Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukan vammoista näkee, että hän pystyi vastustamaan murhaajaa tiettyyn pisteeseen asti. Nainen ei olisi ikinä pärjännyt fyysisesti siinä taistelussa mikä Jukan ja murhaajan välillä käytiin. Naisesta ei olisi ollut mitään jäljellä. Mitkä oli Annelin vammat? Ai niin, niitä ei ollut. Ainoa vamma oli puukonisku keuhkoon, mutta ei mitään jälkiä taistelusta.
No höh. Auer oli käynyt kamppailulajikurssin. Muutama tehoisku, jolla sai Jukan kanveesiin. Kilpi suojana, niin Jukka ei ylettänyt vastaiskuun. Jukka makasi pitkät ajat tajuttomana sängyllä puukottelun jäljiltä. Astaloinnin suhteen hän ei voinut tehdä yhtikäs mitään. Kumma, miten Aueria aliarvioidaan.
Nainen ei voita miestä tappelussa käytännössä koskaan. Miehillä on niin paljon suurempi lihasylivoima naisiin verrattuna. Kilven kanssa se
Lattian jalanjäljistä huomaa, ettei paikalla itse asiassa käyty mitään "tappelua". Auer tainnutti miehensä aikaisessa vaiheessa, joten tästä ei ollut paljoa vastusta. Mäkinen ajatteli, että Jukka oli käynyt pystypainia huppiksen kanssa, koska tällä oli puukoniskuja kehon vasemmalla puolella eikä niinkään rinnassa. Nämä selittyvät kuitenkin kilven käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt tiedä, oliko Auerin-Lahden huushollissa kuvista päätellen nyt niin älyttömän sotkuista. Pitää muistaa että heillä oli 4 lasta ikähaarukassa 2-9, mikä tekee jo kaaosta. Meillä tulee paljon pyykkiä, ja vaatekasat ovat melkein jokapäiväisiä.
Ja veikkaan että jos tehtäisiin "siisteysratsia" tänä aamuna jokaiseen suomalaiseen kotiin niin ainakin 1/3:ssa olisi vaate- ja lehtikasoja. :)
Ehkä sitä ihmettelen, miksi Jukka nukutti perheen 2-vuotiaan vasta 23 jälkeen ja kantoi huoneeseensa: tuonikäisen olisi kuulunut olla jo aikoja sitten unten mailla.
Jos katsot huushollikuvia tarkemmin, huomaat, ettei lasten leluja ole kovinkaan paljoa esimerkiksi olohuoneessa. Eli lapset eivät ole sotkuun syypäitä. Enemmän on juuri noita vanhempien aikaansaamia vaate-ja lehtipinoja. Varsinkin takkahuoneessa vaikuttaa olevan lattialla kaikenlaista ylimääräistä. Pu
Enpä ole ikinä kuullut tuosta missään eli eiköhän kyseessä ole valhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt tiedä, oliko Auerin-Lahden huushollissa kuvista päätellen nyt niin älyttömän sotkuista. Pitää muistaa että heillä oli 4 lasta ikähaarukassa 2-9, mikä tekee jo kaaosta. Meillä tulee paljon pyykkiä, ja vaatekasat ovat melkein jokapäiväisiä.
Ja veikkaan että jos tehtäisiin "siisteysratsia" tänä aamuna jokaiseen suomalaiseen kotiin niin ainakin 1/3:ssa olisi vaate- ja lehtikasoja. :)
Ehkä sitä ihmettelen, miksi Jukka nukutti perheen 2-vuotiaan vasta 23 jälkeen ja kantoi huoneeseensa: tuonikäisen olisi kuulunut olla jo aikoja sitten unten mailla.
Jos katsot huushollikuvia tarkemmin, huomaat, ettei lasten leluja ole kovinkaan paljoa esimerkiksi olohuoneessa. Eli lapset eivät ole sotkuun syypäitä. Enemmän on juuri noita vanhempien aikaansaamia vaate-ja lehtipinoja. Varsinkin takkahuoneessa vaikutta
Pienimmän lapsen sängyn siirtäminen lastenhuoneeseen tuli esille lasten 2011 kertomuksissa. Eri asia sitten, kuka pitää niitä uskottavina ja kuka ei. Kuvista ainakin näkee, että takkahuoneen ovessa on kuva, joita yleensä näkee lastenhuoneissa, ei vanhempien makkarissa. Lapsi oli tapana nukuttaa vanhempien sängyssä. Kuulostaisi kummalliselta, jos aina olisivat sieltä asti kantaneet lastenhuoneeseen.
