Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9458)
Annelistit ovat kovasti toivoneet, että vielä löytyy joku nuorempi, kunnianhimoinen ja ennakkoluuloton tutkinnanjohtaja joka tarttuu tähän juttuun ja alkajaisiksi jatkaa muka heikolle tutkinnalle jääneitä huppumiesepäiltyjä uudelleen. Muuta he saivatkin jälleen kerran yli 30 vuotta uraa tehneen lähes eläkeikäisen. Joka jo tässä vaiheessa tietää miltä kantilta lähestyy tapausta vaikka tuskin on vielä edes ehtinyt perehtyä saamaansa materiaaliin.
-Ulvilan surman oikeuskäsittelyssä nähtiin kaksi rekonstruktiota oven lasin rikkomisesta. Ulkopuolelta ikkunan rikkominen kirveellä kestää rekonstruktiossa 40 sekuntia ja sisäpuolelta 30 sekuntia.
Syyttäjän mukaan pariskunta olisi näin olen ehtinyt pakenemaan paikalta, jos ulkopuolinen tekijä olisi tullut lasin läpi, kuten syytetty väittää.
- Miksi he eivät paenneet, kysyi kihlakunnansyyttäjä Jarmo Valkama.-
Erittäin hyvä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo häke nauha on se, mitä ilmeisesti KRP aikoo tutkia ja selvittää, saako siitä jotakin uutta irti nykytekniikalla.
Eihän sitä alkuperäistä nauhaa enää ole olemassa tutkittavaksi?
Kai se nauha nyt jossain on tallennettuna?
Vierailija kirjoitti:
Tuo häke nauha on kauhea .. kuka sanoo lapselleen että olikse vielä siellä? ... "Kuuleksä kun mun mieheni huutaa" ...
Ja hei, älä itke siel 😱 kun lapsi kirkuu ja itkee nähdessään isänsä verissään siis älä itke... mit vit...
Vierailija kirjoitti:
-Ulvilan surman oikeuskäsittelyssä nähtiin kaksi rekonstruktiota oven lasin rikkomisesta. Ulkopuolelta ikkunan rikkominen kirveellä kestää rekonstruktiossa 40 sekuntia ja sisäpuolelta 30 sekuntia.
Syyttäjän mukaan pariskunta olisi näin olen ehtinyt pakenemaan paikalta, jos ulkopuolinen tekijä olisi tullut lasin läpi, kuten syytetty väittää.
Erittäin hyvä kysymys.
Umpiunesta herätessä voi hetki mennä siihen ensinnäkin että havahtuu jos nukkuu syvää unta. Voi olla tokkurassa ja luulla näkevänsä vielä unta, miten refleksit ylipäänsä pelaa sitten, voi jähmettyä yms. En tiedä voiko tähän nyt ihan kauhean selkeästi "tuomita" epätavanomaiseksi toiminnaksi koska tilannekin on erittäin epätavanomainen, mutta ehkä poliisille on kertynyt identtisiä vertailukohteita? Tämä ei ole verrattavissa tähän mutta kerran olin paikalla kun joku alkoi paiskoa baarissa laseja ja ikkunoita rikki - itse jähmetyin täysin vaikka olisin voinut paeta ja olin ihan skarpissa tilassa. En tiedä voiko sitten vaikuttaa tuossa myös se että Auereilla oli lapsia, ja jos siinä herätessä on jokin alkukantainen reaktio voinut tulla että älä käännä selkää tunkeilijalle ja ole lasten ja tämän tunkeilijan välissä. Aivan mahdoton tietää. Mutta itse uskon silti ennemmin että tunkeilijaa ja ulkopuolista ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä kysymys.
Umpiunesta herätessä voi hetki mennä siihen ensinnäkin että havahtuu jos nukkuu syvää unta. Voi olla tokkurassa ja luulla näkevänsä vielä unta, miten refleksit ylipäänsä pelaa sitten, voi jähmettyä yms. En tiedä voiko tähän nyt ihan kauhean selkeästi "tuomita" epätavanomaiseksi toiminnaksi koska tilannekin on erittäin epätavanomainen, mutta ehkä poliisille on kertynyt identtisiä vertailukohteita? Täm
No nämä eivät jähmettyneet, vaan komensivat tilannetta ihmettelemään tulleen lapsen takaisin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Liian lyhyt aika piilottaa välineet ym.
Tiesikö A näistä uhkauksista, joita Jukka oli saanut?
Eikö ne kaikki uhkailupuheet ole tulleet Annelilta. Ehkä se oli hän itse. Jukkahan oli lähtenyt jostain tilaisuudestakin koska pelkäsi että A tekee jotain lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan naapuri ole nähnyt / kuullut mitään epäilyttävää jos on riidelty ulkona tms.
Oliko heidän parisuhde millä tolalla?
Ainakin Jukan koneella oli etsitty asuntoa Turusta, että varmaan oli ero ainakin suunnitteilla. En tiedä, onko sitä ikinä tutkittu, oliko asuntohakuja tehnyt Jukka vai Anneli? Annelihan tokaisi heti murhaa seuraavana päivänä muuttavansa Turkuun ja unohtavansa koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Kai se nauha nyt jossain on tallennettuna?
Mikä niistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian lyhyt aika piilottaa välineet ym.
Tiesikö A näistä uhkauksista, joita Jukka oli saanut?
Eikö ne kaikki uhkailupuheet ole tulleet Annelilta. Ehkä se oli hän itse. Jukkahan oli lähtenyt jostain tilaisuudestakin koska pelkäsi että A tekee jotain lapsille.
Luvatan toimitusjohtaja kertoi, että heistä oli ikävää, kun Jukan väitettiin osallistuneen henkilöstön vähentämisiin, vaikka se ei pitänyt paikkaansa. Annelihan tuon "tiedon" laittoi liikkeelle ja rahaa paloi dna-testeihin. Ainoa uhkailu oli Annelin soitto Jukalle johonkin seminaariin, jonka ulkopuolisetkin kuulivat.
Nyt Krp:n pitäisi löytää kokonaan uutta näyttöä joko Annelin syyllisyydestä murhaan tai jonkun muun. Tähän asti tiedossa olleet todisteet eivät ole olleet riittäviä pitämään Annelia kiven sisässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä kysymys.
Umpiunesta herätessä voi hetki mennä siihen ensinnäkin että havahtuu jos nukkuu syvää unta. Voi olla tokkurassa ja luulla näkevänsä vielä unta, miten refleksit ylipäänsä pelaa sitten, voi jähmettyä yms. En tiedä voiko tähän nyt ihan kauhean selkeästi "tuomita" epätavanomaiseksi toiminnaksi koska tilannekin on erittäin epätavanomainen, mutta ehkä polii
Niin, tytär kertoi isän komentaneen hänet pois paikalta. Mutta Annelin kertomuksessa tätä tyttären käyntiä ei ollut ollenkaan. Anneli antoi ymmärtää, että lasia oli alkanut vaan lentää. Toisessa kertomuksessa hän kertoi katsoneensa terassille sälekaihtimen raosta. Terassille olisi kyllä voinut laittaa valot sisältä ja katsoa, kuka siellä olisi.
Vierailija kirjoitti:
A kirjoittaa blogia
Minä ja lapset nauramme viranomaisten pahimmille töppäilyille muiden mukana ilman, että meitä samalla itkettää.
Tyypillistä Annelia.
Saramäessä samaan aikaan istunut.
"ja muutenkin me unohdamme tämän jutun"
Vierailija kirjoitti:
Nyt Krp:n pitäisi löytää kokonaan uutta näyttöä joko Annelin syyllisyydestä murhaan tai jonkun muun. Tähän asti tiedossa olleet todisteet eivät ole olleet riittäviä pitämään Annelia kiven sisässä.
Virheellisestihän se Anneli siellä kiven sisässä kävi. Se tuomio on purettu. Parempi onnistumistodennäköisyys, jos lähtisi hakemaan sitä oikeaa syyllistä.
Eikö kukaan naapuri ole nähnyt / kuullut mitään epäilyttävää jos on riidelty ulkona tms.
Oliko heidän parisuhde millä tolalla?