Mitä ajattelet ihmisistä, jotka ovat Israelin puolella vain koska Raamatussa sanotaan
Että joka siunaa Israelia saa siunauksen itselleen.
Kommentit (137)
Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
1. Joh. 2:23
Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.
1. Joh. 4:3
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, etteivät ole lukeneet Raamattuaan kokonaan ja huolella.
Kyllä, siellä sanotaan, että Israel on Herran valittu kansa. Mutta sieltä käy ilmi myös, että siitä valinnasta seuraa aivan erityinen vastuu. Miten tahansa ei saa käyttäytyä. Muukalaisia ei saa sortaa. Ja sitä rataa.
No mitäs sitten kun ne muukalaiset asettuu taloksi ja alkaa sortaa isäntäväkeä?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Pidän vähän yksinkertaisina, vaikka kristitty itse olenkin. Konservatiivit (mitä itse en ole) odottavat vesikielellä lopunaikoja ja taistelua, jonka nähdään tapahtuvan Israelin ja muun maailman välillä. Monet kristityt keskittyvät liikaa Ilmestyskirjan "ennustuksiin". - Ilmestyskirjaa (Raamatun viimeinen kirja) pidettiin kiistanalaisena jo alkukristittyjen kesken ja ehkä valitettavasti tämä voimakkaita kielikuvia sisältävä kirja otettiin osaksi Raamatun kaanonia, pyhiä kirjoituksia. Kristityille sanoisin, että kannattaisi ehkä keskittyä enemmän Jeesuksen opetuksiin ja hyvän tekemiseen lähimmäisille arjen keskellä kuin sairaalloiseen vaahtoamiseen lopunajoista. Jeesushan sanoi, että hänen paluunsa ajankohtaa ei tiedä kuin yksin Jumala.
Olishan se jännää nähdä viimeiset ajat. Nykyään halutaan extreemikokemuksia,joten tämä kokemus solahtaa mukavasti extreemeihin. Eli aika yksinkertainen on selitys haluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että he ovat järkeviä oikeudenmukaisia realisteja. 70-80 % palestiinalaisista kannatti ennen 7.10.2023 hyökkäystä Hamasta ja he olivat iloisia kun Hamas tappoi Israelilaisia. Jo vuodesta 2006 Hamas on ammuskellut raketteja lähes päivittäin Israeliin, joista Yle ja Hesari ovat vain harvoin uutisoineet. Israel on taistellut Hamasin kanssa aiemminkin kunnes yhteenotot ovat päättyneet tulitaukoon, jonka Hamas 7.10 rikkoi. Tällä kertaa Israel on päättänyt tuhota Hamasin ja se on hyvä asia. Muussa tapauksessa Hamas hyökkää jossain vaiheessa taas uudestaan, kuten se on tehnyt aina aikaisemmin. Palestiinalaiset voivat syyttää itseään ja Hamasta tilanteesta. He toivovat ja odottavat että muut maat taistelisivat heidän puolestaan Israelia vastaan
Mun mielestä kyseessä enemmän poliittinen taistelu ja vastarinta kuin uskonsota. PLO;n aikana se oli puhtaasti poliittista vastarintaa. Hamasin aikana siinä on ollut myös tuo islamilainen elementti mutta vaikka Hamas lopetettaisiin kokonaan heti tänään, niin vastarinta ottaisi jonkin muodon joka tapauksessa. Jos ei siis mitään poliittista ratkaisua löydetä asiaan.
Ei sillä Israelin siunaamisella tarkoiteta sitä, että hyväksytään sotatoimia tai konflikteja, joita Israel ruokkii ja jatkaa. Sillä tarkoitetaan ylipäänsä sen kansan siunaamista joko jatkuvin rukouksin tai avustuksin ja lahjoituksin. Sielläkin on köyhänsä ja yhdessä vaiheessa maahan muutti valtavia määriä juutalaisia ympäri maailman (takaisin omaan maahansa) jolloin rahallinenkin apu oli tarpeen. Edelleen on järjestöjä, jonka kautta kustannetaan vaikka uusia ambulansseja jotka palvelevat etnisestä taustasta huolimatta kaikkia Israelissa asuvia. Jotkut järjestöt vievät evankeliumia, sanomaa Jeesuksesta sinne, koska osa juutalaisista ei ole hoksannut että heidän Pyhien kirjoitusten ennustukset ovat täyttyneet Jeesuksessa.