Minä olen kuullut sellaisen version, että nuorin lapsi nukutettiin vanhempien sängyssä ja sitten kannettiin omaan sänkyynsä. Nukuttaminen tapahtui surmayönä samalla tavalla kuin oli tapahtunut kaikkina aiempinakin öinä.
Oon ollu viime aikoina suurimmaksi ajaksi Annelin syyttömyyden puolella. Mutta sitten vaihteeksi googletin hakusanoilla Anneli Auer sairaalassa. Nuo kädet! Hejacin tyypeillä menee jutut yli enkä luota sivuston juttuihin, mutta nuo käsien hiertymät ei valehtele.
Valokuva tällä sivulla:
https://hejac.com/forum/viewtopic.php?t=85&start=6530
Yleensä tollaset punaset hiertymät tulee jos ruuvaa tiukkaan ruuvia ruuvimeisselillä tai jos leipoessa tekee sosenuijalla jotain sakeaa mössöä. Hiertymät eivät tule kevyestä käytöstä ja itse äitinä mulla tulee ehkä kerran vuoteen tollaset jäljet jostain ruuvausoperaatiosta. Voisiko nuo olla puukon tai astalon käytön jäljiltä?
Samalla sivulla näkyy eri kulmasta terassin oven lasi...aika paljon on terassilta katsottuna jäänyt oikealle puolelle lasia, jotta siitä joku iso, vatsakas mies olisi kulkenut.
En halua syyttää mahdollisesti syytöntä perheenäitiä. Mutta on tässä tapauksessa paljon erikoisuuksiakin.
Kämmenselät olivat jossain kuvissa naarmuiset. Nekin kuvat oli samalla alustalla.
Jännää on myös se, että vaikka Annelilla oli jalkapohjissa haavoja lasinsiruista, ei verijälkiä löytynyt kylppärin lattialta, vaikka sitä kautta Anneli kulki tarkistamassa Jukan pulssin. Oliko kylppärin lattia pyyhitty? Sehän oli puhtaampi kuin muu kämppä.
Edelleen ihmettelen sitä että Anneli lähes huusi puhelimeen, sen jälkeen kun sai puukosta. Mä yrittäisin puhua häkeen mahdollisimman hiljaa ettei puheluni herättäisi huppiksen huomiota.
Kummallista, miten niinkin moni uskoo Annelin olevan syytön. Annelihan ei ole edes kovin hyvä valehtelija. Silti moni haluaa uskoa hänen valheitaan. Jännä psykologinen ilmiö. Hätäpuhelun taustalla ei kuulla ketään ulkopuolista, ei ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, miten niinkin moni uskoo Annelin olevan syytön. Annelihan ei ole edes kovin hyvä valehtelija. Silti moni haluaa uskoa hänen valheitaan. Jännä psykologinen ilmiö. Hätäpuhelun taustalla ei kuulla ketään ulkopuolista, ei ketään.
Kyllä ekassa häkeversiossa taisi jotain kuulua. Joutsenlahti sanoi että hänellä on tiedossa murhaajan ääni. Mutta vaikea sanoa, kun en ole sitä alkuperäistä nauhaa koskaan kuullut.
Tekninen tutkinta on Annelin puolella ja yhteneväinen hänen kertomuksensa kanssa. Tosin, Anneli on kaiken voinut tehdä itse jolloin tiesi kertoa, mitä tapahtui kulloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ekassa häkeversiossa taisi jotain kuulua. Joutsenlahti sanoi että hänellä on tiedossa murhaajan ääni. Mutta vaikea sanoa, kun en ole sitä alkuperäistä nauhaa koskaan kuullut.
Tekninen tutkinta on Annelin puolella ja yhteneväinen hänen kertomuksensa kanssa. Tosin, Anneli on kaiken voinut tehdä itse jolloin tiesi kertoa, mitä tapahtui kulloinkin.
Mäkinen teki ensimmäisen litteroinnin häkenauhasta ja hän jo ihmetteli, miksei ulkopuolisen ääntä kuulunut ollenkaan. Tuo Joutsenlahden suuhun laitettu hokema, että hänellä olisi muka äänikin tiedossa, on joko hänen itsensä "hauska" lausuma tai nuoren toimittajan Sanni Grahnin kirjoittama lause, joka ei täysin pidä paikkaansa. Toki alussa joittenkin kolinoitten arveltiin olleen ulkopuolisen tekemiä, mutta myöhemmin ne on todettu Jukan itsensä aiheuttamiksi. Ja se yksi ähinä on Annelin suusta.
Auerin kertomukset murhayöstä eivät ole pysyneet koko aikaa samoina. Totta kai hän itse tekijänä tietää, millaisen tarinan jälkien ympärille pystyy laatimaan. Yksi asia, mitä hän ei alunperin ollut osannut ottaa huomioon, oli valot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko juttu on ihan käsittämätön. Huppumies tulee sisään terassin oven ikkunasta ja siitä hän myös poistuu. Auer soittaa häkeen ja poistuu puhelimesta, koska hänen on mentävä tuonne. Sitten Anneli huutaa mitä ja pitääkö. Kukaan Annelisti ei selitä miksi Anneli huutaa ja kenelle
Toisella sivustolla joku Anneli-fani kirjoittaa, että huppumies levähti välillä sängyssä ja jatkoi sitten hommiaan. Yksi Anneli-fani ilkkuu kaikkia, jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan. Kohta Pieni Liekki lennähtää paikalle selittämään Annelin ajatuksia. Pienen Liekin mukaan Annelin puhe Turkuun muutosta heti tapahtumaan jälkeen johtui siitä, että joku sukulainen sitä ehdotti sairaalassa.Sukulainen varmaan kehoitti Annelia unohtamaan koko jutun
Minfosta löytyy nyt itselleni uutta tietoa. Kuvia-ketjuun on kuulemma puolitoista vuotta sitten laitettu kuva, josta näkee, että sohvan ja matkalaukkujen vieressä on kaksi pikkulipastoa vierekkäin ja toinen niistä on tyhjä. Turumurre vitsailee, että siinä on nyt nauhurin paikka, ja tuo esiin Micke Nyströmin lausunnon, jossa teilataan kapellimestarin ryhmän tulokset taustanauhan käytöstä.
Olenkin pohtinut, missä nauhuri olisi ollut. Tuo lipaston päällinen on juuri siinä kohtaa, kuten olen ajatellut. Se sopii juuri häkenauhalta kuultavien lähenevien ja loittonevien askelten selitykseen. Kapellimestarin ryhmän akustiikan asiantuntija sijoitti myös nauhurin paikan tuohon. Tyhjän lipaston päällysen kohdalla näkee paperipinon jäljet, joten kyllä siitä on jotain tyhjennetty pois. Tuolla kohtaa tapahtui myös tytön kirkaisu, joten olisi hyvin mahdollista, että tyttö kirkaisi jo ennen hätäpuhelua isän nähdessään eli sekin tuli taustanauhalta.
^ Minfon Hermione on reagoinut tyhjästä tasosta keskusteluun kummallisen rajusti. Hänestä on uskomatonta, että joku alkaa sitä pohtia. Sellaisen ihmisen elämän täytyy hänen mielestään olla merkityksetöntä. On oltava itsestäänselvää, että poliisi on tyhjentänyt lipaston tason tehdäkseen muistiinpanoja.
Näistä annelistien reaktioista näkee selvästi, milloin ollaan menossa lähelle jotain sellaista, joka on Auerille epäedullista.
Vierailija kirjoitti:
Minfosta löytyy nyt itselleni uutta tietoa. Kuvia-ketjuun on kuulemma puolitoista vuotta sitten laitettu kuva, josta näkee, että sohvan ja matkalaukkujen vieressä on kaksi pikkulipastoa vierekkäin ja toinen niistä on tyhjä. Turumurre vitsailee, että siinä on nyt nauhurin paikka, ja tuo esiin Micke Nyströmin lausunnon, jossa teilataan kapellimestarin ryhmän tulokset taustanauhan käytöstä.
Olenkin pohtinut, missä nauhuri olisi ollut. Tuo lipaston päällinen on juuri siinä kohtaa, kuten olen ajatellut. Se sopii juuri häkenauhalta kuultavien lähenevien ja loittonevien askelten selitykseen. Kapellimestarin ryhmän akustiikan asiantuntija sijoitti myös nauhurin paikan tuohon. Tyhjän lipaston päällysen kohdalla näkee paperipinon jäljet, joten kyllä siitä on jotain tyhjennetty pois. Tuolla kohtaa tapahtui myös tytön kirkaisu, joten olisi hyvin mahdollista, että tyttö kirkaisi jo ennen hätäpuhelua isän nähdessään eli sekin tuli taustanauhalta.&n
Mikä kapellimestarin akustiikan ryhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot huushollikuvia tarkemmin, huomaat, ettei lasten leluja ole kovinkaan paljoa esimerkiksi olohuoneessa. Eli lapset eivät ole sotkuun syypäitä. Enemmän on juuri noita vanhempien aikaansaamia vaa
"Kuvista ainakin näkee, että takkahuoneen ovessa on kuva, joita yleensä näkee lastenhuoneissa, ei vanhempien makkarissa."
Missä takkahuoneen ovessa? Takkahuoneeseen oli suora kulku olohuoneesta, ilman ovea.
Jollain lailla käy Minfon Miss Holmesia sääliksi, kun Annelin puolustajat ovat hänen kimpussaan tai vastailevat hänelle töykeästi (ei, en ole Minfon kirjoittaja vaan random).
Vaikka Anneli olisi syytön, niin tilastojen valossa kotisurmat on useimmiten perheenjäsenen tekemiä, ja lisäksi jo tasapuolisuuden takia on hyvä että joku miettii myös Annelin mahdollisuutta surmassa. Iso osa tuolla kuitenkin on Annelin puolella.
"Hätäpuhelun taustalla ei kuulla ketään ulkopuolista, ei ketään."
TÄMÄ
Toivottavasti krp saa taas Annelin järsimään kakkua teostaan. Ensiksi - tai siis vihdoin viimein - pitäisi saada selville se, oliko siellä ketään ulkopuolista? Ellei ollut, kuten itse uskon, tapaushan on mitä selvin.
Vierailija kirjoitti:
"Hätäpuhelun taustalla ei kuulla ketään ulkopuolista, ei ketään."
TÄMÄ
Toivottavasti krp saa taas Annelin järsimään kakkua teostaan. Ensiksi - tai siis vihdoin viimein - pitäisi saada selville se, oliko siellä ketään ulkopuolista? Ellei ollut, kuten itse uskon, tapaushan on mitä selvin.
Minfon Kuolemannaakka sanoo, että tekijän poistumisäänet kuuluvat äänispektrissä selvästi Annelin puheen lomassa (huppiksen hyppy ovi-ikkunasta, tömähdys jne). Tiedä sitä sitten.
M in fon Ulvila-osuus on itsellänikin kestoseurannassa ja olen jo pitempään ihmetellyt sen olevan pääosin ns. annelistien "valtakuntaa". Kuitenkin tapaus on aidosti avoin, ja myös krp on ilmoittanut edelleen tutkivansa häntä yhtenä pääepäillyistä. Miten muuten voisi ollakaan?
Jos katsot huushollikuvia tarkemmin, huomaat, ettei lasten leluja ole kovinkaan paljoa esimerkiksi olohuoneessa. Eli lapset eivät ole sotkuun syypäitä. Enemmän on juuri noita vanhempien aikaansaamia vaate-ja lehtipinoja. Varsinkin takkahuoneessa vaikuttaa olevan lattialla kaikenlaista ylimääräistä. Puhumattakaan kodinhoitohuoneesta.
Lapset ovat kertoneet, että nuorin nukkui takkahuoneessa vanhempiensa kanssa. Hänen sänkynsä oli siirretty lastenhuoneeseen vasta tuoksi yöksi.