Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisistä, jotka ovat Israelin puolella vain koska Raamatussa sanotaan

Vierailija
26.12.2024 |

Että joka siunaa Israelia saa siunauksen itselleen.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauran niille sekopäille.

"Satuolento antoi kuulkaas meille luvan!"  on toisaalta aika pelottava kommentti kun sen varjolla aletaan pommittamaan siviilejä, kuten Israel tekee koko ajan.

Eiköhän Israel pommita terroristeja siksi koska tekivät pelkurimaisen yllätyshyökkäyksen Israelin siviiliväestöä vastaan. Nyt sitten niittävät sitä mitä ovat kylväneet. On sota julmaa, siksi niitä ei kannattaisi aloittaa.

Aijjaa.

Minä taas näen uutisista että Israel tappaa aivan kaikki joko pommeilla, taudeilla tai nälällä ja siinä sivussa varmaan pari terroristiakin. Siviilejä muiutama sata tuhatta siinä sivussa -mikä nyut vaan sattuu olemaan sotarikos.

Vierailija
62/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Satuolento antoi kuulkaas meille luvan!"  on toisaalta aika pelottava kommentti kun sen varjolla aletaan pommittamaan siviilejä, kuten Israel tekee koko ajan.

Eiköhän Israel pommita terroristeja siksi koska tekivät pelkurimaisen yllätyshyökkäyksen Israelin siviiliväestöä vastaan. Nyt sitten niittävät sitä mitä ovat kylväneet. On sota julmaa, siksi niitä ei kannattaisi aloittaa.

Aijjaa.

Minä taas näen uutisista että Israel tappaa aivan kaikki joko pommeilla, taudeilla tai nälällä ja siinä sivussa varmaan pari terroristiakin. Siviilejä muiutama sata tuhatta siinä sivussa -mikä nyut vaan sattuu olemaan sotarikos.

Kannattaa ehdottomasti katsoa monipuolisempia uutisia. Tietyt isot mediatahot vetää mutkia suoriksi. Molemmissa on vikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapteeniluutnantti Jarmo Mäkisen muistoa kunnioittaen.

RiP

Vierailija
64/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen uskonnoton, mutta kannatan demokratiaa. Muun muassa siksi vaikea ymmärtää Israel-vastaisuutta, jolle ei aina tunnu löytyvän kunnon perustelujakaan. 

Mitä demokratiaa Israelissa on? Ei yhtään mitään. Ota selvää asioista. Siellä vaiennetaan kaikki jotka puhuu kirjoittaa muuta kuin mitä käsketään.

Israelissa asuu mm muslimeja ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvia. Minua ei-juutalaista on kohdeltu siellä aina hyvin. Sinne pystyi matkustamaan sinkkunaisena ilman, että tarvitsi pelätä iltapimeällä mitään. Israel on länsimainen demokratia.

Tiedätte varmaan mitä vaikka Gaza

Israel ei puolusta itseään vaan tekee suunniteltua kansanmurhaa. Valloittaa kaikki alueet palestiinalta ahneutensa vuoksi ja tappaa koko kansan.

Pahempi kuin aatu aikoinaan.

Jos Israel suorittaa kansanmurhaa, niin miksi palestiinan väkuluku on noussut konfliktin aikana? :D

Vierailija
65/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijjaa.

Sinä näet sen mitä ns. Pallywood haluaa sinun näkevän. Ei kannattais kuitenkaan sokeasti uskoa ihan kaikkea.

Vierailija
66/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen islamistit putinin kaltaisena ideaköyhänä kyvyttömänä kiukuttelijana.

Vierailija
67/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä Palestiina nyt oppii, että jos ei halua sotaa, ei ehkä jatkossa kannata aloittaa sellaista.

Vierailija
68/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että he ovat järkeviä oikeudenmukaisia realisteja. 70-80 % palestiinalaisista kannatti ennen 7.10.2023 hyökkäystä Hamasta ja he olivat iloisia kun Hamas tappoi Israelilaisia. Jo vuodesta 2006 Hamas on ammuskellut raketteja lähes päivittäin Israeliin, joista Yle ja Hesari ovat vain harvoin uutisoineet. Israel on taistellut Hamasin kanssa aiemminkin kunnes yhteenotot ovat päättyneet tulitaukoon, jonka Hamas 7.10 rikkoi. Tällä kertaa Israel on päättänyt tuhota Hamasin ja se on hyvä asia. Muussa tapauksessa Hamas hyökkää jossain vaiheessa taas uudestaan, kuten se on tehnyt aina aikaisemmin. Palestiinalaiset voivat syyttää itseään ja Hamasta  tilanteesta. He toivovat ja odottavat että muut maat taistelisivat heidän puolestaan Israelia vastaan ja ajaisivat Israelin pois lähi-idästä. Lisäksi muiden maiden pitää elättää palestiinalaisia jatkossakin, kuten tähän astikin on tehty. 

Vierailija
69/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään messiaanisen mielestä heidän siunaamisensa tarkoittaa sitä, että heille kerrotaan evankeliumia.

