Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kumppanisi jättäisi sinut, niin haluaisitko tietää syyn?

Vierailija
26.12.2024 |

Luin tuossa taannoin ketjua, jossa keskuteltiin, että mikä on riittävä syy jättää kumppani. Usein toistui kommentti, että ei siihen tarvitse syytä kertoa. Kysynkin tämän pohjalta, että olisiko teillekin koko asia niin yhdentekevä, ettei syy kiinnostaisi, jos tulisitte jätetyksi? Lähdetään siitä ajatuksesta, että ette selkeästi sitä syytä varmuudella tietäisi.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen heidän tapaamistaan mitään tietoa minun ja suhteemme puutteista minulla ei ollut mitä olisin voinut yrittää edes parantaa.

Niin, surullisen usein miehillä tosiaan ole, riippumatta siitä miten monta kertaa nainen olisi yrittänyt niistä asioista keskustella. 

Miehellehän asiat pitää ottaa puheeksi kunnolla. Naiset usein vain niistä pikkuisen tupisee ja silloin mies ei osaa antaa asioille niin suurta painoarvoa. Miehelle pitää nostaa kunnolla kissa pöydälle ja sanoa suoraan, että se on kuule ero, jos tähän ei tule muutosta. Miksikö mies ei sitten reagoi lievempiin esille tuomisiin? Koska yleensä mies ei halua reagoida, koska kokee sen asian huonontavan hänen omaa elämänlaatuaan toisella tavoin toteutettuna. Se voi olla naiselle tärkeä asia, mutta miehelle taasen ei. Kun asia tuodaan kunnolla esille erouhkausten kera, niin mies voi aidosti punnita, että

Sehän nyt vasta on ihan vihoviimeistä paskaa uhkailla erolla jokaisesta asiasta joka on vialla. Ei yleensä ole kyse mistään yksittäisestä jutusta joka pelkästään johtaisi eroon, vaan siitä että asenne on juuri tuo: jos naista harmittaa joku niin mies ei edes millään tavalla reagoi mihinkään, saati että muuttaisi toimintaansa. Ei ennen kuin nainen sanoo että ottaa ja lähtee. Ja silloin mies ihmettelee että mikäs sille nyt yhtäkkiä tuli. Vähän olen aistivinani että juuri tämä on käynyt sinullekin. 

Vierailija
22/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen. Molemmat tietävät syyt. Jos ei heti erossa niin myöhemmin. Jos joku yksittäinen tapaus löytyy joka ei tajua syytä heti eikä myöhemmin on poikkeus joka vahvistaa säännön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro koskaan esim:

Taloudellisen hyödyn tavoittelijat (kämppissuhteet, taloudelliset tekijät ja hyödyt ja samalla pettäminen, rinnakkaiselämä)

Kaappihomot/-biit

Rikolliset

Nistit

Velalliset tai velkojat

Painostetut, varjostetut, uhatut, kiristetyt

Vierailija
24/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen heidän tapaamistaan mitään tietoa minun ja suhteemme puutteista minulla ei ollut mitä olisin voinut yrittää edes parantaa

Miehille ero usein tulee yllätyksenä. Vaimo on vuosikausia puhunut asioista, mitä haluaisi, mikä on huonosti, mikä asia vaatisi huomiota. Miehellä tämä menee nalkutuksena toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Akkka nalkuttaa.

Kun nainen lähtee, mies on yllättynyt kun luuli, että kaikki oli ollut hyvin. Miksi nainen ei ollut sanonut jos joku oli huonosti?

Vierailija
25/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen heidän tapaamistaan mitään tietoa minun ja suhteemme puutteista minulla ei ollut mitä olisin voinut yrittää edes parantaa

Todennäköisesti oli. Et vain kuunnellut.

Vierailija
26/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suhde on usein se ponnastuslauta, jolla repäistään itsensä irti epätyydyttävästä suhteesta. Tai suhteesta, jota luullaan epätyydyttäväksi ja väljähtyneeksi verrattuna säihkyvän ihanaan uuteen suhteeseen.

😊💩🖕🤩😃

Vierailija
27/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen heidän tapaamistaan mitään tietoa minun ja suhteemme puutteista minulla ei ollut mitä olisin voinut yrittää edes parantaa.

Niin, surullisen usein miehillä tosiaan ole, riippumatta siitä miten monta kertaa nainen olisi yrittänyt niistä asioista keskustella. 

