Ehdota minulle uutta ammattia! Oppisopimuksella opiskeltavaksi.
Olen aivan kyllästynyt nykyiseen työhöni. Milleköhän alkaisi? Ehdota! Tietysti sellainen ala, josta voisi töitäkin löytyä : )
Kommentit (50)
Tapan kaikki kukat. Minulla ei ole luontaisia lahjoja tai kiinnostuksia kukkaiselämään.
ap
niin ei niitä kukkia voi pahemmin tappaa.;)
sitten tuo askartelunohjaaja olisi varmaan parempi.
Olen joskus kokeillut ja se oli aivan onnetonta jakkaran jalan rapsuttamista. Entisöijät työllistyvät aika heikosti. Maalauspuolelta voisi töitä ehkä löytyä...?
ap
Se en ollut min' ä, ap, joka askartelun ohjaajaksi haaveili, vaan toinen tässä letjussa joka mietti alan vaihtoa. No periaatteessa, väliäkö tuolla kuka haaveili ja mitä! Mutta kuitenkin.
Niin joo, jos vaan sitoiskin eikä kasvattais ja koettais pitää hengissä myyntiin asti niitä kukkia...Ei siltikään. En taida olla tarpeeksi " sammalta ja varpuja tukassa" -ihminen.
ap
Täällä kans yks ammatinvaihtaja. Ja lähihoitajakoulutuksesta oppisopimuksella haaveilen myöskin. Olen jo ottanut yhteyttä paikalliseen oppisopimustoimistoon, seuraava askel olisi sitten hakemusten lähettely. Itse ajattelin suuntautua suu- ja hammashoitoon, tosin sairaanhoito- ja huolenpitokin jossain määrin kiinnostaisi.
Kuulin, että kaupungille (ainakin täällä Turussa) ei ole kovin hyvät mahdollisuudet päästä oppisopimuksella töihin...että yksityiselle sektorille kannattaa ennemmin hakea. En tiedä sitten miten on muualla päin Suomea.
Eikä ole mullakaan sammalta ja varpuja tukassa:-D
Helppoa ja huonosti palkattua työtä, ei sen kummemmin stressaavaa, eikä vastuukaan ole suuren suuri. Kukkkien henki on kuitenkin vähemmän väärti kuin ihmisen tai eläimen. Miinuspuoli on tietenkin se, että kaikki juhlapyhien tienoot; joulu, pääsiäinen, äitienpäivä, koulujen lopettajaiset kevääällä, ollaan tiiviisti töissä ja juhlinnan voikin sitten jättää muille.
Asutko pk-seudulla? Juuri oli Hesarissa juttu, kuinka Rinnekoti-säätiöllä (heillä vammaisten hoitokoteja ym.) on pulaa kehitysvammaistenhoitajista. Eli ainakin sen jutun perusteella hoitajista on pulaa! Viime kesänä yhden osaston 12 hoitajasta 10 siirtyi kaupungin palvelukseen (syytä ei kerrottu). Eli aivan varmasti saa lähihoitaja töitä. Koko ajan on juttua, kuinka hoitajapula uhkaa kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle.
Jos tykkäät tehdä käsilläs asioita.