Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kumppanisi jättäisi sinut, niin haluaisitko tietää syyn?

Vierailija
26.12.2024 |

Luin tuossa taannoin ketjua, jossa keskuteltiin, että mikä on riittävä syy jättää kumppani. Usein toistui kommentti, että ei siihen tarvitse syytä kertoa. Kysynkin tämän pohjalta, että olisiko teillekin koko asia niin yhdentekevä, ettei syy kiinnostaisi, jos tulisitte jätetyksi? Lähdetään siitä ajatuksesta, että ette selkeästi sitä syytä varmuudella tietäisi.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanini jättää minut.

Tiedän syynkin.  Hänellä on toinen tai uusi nainen, joka odottaa lasta kumppanilleni.

Meillä ei lapsia ole, elämme avoliitossa.

Ei dramaattista, suht.koht, sopuero, vaikka itseäni kirvelee, kun minut vaihdettiin uuteen.

Tämän joulun vietän lapsuuskodissani, työt alkaa vasta 2.1.

Mies tietysti uuden naisensa kanssa.

Eikä ero mistään puskista tullut.   Nihkeää oli jo lähes vuoden, kummallakin omat menot.

Ja vain vähän liikuttiin yhdessä missään.

Suurta kaipuuta ei jää, ei suurta ikävää. Suhteemme oli loppuun eletty.

Niinpä.  Rakkaus voi tosiaan loppua.  Eikä sille kukaan voi mitään.

Vierailija
42/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen heidän tapaamistaan mitään tietoa minun ja suhteemme puutteista minulla ei ollut mitä olisin voinut yrittää edes parantaa.

Niin, surullisen usein miehillä tosiaan ole, riippumatta siitä miten monta kertaa nainen olisi yrittänyt niistä asioista keskustella. 

Miehellehän asiat pitää ottaa puheeksi kunnolla. Naiset usein vain niistä pikkuisen tupisee ja silloin mies ei osaa antaa asioille niin suurta painoarvoa. Miehelle pitää nostaa kunnolla kissa pöydälle ja sanoa suoraan, että se on kuule ero, jos tähän ei tule muutosta. Miksikö mies ei sitten reagoi lievempiin esille tuomisiin? Koska yleensä mies ei halua reagoida, koska kokee sen asian huonontavan hänen omaa elämänlaatuaan toisella tavoin toteutettuna. Se voi olla naiselle tärkeä asia, mutta miehelle taasen ei. Kun asia tuodaan kunnolla esille erouhkausten kera, niin mies voi aidosti punnita, että

Parisuhteeseen ei kuulu erolla uhkailu. Toista puoliskoa on kuunneltava ja arvostettava hänen mielipiteitään ja toiveitaan ilman, että toisen on koko ajan otettava esiin järeät eroaseet ja uhkailtava suhteen loppumisella. 

Häiritsevät asiat koostuvat usein pienistä puroista, joista tulee iso joki. Jokaisesta pikkuasiasta ei voi olla uhkaamassa erolla. Ja jos erolla uhkaillaan koko ajan, niin mitä merkitystä silläkään kohta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä olisi kiva tietää syy, että itse voisi kehittää niitä vikoja itsessäni. Jos vaikka ulkonäkö ei ole ollut riittävän hyvä, niin voisi sitä kehittää. Ainakin pari kertaa on mies sanonut, ettei ole syntynyt tunteita minua kohtaan. Minkä mä sille voin tehdä? Ja pari kertaa on mies sanonut, ettei ole kokenut syvempää henkistä yhteyttä (tämä siis 2-3 tapaamiskerran jälkeen), niin mietin vaan, että onko se edes todennäköistä, että 2-3 treffien jälkeen voi olla syvää henkistä yhteyttä? Kun mun mielestä jos on vain 2-3 kertaa tavattu, niin eihän silloin olla edes kunnolla tutustuttu.

Miehenä sanon, että sen henkisen yhteyden voi helposti aistia jo 2-3 kerran jälkeen, että onko sitä vai ei. Joidenkin kanssa juttu luistaa heti niin kuin olisi aina tunnettu. Joidenkin kanssa taas juttu voi näennäisesti luistaa, mutta taustalla tuntuu, että joudut hirveästi tekemään työtä sen kanssakäymisen eteen, että se koko homma on koko ajan hieman kuin väkisin puserrettua. Toinen ei välttämättä sitä edes huomaa, koska toinen osaa olla niin hyvä näyttelijä ja yleiskohtelias.

