerran lensin esim Helsinki - Joensuu välin kun en jaksanut istua yli viittä tuntia junassa. Mikä mahtava fiilis kun matka taittui alle tunnissa. Mutta onhan se hintavaa.
Räyskälässä purjelentokoneella. En ole ikinä lentänyt ulkomaille.
Olen ollut kyydissä helikopterissa, pienkoneessa ja matkustajakoneessa.