Miehellehän asiat pitää ottaa puheeksi kunnolla. Naiset usein vain niistä pikkuisen tupisee ja silloin mies ei osaa antaa asioille niin suurta painoarvoa. Miehelle pitää nostaa kunnolla kissa pöydälle ja sanoa suoraan, että se on kuule ero, jos tähän ei tule muutosta. Miksikö mies ei sitten reagoi lievempiin esille tuomisiin? Koska yleensä mies ei halua reagoida, koska kokee sen asian huonontavan hänen omaa elämänlaatuaan toisella tavoin toteutettuna. Se voi olla naiselle tärkeä asia, mutta miehelle taasen ei. Kun asia tuodaan kunnolla esille ero

Sehän nyt vasta on ihan vihoviimeistä paskaa uhkailla erolla jokaisesta asiasta joka on vialla. Ei yleensä ole kyse mistään yksittäisestä jutusta joka pelkästään johtaisi eroon, vaan siitä että asenne on juuri tuo: jos naista harmittaa joku niin mies ei edes millään tavalla reagoi mihinkään, saati että muuttaisi toimintaansa. Ei ennen kuin nainen sanoo että ottaa ja lähtee. Ja silloin mies ihmettelee että mikäs sille nyt yhtäkkiä tuli. Vähän olen aistivinani että juuri tämä on käynyt sinullekin. 

Niin on käynytkin. En muuttunut tietyissä asioissa naisen toivomalla tavalla, koska se olisi huonontanut omaa elämänlaatuani. Nainen ei ikinä silti kunnolla asioista valittanut. Vasta kun halusi jo erota, niin pyysi tapaamiseen, jossa pari tuntia naputti menemään. Minä olisin halunnut tuollaisia kunnon kissan pöydälle nostamisia jo aiemmin, eikä vasta sitten kun mitään ei ole toisen yksipuolisella päätöksellä mitään enää tehtävissä. Toki siellä oli jo uusi mies odottamassa.

Kyllä minäkin siedin naisen huonoja puolia ja hän ei niitä kiistänytkään, kun taas minä annoin viimeisessä keskustelussa palaa. Minä en vain odotakaan sitä, että oikeasti täydellistä parisuhdetta onkaan. Olen huomannut, että jokaisessa parisuhteessa joutuu tinkimään omasta hyvinvoinnistaan toisen mieliksi, jotta kokonaisuus pysyy kasassa.

Vierailija
28/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi kertoa jos haluaa mutta mitäpä minä sillä syyllä tekisin, hänen päätös. Jos on aikeissa mennä niin siitä vaan. N49

Vierailija
29/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä olisi kiva tietää syy, että itse voisi kehittää niitä vikoja itsessäni. Jos vaikka ulkonäkö ei ole ollut riittävän hyvä, niin voisi sitä kehittää. Ainakin pari kertaa on mies sanonut, ettei ole syntynyt tunteita minua kohtaan. Minkä mä sille voin tehdä? Ja pari kertaa on mies sanonut, ettei ole kokenut syvempää henkistä yhteyttä (tämä siis 2-3 tapaamiskerran jälkeen), niin mietin vaan, että onko se edes todennäköistä, että 2-3 treffien jälkeen voi olla syvää henkistä yhteyttä? Kun mun mielestä jos on vain 2-3 kertaa tavattu, niin eihän silloin olla edes kunnolla tutustuttu.

Vierailija
30/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille ero usein tulee yllätyksenä. Vaimo on vuosikausia puhunut asioista, mitä haluaisi, mikä on huonosti, mikä asia vaatisi huomiota. Miehellä tämä menee nalkutuksena toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Akkka nalkuttaa.

Kun nainen lähtee, mies on yllättynyt kun luuli, että kaikki oli ollut hyvin. Miksi nainen ei ollut sanonut jos joku oli huonosti?

Minun eksä kuunteli sen verran, että totesi minun olevan väärässä koska hän ei tunne samoin. Lopettaen keskustelun siihen. Ja oli yksi näistä jolle ero tuli yllätyksenä kun kerran kaikki oli hyvin. 

Vierailija
31/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin entiselle miehelle syyksi epätyydyttävän seksielämän. Liian pieni muna ja laukesi nopeasti. Jospa seuraavaan suhteeseen yrittäisi korjata asiaa.

Minusta on typerää jättää syyt kertomatta. Silloin toinen saattaa toista samat virheet myöhemminkin.

Aika julmaa. Epätyydyttävää seksielämää voi tietenkin koittaa parantaa, mutta munan koolle ei mies mitään voi! Sinä sen sijaan voit kokeilla jumpata toosasi tiukemmaksi. Ja olen itse nainen.

Vierailija
32/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olisin ihmisen kanssa jos en tunne häntä sen vertaa että en tietäisi miksi suhde ei voi jatkua?

Vierailija
33/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama oikeastaan. Yleensä se on jotakin musogynististä tai triviaalia, kuten se ettei nainen käyttäydy kuin miehen äiti, ei anna pettää, ei ole seksiorja, mies haluaa pettää, jne. Jumala ei tunne jättämistä, joten jo siinä vaiheessa kun ollaan tuossa pisteessä, tiedän 100% varmuudella että jumala vain suojelee minua pahuudelta, jota mies edustaa

Vierailija
34/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika naiivia kuvitella että joku yksittäinen syy aiheuttaisi tuollaista vaan kyllä se on pidemmän harkinnan tulos ja pohdiskeltu pitkään. Jos vaikka lapsia niin vielä pidempään. Exceliin plussat ja miinukset ja sitä rataa. 

Todellako haluaisit tietää tämän kaiken jos se edes sanoitettavissa olisi?

Ei siinä excelit enää  auta jos kumppani jättää.

Vierailija
35/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on käynytkin. En muuttunut tietyissä asioissa naisen toivomalla tavalla, koska se olisi huonontanut omaa elämänlaatuani. Nainen ei ikinä silti kunnolla asioista valittanut. Vasta kun halusi jo erota, niin pyysi tapaamiseen, jossa pari tuntia naputti menemään. Minä olisin halunnut tuollaisia kunnon kissan pöydälle nostamisia jo aiemmin, eikä vasta sitten kun mitään ei ole toisen yksipuolisella päätöksellä mitään enää tehtävissä. Toki siellä oli jo uusi mies odottamassa.

Kyllä minäkin siedin naisen huonoja puolia ja hän ei niitä kiistänytkään, kun taas minä annoin viimeisessä keskustelussa palaa. Minä en vain odotakaan sitä, että oikeasti täydellistä parisuhdetta onkaan. Olen huomannut, että jokaisessa parisuhteessa joutuu tinkimään omasta hyvinvoinnistaan toisen mieliksi, jotta kokonaisuus pysyy kasassa.

Jokaisessa parisuhteessa joutuu tinkimään, mutta itse et ole valmis tekemään sitä ennen kuin vasta pakon edessä. Ja vielä syytät naista erosta. Hän taisi olla onnekas kun pääsi sinusta eroon.

Vierailija
36/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua kiinnostaisi. Ja samaan hengenvetoon sanon, että ei ole mikään pakko syytä kertoa.

Ja kolmanteen hengenvetoon sanon vielä, että se mikä jättäjä syyksi sanoo, ei välttämättä ole se todellinen syy, vaan vain jokin sellainen syy mikä on helppoa sanoa.

Vasta toinen hengenveto oli menossa.

Vierailija
37/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haluaisin tietää.

Vierailija
38/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi suhde on usein se ponnastuslauta, jolla repäistään itsensä irti epätyydyttävästä suhteesta. Tai suhteesta, jota luullaan epätyydyttäväksi ja väljähtyneeksi verrattuna säihkyvän ihanaan uuteen suhteeseen.

😊💩🖕🤩😃

Kakkosliitto useimmiten palaa ykkösliiton hiilloksessa. Kun jätetty kääntää huomionsa muualle, hiillos sammuu, ja kakkossuhde sen mukana. Älkää koskaan haikailko polygamistien perään. Kääntäkää kiitollisena katseenne kohti jumalaa, että hän poisti polygamistin elämästänne. Ja eläkää rauhassa ja rakkaudessa

Vierailija
39/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanini jättää minut.

Tiedän syynkin.  Hänellä on toinen tai uusi nainen, joka odottaa lasta kumppanilleni.

Meillä ei lapsia ole, elämme avoliitossa.

Ei dramaattista, suht.koht, sopuero, vaikka itseäni kirvelee, kun minut vaihdettiin uuteen.

Tämän joulun vietän lapsuuskodissani, työt alkaa vasta 2.1.

Mies tietysti uuden naisensa kanssa.

Eikä ero mistään puskista tullut.   Nihkeää oli jo lähes vuoden, kummallakin omat menot.

Ja vain vähän liikuttiin yhdessä missään.

Suurta kaipuuta ei jää, ei suurta ikävää. Suhteemme oli loppuun eletty.

Vierailija
40/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syyhän on se, että kumppani ei enää rakasta. Todennäköisesti on löytänyt jonkun toisen, vaikka ei sitä minulle kertoisikaan. Tai sitten vain tajunnut, että en sittenkään ole hänelle se oikea. Ei siinä sen kummempaa syytä varmaan olisi, ja tuskin mitään mihin voisin vaikuttaa. Jos olisin tehnyt jotain kauheaa ja kumppani jättäisi minut sen takia, niin tietäisin sen ilman selitystä.