Vierailija
44/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisin syyn kertomattakin. Olen kohdellut miestä kuin p*skaa.

Vierailija
45/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen heidän tapaamistaan mitään tietoa minun ja suhteemme puutteista minulla ei ollut mitä olisin voinut yrittää edes parantaa

Miehille ero usein tulee yllätyksenä. Vaimo on vuosikausia puhunut asioista, mitä haluaisi, mikä on huonosti, mikä asia vaatisi huomiota. Miehellä tämä menee nalkutuksena toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Akkka nalkuttaa.

Kun nainen lähtee, mies on yllättynyt kun luuli, että kaikki oli ollut hyvin. Miksi nainen ei ollut sanonut jos joku oli huonosti?

Minun ukkoni kyllä valitti joistakin asioista, mutta ne olivat niin pieniä asioita, kuten esimerkiksi se että luin kirjoja. Vaikea uskoa, että hän todella halusi erota sellaisista syistä, mutta mitään isompiakaan syitä hän ei kertonut.

Vierailija
46/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen heidän tapaamistaan mitään tietoa minun ja suhteemme puutteista minulla ei ollut mitä olisin voinut yrittää edes parantaa

Miehille ero usein tulee yllätyksenä. Vaimo on vuosikausia puhunut asioista, mitä haluaisi, mikä on huonosti, mikä asia vaatisi huomiota. Miehellä tämä menee nalkutuksena toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Akkka nalkuttaa.

Kun nainen lähtee, mies on yllättynyt kun luuli, että kaikki oli ollut hyvin. Miksi nainen ei ollut sanonut jos joku oli huonosti?

Minun ukkoni kyllä valitti joistakin asioista, mutta ne olivat niin pieniä asioita, kuten esimerkiksi se että luin kirjoja. Vaikea uskoa, että hän todella halusi erota sellaisista syistä, mutta mitään isompiakaan syitä hän ei kertonut.

Kirjojen lukeminen on paha, olen saanut kritiikkiä siitä myös.

Vierailija
47/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika naiivia kuvitella että joku yksittäinen syy aiheuttaisi tuollaista vaan kyllä se on pidemmän harkinnan tulos ja pohdiskeltu pitkään. Jos vaikka lapsia niin vielä pidempään. Exceliin plussat ja miinukset ja sitä rataa. 

Todellako haluaisit tietää tämän kaiken jos se edes sanoitettavissa olisi?

Niin siis paras syy on sanoa että ei tunnu enää oikealta, ei rakasta enää sillä tavoin yms. Minun mielestä. En itse ainakaan haluaisi kuulla puolen tunnin monologia kaikesta siitä, mistä puoliso haluaa eroon ja missä mättää. 

Vierailija
48/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on käynytkin. En muuttunut tietyissä asioissa naisen toivomalla tavalla, koska se olisi huonontanut omaa elämänlaatuani. Nainen ei ikinä silti kunnolla asioista valittanut. Vasta kun halusi jo erota, niin pyysi tapaamiseen, jossa pari tuntia naputti menemään. Minä olisin halunnut tuollaisia kunnon kissan pöydälle nostamisia jo aiemmin, eikä vasta sitten kun mitään ei ole toisen yksipuolisella päätöksellä mitään enää tehtävissä. Toki siellä oli jo uusi mies odottamassa.

Kyllä minäkin siedin naisen huonoja puolia ja hän ei niitä kiistänytkään, kun taas minä annoin viimeisessä keskustelussa palaa. Minä en vain odotakaan sitä, että oikeasti täydellistä parisuhdetta onkaan. Olen huomannut, että jokaisessa parisuhteessa joutuu tinkimään omasta hyvinvoinnistaan toisen mieliksi, jotta kokonaisuus pysyy kasassa.

Jokaisessa parisuhteessa joutuu tinkimään, mutta itse et ole valmis tekemään sitä ennen kuin vasta pakon edessä. Ja vielä syytät naista erosta. Hän taisi olla onnekas kun pääsi sinusta eroon.