Raamattu myös ennustaa että muut maat ja kansat jättävät Israelin yksin. Eikä se mikään ihme olekaan, kun se kansa touhottaa omiaan ja tekee huonoja valintoja. Tuo siunaus mitä Jumala on tarkoittanut, sen ei kuitenkaan tule loppua, vaikka Israelin päättäjät tyhmyyksiä tekevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä Israelin siunaamisella tarkoiteta sitä, että hyväksytään sotatoimia tai konflikteja, joita Israel ruokkii ja jatkaa. Sillä tarkoitetaan ylipäänsä sen kansan siunaamista joko jatkuvin rukouksin tai avustuksin ja lahjoituksin. Sielläkin on köyhänsä ja yhdessä vaiheessa maahan muutti valtavia määriä juutalaisia ympäri maailman (takaisin omaan maahansa) jolloin rahallinenkin apu oli tarpeen. Edelleen on järjestöjä, jonka kautta kustannetaan vaikka uusia ambulansseja jotka palvelevat etnisestä taustasta huolimatta kaikkia Israelissa asuvia. Jotkut järjestöt vievät evankeliumia, sanomaa Jeesuksesta sinne, koska osa juutalaisista ei ole hoksannut että heidän Pyhien kirjoitusten ennustukset ovat täyttyneet Jeesuksessa.
Raamattu myös ennustaa että muut maat ja kansat jättävät Israelin yksin. Eikä se mikään ihme olekaan, kun se kansa touhottaa omiaan ja tekee huonoja valintoja. Tuo siunaus mitä Jumala on tarkoittanut, sen ei kuite
Eikä Raamatun Israelilla tarkoiteta tuota Saatanan synagogalle keinotekoisesti luotua Israelin valtiota.
Ihmiset jotka puolustavat Palestiinalaisia ovat yksiselitteisesti pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Jopa paavi on puuttunut Israelin iskuihin, Israelia puolustaa vaan Räsänen ja muutama persu.
Paavihan uskoo evoluutioharhaan ja big bangiin, joten on aivan sama mitä Vatikaanista sanotaan.
Samaa, mitä uskovaisista yleensäkin.
Mitä sen on väliä jos johtopäätös on kuitenkin oikea, ongelmia voi lähestyä monilta eri tahoilta
Arabivaltioiden pinta-ala on yhteensä yli 13 miljoonaa neliökilometriä, joka on noin 600 kertaa suurempi kuin Israelin pinta-ala 22 tuhatta neliökilometriä. Joten palestiinalaiset voivat mennä meuhkaamaan arabimaihin, jos eivät osaa elää ihmisiksi Israelin vierellä.
En hyväksy Israelin tahallisia tai taitamattomia iskuja sivullisia tai siviilejä kohtaan mutta miksi YK:n rauhanturvaajat ovat antaneet Hishbollahin tehdä bunkkerinsa aivan omien asemiensa viereen? Jos homma on vitsi, niin turha siellä sitten edes on olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän vähän yksinkertaisina, vaikka kristitty itse olenkin. Konservatiivit (mitä itse en ole) odottavat vesikielellä lopunaikoja ja taistelua, jonka nähdään tapahtuvan Israelin ja muun maailman välillä. Monet kristityt keskittyvät liikaa Ilmestyskirjan "ennustuksiin". - Ilmestyskirjaa (Raamatun viimeinen kirja) pidettiin kiistanalaisena jo alkukristittyjen kesken ja ehkä valitettavasti tämä voimakkaita kielikuvia sisältävä kirja otettiin osaksi Raamatun kaanonia, pyhiä kirjoituksia. Kristityille sanoisin, että kannattaisi ehkä keskittyä enemmän Jeesuksen opetuksiin ja hyvän tekemiseen lähimmäisille arjen keskellä kuin sairaalloiseen vaahtoamiseen lopunajoista. Jeesushan sanoi, että hänen paluunsa ajankohtaa ei tiedä kuin yksin Jumala.
Olishan se jännää nähdä viimeiset ajat. Nykyään halutaan extreemikokemuksia,joten tämä kokemus solahtaa mukavasti extreemeihin. Eli
Amen!
Jos kerran Raamatussa näin sanotaan, niin jos muutan nimeni Israeliksi ja tapan ja raiskaan ja murhaan sieluni kyllyydestä se on kai silloin ihan okei, kunhan teen sen Jumalan nimissä. Saan varmaan paljon selkään taputtelijoita.
Israelia sokeasti puolustavat konservatiivit eivät noudata Jeesuksen opetusta: "joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu".
Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!
Ilm.2:9
Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.
Ilm.3:9