Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdota minulle uutta ammattia! Oppisopimuksella opiskeltavaksi.

Vierailija
26.02.2007 |

Olen aivan kyllästynyt nykyiseen työhöni. Milleköhän alkaisi? Ehdota! Tietysti sellainen ala, josta voisi töitäkin löytyä : )

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

räätälöitynä opiskeluna/harjoitteluna kaupassa

Vierailija
2/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla istumista olen kokeillut, eikä kaupanala tuntunut omalta ollenkaan. En usko, että kauppiaan urakaan olisi sen mieluisampi kuin kassatyöt.

Kiitos ehdotuksesta! Olen varma, että näillä sivuilla on paljon muitakin alanvaihtoa pohtivia, heillekin näistä ehdotuksista voi olla apua.

Heitelkäähän lisää! Koetan saada ajatuksia liikkeelle, jospa te keksisitte jotain sellaista, mistä saisin uusia ideoita alan miettimiseen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä täältä pääkaupunkiseudulta löytyvän.

Olen uupumuksen vuoksi pitkällä sairauslomalla.

Myynti- ja markkinointitehtävissä aina toiminut. Viimeksi markkinointipäällikkönä.

Takaisin sinne en halua, enkä myös muuhunkaan uraputkeen.

Palkka pienenisi rutkasti mutta en kertakaikkiaan jaksa juosta tuli hännän alla. Haluan lapsilleni antaa enemmän aikaani.

Terveisiä ap:lle! :)

Vierailija
5/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei....

Minulle on aina sanottu, että voisin sopia sosiaalialan töihin. Jos ammattinimike on lähihoitaja, mitä erilaisia töitä voi tehdä ja missä työskennellä?

Tarha, vanhainkoti, terveyskeskus....mitä muita? Tarvitaanko mielenterveyspuolelle korkeampi koulutus?

Lisää ehdotuksia?

ap

Vierailija
6/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin haluaisin uuden ammatin olevan sellainen, jossa voi tehdä työnsä ilman sen kummempia kunnianhimoja ylenemisestä tai vastuusta. Tavallinen työ, josta jonkun pennosen saa ja rutiinia päivään. Kotonakaan kun ei jaksa päiviänsä kuluttaa...jotain työtä pitäisi kuitenkin olla. Kunhan työssä viihtyy ja vapaa-aika on huoletonta eikä työasioiden miettimistä.

Onko sinulla mitään ajatusta siitä, mitä uusi ammatti voisi olla?

ap

Vierailija
7/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa, hoitokodeissa, kehitysvammaisten parissa jne.

Tätä olen miettinyt mutta kun sitä koulutusta ei meidän seudulla ole.

-5-

Vierailija
8/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan työpaikkoja? Tuntuu, että sairaanhoitajiakin on liian vähän kun muka rahaa ei ole, niin riittääköhän rahaa askartelunohjaajien palkkaamiseen... :( Miten olisi oppisopimuksella ...mikäs se olikaan...nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaaja? Sillä ammatilla voisi varmasti saada askartelunohjaajan töitäkin?

Minä kiinnostuin tuosta lähihoitajan ammatista, joka on aiemmin ollut kuin kirosana korvissani. Katselin mol. fi:n ammattinetistä kuvauksia ja lähihoitaja voi olla töissä esim. vammaisten toimintakeskuksessa tai asuntolassa jne. Ohjaamassa päivittäisiä asioita. Mitenköhän lie oppisopimuksella pääsisi?

Kultaseppä.

Siinäpä ammatti, jota olen joskus harkinnutkin! Mielenkiintoinen työ, pientä näpertelyä, mikä minua kiinnostaa. Oppisopimuksella voi olla vaikea päästä alalle, on ensimmäinen ajatus. Pistetään mietintämyssyyn :)

ap

Vierailija
9/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lastenohjaaja. Työskentelee kerhoissa, päiväkodeissa, pph:na.

Vierailija
10/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, myös mielenterveyspuolelle pääsee lähihoitajat. Ihan sairaalaankin akuutimmalle tai pitkäaikaishoitoa tarvitsevien psykiatriselle osastolle, tai sitten johonkin mielenterveyskuntoutujien " laitokseen" .

Vierailija
11/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin paikkakuntani eri sosiaalialan työpaikkoja. Vammaisten toimintakeskus vaikuttaisi minulle hirveän mieleiseltä työpaikalta. Onkohan toimintakeskuksissa lähihoitajan ammattinimikkeillä työskenteleviä ihmisiä?

Täytyypä tutkia asiaa tarkemmin.

