Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sairasteleeko lapset enemmän jos pk:ssa kuin ojs olisivat pph:lla?

Vierailija
26.02.2007 |

Pitäs miettiä syksyksi vaihtoa päiväkotiin..en vaan tiedä kannattaako. Lapset syksyllä 5v4kk ja 3v6kk.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisivatko sairastelleet vähemmän pph:lla ;) mutta ei tuo sairastelumäärä ole kauheen uuvuttavalta tuntunut.

Vierailija
2/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muiden lapset?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mielummin laittaisin perhepäivähoitoon.

Vierailija
4/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viihtyy todella hyvin.

Vierailija
5/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph, ja hoitolapsistani ei ole ollut yhden lapsen lyhyttä flunssaa lukuunottamatta koko syksynä kipeänä yksikään, mistä olen ollut hyvilläni. Olen työskennellyt tässä ammatissa kohta 9 vuotta, ja koko aikana yksittäisten lasten korvatulehduskierteet ovat olleet ainoita pitempiä sairaustapauksia (jotka nekin päättyivät korvien putkitukseen). Itse olen ollut tällä ajalla kaksi kertaa kipeänä a-virus -flunssan tms takia ja kerran mahataudissa. Ei siis ole pahemmin sairasteltu meillä, onneksi.

Luulen myös, että pph:lla lasten ollessa samat kaiken aikaa, bakteerikanta pysyy samalla tavalla yhteisenä kuin perheessä yleensäkin, toisin kuin pk:ssa, jossa sekä henkilökunta että lapset vaihtelevat enemmän.

Tuttavaperhe palkkasi hoitajan kotiin, kun vuosi päiväkodissa oli ollut sellaista sairastelurumbaa. Ystäväni on pk:ssa töissä ja aina kipeänä itsekin, kuulemma lapset myös tiheään.

Muilta osin en tiedä sanoa, tämä on oma kokemukseni ja mitä olen kuullut muilta.

Vierailija
6/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia millä asiaan voi vaikuttaa on käsien pesu. Ja monesti se mikä ei tapa, vahvistaa. Ensimmäiseen hoitovuoteen kuuluu yleensä enemmän sairasteluja. Kun vastustuskyky kasvaa sairastelukin vähenee.