Et ilmeisesti kovin kaksisesti ymmärrä lukemaasi. Minähän totesin sietäneeni naisen huonojakin puolia, eikä nainenkaan näitä huonoja puolia itsessään kiistänyt. Minä tein naisen suhteen juuri sitä, mitä olisin naisenkin vastapainona odottanut tekevän minun suhteeni. Ei se niin voi mennä, että vain toinen tekee muutoksia toisen mieliksi.

Vierailija
49/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mies tiedä sen itsekin. Mikäli ei niin päässä viiraa ja pahasti.

Vierailija
50/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin entiselle miehelle syyksi epätyydyttävän seksielämän. Liian pieni muna ja laukesi nopeasti. Jospa seuraavaan suhteeseen yrittäisi korjata asiaa.

Minusta on typerää jättää syyt kertomatta. Silloin toinen saattaa toista samat virheet myöhemminkin.

Olen lakannut kertomasta miehille syitä, ihan vaan siksi että He. Eivät. Muutu.

Nuorena kuvittelin, että miehetkin haluavat kehittyä paremmiksi ihmisiksi, mutta se kuvitelma on kyllä karissut. Enää en näe sitä vaivaa että opettaisin muutoshalutonta, vaan lähden syytä sanomatta.

Jos miehet tulisi siitä paremmiksi, että heille kerrotaan miten kannattaa toimia, ei olisi olemassa esim palstan inceleitä. Miettikääpä sitä.

Sinä lienet oikein unelmakumppani, kun exiä on noin paljon.

Mieti kääpä sitä.

Vierailija
51/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailun lopettamiseen ei tarvitse erityistä syytä kertoa. Mutta jos kyse on oikeasta suhteesta, niin kyllä pelisääntöihin kuuluu jo suhteen aikana kommunikoida tyytymättömyydestä ja erotessa keskustella kumppanin kanssa ja vastata kysymyksiin. Ihmiset yleensä haluavat ymmärtää, mitä on tapahtunut ja miksi ja useimpia se auttaa eteenpäin siirtymisessä. 

Vierailija
52/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen heidän tapaamistaan mitään tietoa minun ja suhteemme puutteista minulla ei ollut mitä olisin voinut yrittää edes parantaa.

Niin, surullisen usein miehillä tosiaan ole, riippumatta siitä miten monta kertaa nainen olisi yrittänyt niistä asioista keskustella. 

Miehellehän asiat pitää ottaa puheeksi kunnolla. Naiset usein vain niistä pikkuisen tupisee ja silloin mies ei osaa antaa asioille niin suurta painoarvoa. Miehelle pitää nostaa kunnolla kissa pöydälle ja sanoa suoraan, että se on kuule ero, jos tähän ei tule muutosta. Miksikö mies ei sitten reagoi lievempiin esille tuomisiin? Koska yleensä mies ei halua reagoida, koska kokee sen asian huonontavan hänen omaa elämänlaatuaan toisella tavoin toteutettuna. Se voi olla naiselle tärkeä asia, mutta miehelle taasen ei. Kun asia tuodaan kunnolla esille erouhkausten kera, niin mies voi aidosti punnita, että

Exä uhkaili erolla. Kun se ei tepsinyt, uhkaili itsarilla.

Sanoin hänelle, että anna palaa vaan jos siltä tuntuu, minua ei uhkailla eikä kiristetä.

Onneksi nykyisessä suhteessa ei uhkailla, kiristetä, pakoteta eikä muutenkaan tartte tanssia toisen mielivaltaisen pillin mukaan.

M42

Vierailija
53/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin entiselle miehelle syyksi epätyydyttävän seksielämän. Liian pieni muna ja laukesi nopeasti. Jospa seuraavaan suhteeseen yrittäisi korjata asiaa.

Minusta on typerää jättää syyt kertomatta. Silloin toinen saattaa toista samat virheet myöhemminkin.

Toivottavasti ex-miehesi on kasvattanut isomman munan, niin seuraava suhde onnistuu paremmin. 👍

Vierailija
54/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää. Mutta kuten tuossa edellä jo kirjoitettiin niin se kerrottu syy ei välttämättä ole todellinen.

