Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9458)
"Ampumisesta pääsee ääni."
Äänenvaimentimia voisi tietysti myös käyttää.
Jos se olisi ollut Anneli, niin olisi ottanut ison riskin että Jukka olisi tappelussa huutanut jotain vaimolleen, minkä lapsetkin kuulisi. Se tappelu olisi silloin riitaisten huutojen sävyttämä, koska jos toinen alkaa puukottaa, niin ei siinä enää olla hyshys-hiljaa.
Jos se taas oli Anneli ja Amanda, niin pienemmätkin olisi saattaneet herätä ja tulla paikalle.
Vierailija kirjoitti:
"Ampumisesta pääsee ääni."
Äänenvaimentimia voisi tietysti myös käyttää.
Tietysti tällaista äänenvaimentimella varustetulla aseella suoritettua murhaa alettaisiin tutkimaan jo alusta asti eri asenteella kuin tätä nyt tapahtunutta murhaa.
Kuka äiti sanoo lapselleen että käypä katsomassa onko murhaaja vielä talossa?
Äitihän normaalisti pelastais lapset jos joku hyökkäis taloon!
Näin juuri. Äiti tekee kaikkensa, että saa lapset ulos ja soittaa ne poliisit naapurista. Ei todellakaan jää hengaamaan lasten kanssa sisälle, saati pyydä lasta katsomaan murhajaa tai henkitoreissaan olevaa isää.
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi ollut Anneli, niin olisi ottanut ison riskin että Jukka olisi tappelussa huutanut jotain vaimolleen, minkä lapsetkin kuulisi. Se tappelu olisi silloin riitaisten huutojen sävyttämä, koska jos toinen alkaa puukottaa, niin ei siinä enää olla hyshys-hiljaa.
Jos se taas oli Anneli ja Amanda, niin pienemmätkin olisi saattaneet herätä ja tulla paikalle.
Niin, liekö tuossa ollut mahdollisuutta useisiin *ottoihin*, jos ei mene kerralla purkkiin?
5602. Jukka lienee saanut jo hyvin varhaisessa vaiheessa vakavan ja melko lailla tajun kankaalle vievän osuman astalosta. Ei sen jälkeen ollut vastusta uhkaajalleen, joka pääsi "herkuttelemaan" häneen kohdistuneilla väkivaltaisuuksilla.
5605. No, onhan se verityö saattanut kestää vaikkapa tunnin, pitempäänkin. Jos nauhuri pyörinyt koko ajan, niin onhan sieltä aineistoa kertynyt valittavaksi.
Mulla on sellainen teoria, johon olen saanut sovitettua hyvin monta outoutta tässä keississä. Siihen sopisi palkkamurha, mutta miksi tekijäksi on valittu amatööri. Oliko sekin tarkoituksellista.
Vierailija kirjoitti:
5602. Jukka lienee saanut jo hyvin varhaisessa vaiheessa vakavan ja melko lailla tajun kankaalle vievän osuman astalosta. Ei sen jälkeen ollut vastusta uhkaajalleen, joka pääsi "herkuttelemaan" häneen kohdistuneilla väkivaltaisuuksilla.
Eikö näitä astalon lyöntejä ole todettu vain kaksi? Toisen niistä on varmaankin täytynyt tappaa Lahti, jos hän ei kuollut verenhukkaan. Ehdotat siis, että tekijä olisi hutkaissut ensimmäisen astalonlyönnin heti tultuaan sisälle tai melko pian sen jälkeen, sen jälkeen siinä tuikkinut omaksi ilokseen 70 kertaa ja lopuksi antanut kuolettavan iskun?
Tukeeko tätä mikään todiste tapahtumapaikalta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen teoria, johon olen saanut sovitettua hyvin monta outoutta tässä keississä. Siihen sopisi palkkamurha, mutta miksi tekijäksi on valittu amatööri. Oliko sekin tarkoituksellista.
Onko tässä teoriassa uskottava motiivikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä astalon lyöntejä ole todettu vain kaksi? Toisen niistä on varmaankin täytynyt tappaa Lahti, jos hän ei kuollut verenhukkaan. Ehdotat siis, että tekijä olisi hutkaissut ensimmäisen astalonlyönnin heti tultuaan sisälle tai melko pian sen jälkeen, sen jälkeen siinä tuikkinut omaksi ilokseen 70 kertaa ja lopuksi antanut kuolettavan iskun?
Tuon vaiheen astaloa oli kai se halko. Jukalla oli jälki siitä päässä.
Vierailija kirjoitti:
5605. No, onhan se verityö saattanut kestää vaikkapa tunnin, pitempäänkin. Jos nauhuri pyörinyt koko ajan, niin onhan sieltä aineistoa kertynyt valittavaksi.
Käykää valistamassa itseänne Hejac ulvilan osiossa. Itse kävin pitkän tauon jälkeen ja löytyy asiaa asiallisesti kopioituna etp:t ja ne sanasta sanaan. Mitä on kukakin kertonut. Mielenkiintoista luettavaa kaikin osin. Ja tietysti minfosta löytyy samankaltaisia osioita.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, olisiko Anneli tilannut niin äänekkään palkkamurhan, jossa lapset saattaisivat herätä ikkunan rytinään ja nähdä oman isänsä kuoleman. Ehkä tilaisi sen kodin ulkopuolelka toteutettavaksi.
(En tosin tiedä, kuinka paljon Anneli halusi suojata lapsia ylipäätään)
Ikkunan hajottaminen laskisi myös paljon surmayrityksen onnistumismahdollisuuksia Jukankaan osalta, kun tämä voisi yrittää pakoon kovan äänen kuullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuririita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Hovimestari on aina syyllinen. Miksei sitä olla syytetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon vaiheen astaloa oli kai se halko. Jukalla oli jälki siitä päässä.
Hovioikeuden asiakirjoissa ymmärtääkseni ajateltiin Jukka Lahden puolustautuneen ko haloilla. Tällöin tietysti voi olla, että tekijä olisi siepannut pienikokoiselta (?) Lahdelta tuon halon ja mäjäyttänyt sillä hän puolestaan. Hänellä olisi ollut käsissään vähintään ne näppylähanskat ja kenties niiden alla toiset (tekokuituiset, ruskeat?) hanskat, joten olisi käynyt niin onnekkaasti, että halkoon ei olisi jäänyt hänestä DNA:ta. Oliko haloissa ruskeita kuituja? Ei varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää valistamassa itseänne Hejac ulvilan osiossa. Itse kävin pitkän tauon jälkeen ja löytyy asiaa asiallisesti kopioituna etp:t ja ne sanasta sanaan. Mitä on kukakin kertonut. Mielenkiintoista luettavaa kaikin osin. Ja tietysti minfosta löytyy samankaltaisia osioita.
Jemma ja Tara ym. ovat tehneet hyvää työtä hejacissa. Minfokin oli entisaikaan mielenkiintoinen palsta, muttei enää oikeudenkäyntien jälkeen.
Täytyy muistaa, että ikkunan rikkominen saattaa kuulua naapurustoonkin asti, en usko että kyseessä oli palkkamurha.
Vaihtoehdot:
-random hörhö
-luvatalainen örveltäjä tai irtisanottu mt-tyyppi
-Anneli ja Jukka riitelivät
...tai tappais puukottamalla pimeällä kujalla. Ampumisesta pääsee ääni.