Mitä taas tulee Israelin sodankäyntiin, niin siitä Herra on sanonut Raamatussa mm. näin: "KOSTONI, joka Edomia kohtaa, minä ANNAN kansani ISRAELIN KÄTEEN, ja HE tekevät Edomia kohtaan MINUN vihani ja kiivauteni mukaan."

Kannattaa siis muistaa, että erilaisten toimien takana saattaa vaikuttaa Jumala itse.

Vierailija
70/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä Palestiina nyt oppii, että jos ei halua sotaa, ei ehkä jatkossa kannata aloittaa sellaista.

Saas nähdä... Euroopassakin tarvittiin kaksi maailmansotaa ja Aasiassakin kaksi ydinpommia siviilikohteisiin, ennen kuin osattiin rauhoittua. Kovat oppirahat on maksettu.

Nyt sekin oppi tuntuu unohtuneen Putlerilta.

Vierailija
71/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israel tekee kansanmurhaa. Häätää ihmiset pois omasta maastaan että.saa vallattua sen. 

Vierailija
72/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kiroaa sen joka kiroaa Israelin ja sen kansan ja siunaa sen joka siunaa Israelia, eli on selvää millä puolella kristityn kuuluu olla.

Vierailija
73/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa asiassa olen heidän kanssaan samaa mieltä. Olen abortin, eutanasian ja sateenkaari-asioiden kannattaja, mutta ehdottomasti Israelin puolella. 

Vierailija
74/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että he ovat järkeviä oikeudenmukaisia realisteja. 70-80 % palestiinalaisista kannatti ennen 7.10.2023 hyökkäystä Hamasta ja he olivat iloisia kun Hamas tappoi Israelilaisia. Jo vuodesta 2006 Hamas on ammuskellut raketteja lähes päivittäin Israeliin, joista Yle ja Hesari ovat vain harvoin uutisoineet. Israel on taistellut Hamasin kanssa aiemminkin kunnes yhteenotot ovat päättyneet tulitaukoon, jonka Hamas 7.10 rikkoi. Tällä kertaa Israel on päättänyt tuhota Hamasin ja se on hyvä asia. Muussa tapauksessa Hamas hyökkää jossain vaiheessa taas uudestaan, kuten se on tehnyt aina aikaisemmin. Palestiinalaiset voivat syyttää itseään ja Hamasta  tilanteesta. He toivovat ja odottavat että muut maat taistelisivat heidän puolestaan Israelia vastaan ja ajaisivat Israelin pois lähi-idästä. Lisäksi muiden maiden pitää elättää palestiinalaisia jatkossakin, kuten tähän astikin on tehty. 

Israel tappaa, valloittaa ja toimii pahemmin kuin nazxit.

Vierailija
75/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen uskonnoton, mutta kannatan demokratiaa. Muun muassa siksi vaikea ymmärtää Israel-vastaisuutta, jolle ei aina tunnu löytyvän kunnon perustelujakaan. 

Kyse ei ole mistään vastaisuudesta, vaan siitä, että kaikkien on noudatettava kansainvälistä oikeutta.

Noudattiko Hamas mitään oikeutta valjastaessaan ihmiskilpiä?  Ei, vain omaa hurmahenkistä uskonnollisuuttaan. 

Olenko ihmiskilpi, jos vihollinen vaatii minua poistumaan kodistani, koska se on kohde? Naurettavaa.

Onko kotisi terroristin suojapaikka ja rakettitehdas?  Näinhän siellä on ollut, mitään "virallisia" tukikohtia e

Saatta olla, mutta vihollisella ei ole mitään oikeutta määräillä asukkaiden olinpaikkaa.

Vierailija
76/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renki matkii aina isäntäänsä.

Vierailija
77/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Uskokaa pois: ette halua Jumalan kirousta elämäänne, jos ja kun alatte vihata ja kirota Israelia porukalla, voitte todellakin yhtä hyvin jo alkaa valmistautua sotaan.

Vierailija
78/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel tekee kansanmurhaa. Häätää ihmiset pois omasta maastaan että.saa vallattua sen. 

Ei taida pellestiinasta tulla ikinä "vapaata" HÄHÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄ!

Vierailija
79/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään messiaanisen mielestä heidän siunaamisensa tarkoittaa sitä, että heille kerrotaan evankeliumia.

Mitä taas tulee Israelin sodankäyntiin, niin siitä Herra on sanonut Raamatussa mm. näin: "KOSTONI, joka Edomia kohtaa, minä ANNAN kansani ISRAELIN KÄTEEN, ja HE tekevät Edomia kohtaan MINUN vihani ja kiivauteni mukaan."

Kannattaa siis muistaa, että erilaisten toimien takana saattaa vaikuttaa Jumala itse.

Eli me ihmiset olemme vain marionetteja jumalten peleissä. No eipä ole hieno tehtävä ja kohtalo.

Vierailija
80/137 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida pellestiinasta tulla ikinä "vapaata" HÄHÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄ!

Oletko kotivapaalla suljetulta?