Itse kuuntelin ex - vaimoltani reilut pari viikkoa listaa vioistani ja olin täysin ymmälläni. Käytännössä kaikki asiat itsessäni ja suhteessamme olivat pielessä. Avioliittoa takana yli 20v ja kaksi lasta.

Todellinen syy erohaluille paljastuikin sitten ennen erohakemusta. Uusi yli 10 v nuorempi mies jonka tavannut harrastusporukan ja yhteisten retkien myötä.

Raskas olisi ollut elää kerrottujen syiden varassa että kuinka heikko roolissani perheessä olin ollut. Luottamusta ja rohkeutta uuteen suhteeseen ei minulla enää ole

Mutta mikä oli syy ja mikä seuraus? Ehkäpä nuorta kollia ei olisi tarvinnut ottaa kainaloon jos hän olis

Kyllä. 40 - 50 v hormonitasapainot alkavat  heittämään enemmän ja vähemmän kummallakin sukupuolella. Oma Identiteettikriisi (tyytymättömyys kaikkeen). Sitten tavataan se täydellinen sielunkumppani joka ymmärtää. Vaihtoa parempaan perustellaan entisestä hakemalla haetuista vioista tapailemalla jo uutta kumppania. Eli nykyinen jo valittu kumppani joutuu vertailuun uuden kanssa 😊

Tässä uudessa nähdään vain ja ainoastaan alkuhuumassa se mitä hänestä toivotaan. Uuden kanssa ei minkäänlaista painolastia historiasta mitä jokainen pitkä suhde pitää sisällään.

Virhe tapahtuu siinä vaiheessa kun annetaan itsensä suhteessa ollessaan ihastumaan ulkopuoliseen. Kaikille näitä tulee mutta jotkut pystyvät asian tiedostaessaan ottamaan askeleen taaksepäin

Vierailija
55/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin tekee, mies vähättelee, mitätöi, eikä usko. Kuittaa kaiken naisen nalkutuksena. Ja sitten on kuitenkin hämmästynyt, kun ero tuli puskista. Vaikka ratakiskosta on yritetty vääntää.

Vierailija
56/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka poikaystävä nuorena parikymppisenä ilmoitti eron syyksi sen, ettei enää tuntunut hyvältä ja hän haluaa yrittää löytää parempaa seuraa. Aika ikävä kuulla tuollaista .

Vierailija
57/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen kannattaa aina.

"Rakastan Sinua" hyvä kertoa ääneen.

Vierailija
58/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on käynytkin. En muuttunut tietyissä asioissa naisen toivomalla tavalla, koska se olisi huonontanut omaa elämänlaatuani. Nainen ei ikinä silti kunnolla asioista valittanut. Vasta kun halusi jo erota, niin pyysi tapaamiseen, jossa pari tuntia naputti menemään. Minä olisin halunnut tuollaisia kunnon kissan pöydälle nostamisia jo aiemmin, eikä vasta sitten kun mitään ei ole toisen yksipuolisella päätöksellä mitään enää tehtävissä. Toki siellä oli jo uusi mies odottamassa.

Kyllä minäkin siedin naisen huonoja puolia ja hän ei niitä kiistänytkään, kun taas minä annoin viimeisessä keskustelussa palaa. Minä en vain odotakaan sitä, että oikeasti täydellistä parisuhdetta onkaan. Olen huomannut, että jokaisessa parisuhteessa joutuu tinkimään omasta hyvinvoinnistaan toisen mieliksi, jotta kokonaisuus pysyy kasassa.

Jokaisessa parisuhteessa joutuu tinkimään, m

Nainen kertoi, mitä toivoi suhteeltaan. Sinä et kertonut vaan päätit vain sietää naisen huonoja puolia, etkä pyrkinyt muuttamaan niitä asioita, joita nainen nosti esiin (suostuitko edes keskustelemaan niistä?) Ja mielestäsi ongelma oli, että nainen ei uhkaillut erolla.

59/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vain sietää, toinen toivoo muutosta mutta toinen ei sitä halua. Aikamoinen suhde. Kyllä taisi olla kaikille paras että ero tuli. Mitä järkeä tuollaisessa on.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
60/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää.

no se on noin sun lättänä tissit ja läski peffa, että sain paljon paremman - ole hyvä