Vierailija
12/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kultaseppä, mulla taas on sellainen kuva, että moni niistä on nimenomaan oppisopimuksella lukenut (tai sitten vaan mun tuttavapiiriin osuu ne kaikki). Tosin voi olla vaikea päästä ilman suhteita. Se kai oppisopimuspaikoissa on muutenkin ongelmana?

Itsekin suunnittelen alan vaihtoa ;-)

Vierailija
13/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kerro lisää!

Mielenterveys- ja vammaistyö tuntuu kiinnostavalta ja voisi olla minulle sopivaa työtä.

Tiedätkö, käytetäänkö oppisopimusta mielellään/paljon mielenterveys- ja vammaistyössä? Onko näissä töissä työvoimapulaa vai ylitarjontaa tekijöistä vai siltä väliltä? Oletko itse mielenterveyspuolella töissä?

Kiitos :)

ap

Vierailija
14/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Selailin paikkakuntani eri sosiaalialan työpaikkoja. Vammaisten toimintakeskus vaikuttaisi minulle hirveän mieleiseltä työpaikalta. Onkohan toimintakeskuksissa lähihoitajan ammattinimikkeillä työskenteleviä ihmisiä?

Täytyypä tutkia asiaa tarkemmin.

Mun mielestä myös tuo kuulostaa mielenkiintoiselta. Kuitenkin olen jättänyt sen ajatuksen vähän taka-alalle kun olen lukenut, että on vaikea työllistyä. Mulle se tieto on aika ehdoton stoppi. Olen jo yhden ammatin opiskellut itselleni millä ei saa töitä.

15

Vierailija
15/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka tietävät jotakin lähihoitajan työstä vammais- tai mielenterveyspuolella, kertoisitteko työstänne tai muuta mitä tulee mieleen kertoa alanvaihtoa miettivälle ?

ap

Vierailija
16/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuitenkin olen jättänyt sen ajatuksen vähän taka-alalle kun olen lukenut, että on vaikea työllistyä. Mulle se tieto on aika ehdoton stoppi. Olen jo yhden ammatin opiskellut itselleni millä ei saa töitä.

Vierailija
17/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä suosittelisin kuitenkin hankkimaan sen koulutuksen ihan siellä koulussa, en oppisopimuksella . Toki oppisopimuksella saa sitä käytännönkokemusta, mutta silloin koulusta saatava teoriatieto on aika vähäistä, joten on itse oltava TODELLA aktiivinen tiedonhankinnassa .

Lisäksi lähihoitajakoulutuksen käyminen ihan opiskelemalla antaa sen edun että saat käydä ainakin 5 harjoittelujaksoa (en tiedä vaihteleeko paikkakunnittain) , ja saat kokeilla eri työmahdollisuuksia . Minunkin suuntautuminen kerkesi vaihtua moneen kertaan opiskelun aikana . Saat siis harjoitella esim. päiväkodissa, vanhustenhoidossa, vammaistenhoidossa, erikoissairaanhoidossa (esim. psykiatria,neurologia,sisätaudit) jne

Vammaistenhoidosta minulla ei ole juuri kokemusta, mutta psykiatrian puolta olen kokeillut.

Lisäksi olen sitä mieltä, että MISSÄ VAAN hoitoalalla tulee olemaan töitä ja paljon!!!

Vierailija
18/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en kyllä tiedää kuin yhden ihmisen joka on opiskellut oppisopimuksella lähihoitajaksi vanhustyön puolella.

Vierailija
19/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma millaista työ tarkalleen on, mutta kuvittelisin, että perushoidosta ja -tarpeista huolehtimista, kuntouttamista, päivätoiminnan järjestämistä..?

Vierailija
20/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja oppisopimuksellakin käy kaikki työharjoittelut läpi. on vaan sit omalta oppisopimustyöpaikalta 4-5 vko pois. joten siinäkin näkee mistä tykkää ja mistä ei. tällä hetkellä lähihoitajat työllistyy parhaiten vahusten puolella joten jos ei siitä tykkää en lähtis opsikelemaan. ja on muutenkin raskasta. ite jaksoin tehä vajaa vuoden lähihoitajan töitä ja sit alko jo ottaa päähän ja nyt täällä mietitään jo uutta ammattia mikä ois kiva. joten mieti tarkkaan mitä haluut.

toisaalta suurin osa mielenterveyshoitajista (vanhanimike ei ole enää käytössä) on sitä ns. suurta ikäluokkaa joten kyllä sieltäkin puolelta kohta alkaa lähihoitajille paikkoja hyvin löytyä. töivottavasti löydät oman juttus mistä tykkäät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme