Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eikä kukaan laita lasta tarkastamaan onko tappaja lähtenyt."
Tämä on käsittämätön legenda, joka vaan jatkaa elämistään, vaikka se ei ole totta.
Mikä siinä ei ole totta?
Anneli ei pyydä, kehota tai käske tytärtä tarkistamaan asiaa.
Älä itke siellä nyyhkii Anneli kun tytär karjaisee kirkaisee. Mistäs se tiesi miksi lapsi reagoi noin. Meinaan että olisihan se kiljaisun syy olla ollut hupparin puukkohyökkäys tyttöä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on käsittämätön legenda, joka vaan jatkaa elämistään, vaikka se ei ole totta.
Mikä siinä ei ole totta?
Anneli ei pyydä, kehota tai käske tytärtä tarkistamaan asiaa.
Ei, mutta miten lapsi toimii, jos äiti kysyy lapselta, että nukkuuks isä viellä? EN mä tiiä, sanoo lapsi. NO mene katsomaan, sanoo äiti. Eli ihan selkeä kuvio.
Lapsi on kaukana murhaajasta siinä kohtaa, kun hän näkee hänen poistuvan talosta. Paljon lähempänä Annelia.
Anneli on keittiössa ja tytär on aulassa murhaajan poistuessa talosta.
Vierailija kirjoitti:
Tytär kirkuu, kun murhaaja poistuu talosta. Sen jälkeen murhaajaa ei ole talossa.
Tytär itse kertoo kiljuneensa, koska näki verisen isänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär kirkuu, kun murhaaja poistuu talosta. Sen jälkeen murhaajaa ei ole talossa.
Ei ole uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän sitten kirkuu juuri siinä kohtaa puhelua, kun murhaaja poistuu?
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka on ajatuksessa, että Auer olisi lavastanut itsestään syyllisen nauhoittamalla "uole"-huudon aviomiestään Jukka Lahtea tappaessaan ja vielä soittanut sen hätäkeskukselle?
"uole" kuului nauhalta hyvin epäselvästi, joten on hyvin mahdollista, ettei Anneli sitä erottanut itse etukäteistallenteeltaan vaan päätti nauhan olevan käyttökelpoinen. Sitä paitsi ei ole varmaa, tiesikö Anneli, että häkepuhelu nauhoitetaan. Hänhän selosteli toimiaan häkevirkailijalle, kun tämä palasi linjoille.
Vierailija kirjoitti:
Älä itke siellä nyyhkii Anneli kun tytär karjaisee kirkaisee. Mistäs se tiesi miksi lapsi reagoi noin. Meinaan että olisihan se kiljaisun syy olla ollut hupparin puukkohyökkäys tyttöä kohti.
Ei, se ei ollut kiljaisun syy. Voisiko aiheeseen edes vähän tutustua ennen kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Anneli on itse tuon sanonut eli tunnustanut että lähetti tytön katsomaan ja katuu kun lähetti. Ei olisi pitänyt niin tehdä. Sitä on turhaa muuksi muuttaa.
Murhaaja poistuu pian viimeisen lyöntinsä jälkeen ja juuri silloin tyttö kirkuu. Anneli on puhelimessa.
Eihän tyttären kirkuminen kuulu takkahuoneesta, vaan aulasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anneli on itse tuon sanonut eli tunnustanut että lähetti tytön katsomaan ja katuu kun lähetti. Ei olisi pitänyt niin tehdä. Sitä on turhaa muuksi muuttaa.
Yritetään nyt muistaa, että tekninen todiste ajaa aina kuulustelussa sanotun ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin on ja löytyy mustaa valkoisella. Turhaa jankata ettei lähettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetään nyt muistaa, että tekninen todiste ajaa aina kuulustelussa sanotun ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettiko seri mitään? Opettiko seri yhtään mitään sulle?
Uskokaa nyt: Aueria EI voida.tuomita.enää koska on vapautettu (kaksikin) kertaa tädtä rikoksesta
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt: Aueria EI voida.tuomita.enää koska on vapautettu (kaksikin) kertaa tädtä rikoksesta
lähde?
Turhauttaa silmittömästi tuo esitutkinnan töpeksintä. Esitutkinnassa löytyi ruskeankirjavia kuitujäämiä ympäri murhapaikkaa, fileerausveitsestä, halosta ja oven ikkunan karmista, joten olettaa voisi että nuo kuuluisivat murhaajalle. Annelin ihoa tai hiuksia ei tutkittu näiden kuitujen osalta, todettiin vain että Annelin t-paidassa ei ollut ruskeita kuituja ja soronoo.