Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei muistanut jouluna

Vierailija
25.12.2024 |

Mä käytin vaivaa ja aikaa hommaakseni miehelleni tarpeellisia ja hänelle mieluisia lahjoja. Mies ei sitten ostanut mulle mitään. Tietää, että pidän lahjoilla muistamisesta, oli sitten joulu, synttärit tai hääpäivä. 

On kyllä ennen ostanut, vaikkakin kovan tuska takana, kun ei kuulemma osaa ostaa mitään. Ei kyllä viime synttärinä tai hääpäivänäkään mitään ostanut.

Onko se niin iso vaiva hommata joku pieni paketti?? En jaksanut mitään maininta, kun sekin tuntuisi tyhmältä. Kun kerran hän tietää kyllä mitä mieltä olen. 

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei koskaan osteta/anneta lahjoja vaan siksi että pitää, kun on merkkipäivä X. Jos haluaa jotain, pyytää ja saa sitten ainakin mieluisan lahjan. Ei kumpikaan niin välitetä noista merkkipäivistä eikä viitsitä pohdiskella mitä vois antaa jos sitten meneekin hutiin. Ennemmin satsataan esim. matkoihin ja vaikka ravintoloihin. 

Se on sitten teillä eri asia, koska yhdessä ajattelette asiasta noin. Ei kai siinä ongelmaa olekkaan.

Vierailija
82/85 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuulemma kohtelee mua niin hyvin, että pitäiskö vielä erikseen lahjoja ostella. Tarkoitti sillä siis sitä, että huomioida voi muulloinkin kuin juhlapäivinä, että onko se sit parempi, että olis täys mulkku ja sit juhlapäivänä saisi lahjan. Niinkuin se hyvin kohtelu ja muistaminen olisi jotenkin liikaa vaadittu..

Että osta ite, jos jotain tarvitsee. No kiva homma. Niinkuin se lahja tässä olisi se pointti. Ei. Vaan tärkeinä päivinä muistaminen. 

Se hänen arjessa "muistaminen" on tyyliin ruuanlaitto silloin tällöin. No tiedoksi sekin, ettei tuo tommonen vätys oo aina ollut. Ei oltais tässä, jos olisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun miehellä tuntui olevan vaikeaa lahjojen miettiminen, niin nykyään kerron ja ihan kirjoitan hänelle viestillä muutaman asian, joka minua ilahduttaisi. Hän voi niistä valita. Tämä on toiminut meillä hyvin. Esimerkiksi tänä vuonna pyysin nappikuulokkeita, ja hän selvitteli mitkä olisi hyvät ja lähti niitä varta vasten ostamaan. Pyysin myös yhtä kirjaa ja senkin oli ostanut. 

Jos pyytää lahjaa ja kertoo asian olevan tärkeä ja jopa vinkkaa mikä olisi hyvä, niin on toiselta todella välinpitämätöntä olla se toteuttamatta. Kaikki miehet ei ihan oikeasti oikein osaa ostaa lahjoja vaikka haluaisivat, niin minusta pitää sanoa, jos asia on itselle tärkeä.

Vierailija
84/85 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärtymyksen. Mielestäni yksi lahja puolin ja toisin riittää, mutta sekin on omalle puolisolle liian hankalaa. Joka vuosi mies stressaa lahjojen kanssa ja minä käytännössä ostan lahjat lapsille (nyt jo teineille) toivelistan mukaan. Teinit  puolestaan kysyvät lahjatoiveeni. Mieheni ei koskaan ymmärtänyt kysyä mitä me muu perhe halutaan lahjaksi. Ei näe edes teinien lahjatoivelistaa jääkaapinovessa. Ostaa sitten aaton aattona paniikissa jotain. Ei osta lahjoja myöskään lähisukulaisilleen. Minä ostan omille sukulaisilleni.

Sain teineiltä toivomiani lahjoja ja mieheltä paistinpannun!  Aiemmin olen saanut pyyhettä ja pussilakanasettiä. Lahjat heikkenee vuosi vuodelta.

Syntymäpäivälahja meidän perheessä aikuisten kesken on kakku. Täytin pyöreitä pari vuotta sitten ja silloinkin sain - yllätys yllätys - kakun. Lapseni, ystävät ja sukulaiset muistivat, ja puoliso muisti kakulla.

Vierailija
85/85 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet, miten ne oppis,  kun kotonakin äidit on ne, jotka hoitavat kaikki lahja-asiat. Ei mitään huomaavaisuuden, saati romantiikan tajua monellakaan. 

Mun siskolla on hyvä mies. Sisko on vielä sellainen ihminen, että hän sanoi ettei löydä ketään. Sitten löysi ja löysi kerralla hyvän sellaisen. Sen mies hoiti kaikki joulujutut ja osti isomman lahjan, kun sisko täyttää tammikuussa 35v, niin sen mies osti siskolleni, äidilleni ja minulle viikon matkan Italian toscanaan. Hän sanoi, että meette viettää äiti, tytär sisko viikon ja synttärit kolmistaan.

Minulla ei ole tuollaista miestä. Minä juoksin töiden jälkeen kaupat läpi jne.

Eli vain kalliit lahjat on kelvollisia? V..tu mikä harakka!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi