Olimme jouluaaton mieheni sukulaisten luona. Joulusta jäi huono fiilis, kun mieheni sukulaiset väheksyivät minua.
Olen kauppaoppilaitoksen käynyt ja tavaratalossa myyjänä. Mieheni sukulaiset ovat suorittaneet akateemiset loppututkinnot ja työskentelevät tärkeissä viroissa. He väheksyvät minua.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Miten väheksyminen ilmeni?
He eivät ottaneet minua mitenkään huomioon. He eivät puhuneet minulle.
Sanoiko ne sulle, että ole sinä puotipuksu hiljaa kun aikuiset keskustelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät ottaneet minua mitenkään huomioon. He eivät puhuneet minulle.
Tuotiinko sulle edes ruokaa sinne ulos koirankoppiin 🥺
Jos miehesi sinut hyväksyy se riittää, tyhmät sukulaiset kyllä oppii.
Vaiensiko ne sinut sanomalla, että "sinulta ei kysytty mitään".
Sinä siis puhuit heille, mutta he ei sinulle?
Noh keskustelitko jotain muiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ne puhivat niin korkealentoisista asioista, etten pystynyt osallistumaan keskusteluun.
Keksitty juttu. En usko, että noin on tapahtunut. Kaikki tuntemani yliopistoihmiset ovat ihan tavallisia ihmisiä, eivätkä he korosta akateemisuuttaan mitenkään. Vastaavat kyllä, jos siitä kysytään. Se, että ap tuntee alemmuuskompleksia ei ole miehen sukulaisten vika, vaan ihan ap:n pään sisäinen ongelma.
Kauanko olitte siellä? Menetkö enää käymään jos kutsutaan?
Kenen luona vietitte aaton? Kumppanisi vanhempien?
Lopettaisitko tuon ajastaan jääneiden esimerkkien keksimisen ja keksisit jotain nykyaikaisempaa.
Esim. mieheni sukulaiset väheksyivät minua kun minulla on niin paljon tatuointeja. Tai mieheni sukulaiset väheksyivät minua, kun joku oli näyttänyt heille mun Onlyfans-sivua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne puhivat niin korkealentoisista asioista, etten pystynyt osallistumaan keskusteluun.
Jos sinulta puuttuu yleissivistys ja istut hiljaa, niin se ei ole muiden vika. Kuuntele tarkkaan, niin voit oppia uutta. Kysy, jos et ymmärrä. Kirjastosta voi lainata kirjoja, joilla voi myös sivistää itseään.
Jokainen tai ainakin useimmat ns. sivistyneemmmistä ja tavat ja humaavaisuuden jalon taidon osaavista akateemisista tietää, että kannattaa yrittää lähtökohtaisesti käyttäytyä kaikkia kohtaan huomaavaisesti ja tahdikkaasti.
Se tänään tavaratalon myyjänä toimiva voi olla vaikka seuraava pääministeri. Mutta ei hyvää ja tahdikasta käytöstä siksi ole tarpeen vaan siksi, että kaikilla olsii mutkatonta ja luonteva olla.
Ikävä kyllä kaikki eivät osaa käyttäytyä, eikä huonolle käytökselle ole perutse se että on akateeminen ja siten usein vähän laajemmin ja syvällisemmin oppinut, jolloin oikeastaan hyvien tapojen tulisi olla itsestään selvempiä.
Sinkkumies