Miten elatusmaksut menevät kun muuttaa ulkomaille?
Olen muuttamassa ensi vuoden alussa ulkomaille, tarkemmin sanottuna Australiaan, jossa mulla tulee olemaan hyvä palkkainen työ. On vaimo ja kolme lasta, avioero tulossa (paperit hoidettu yms.) ja käytännössä astuu voimaan vuoden vaihteessa.
Vaimo saa täyden huoltajuuden lapsiin mutta vaatii samalla että maksan elatusmaksua. Ei ongelmaa mutta kun ulkomaille muutan, miten tätä vahditaan että maksan?
Voinko siis jättää maksamatta ja unohtaa koko elämäni Suomessa? Tämä kaiketi johtaa siihen että Kela maksaa elatusmaksun? Tarkoitus jäädä pysyvästi ulkomaille.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan ap:ta suuresti.
Itselläni 2 lasta, 10v ja 13v. Itse 44v. Naimissa toki mutta lähden samantien kun lapset muuttavat omilleen, ei ole itselläni munaa jättää aikaisemmin.
Vapaus kiinnostaa kovasti, ei enää kauaa.
-M44
Odotettavissa vielä 10+ vuotta ennen kuin lapset muuttavat, miten niin ei kauaa :D
15-16 vuotiaana muuttanee vanhempi. Uskon myös nuoremman tekevän samoin. Opiskelut yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni 2 lasta, 10v ja 13v. Itse 44v. Naimissa toki mutta lähden samantien kun lapset muuttavat omilleen, ei ole itselläni munaa jättää aikaisemmin.
-M44
Et arvosta omaa vastuunkantoasi omasta jälkikasvustasi? Eikö sinulla ole mitään itsetuntoa?
On oma ura jota perhe elämä ei salli. Toistaiseksi ura on jäähyllä ja jatkuu kun lapset muuttavat.
Ja avioliitto estää lasten muuton jälkeen uran miten? Miten ero edes liittyy lapsiisi?
En ole ap.
Urani on käytännössä mahdollista toteuttaa ulkomailla, jolloinka on mahdollista päästä jopa miljo
Mikset ottanut lapsiasi mukaan ulkomaille ja hoitanut heidät itse? Vaimolla on oma ura ja työ Suomessa.
Huhhuh. Siinäpähän hylkäät lapsesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt että elatusapu kuuluu lapsillesi ja omaa roolia isänä?
Elatusapu kuuluu lähivanhemmalle, ei lapsille. Ihan kuten lapsilisätkin.
Elatusapu kuuluu LAPSEN elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M44
Et arvosta omaa vastuunkantoasi omasta jälkikasvustasi? Eikö sinulla ole mitään itsetuntoa?
On oma ura jota perhe elämä ei salli. Toistaiseksi ura on jäähyllä ja jatkuu kun lapset muuttavat.
Ja avioliitto estää lasten muuton jälkeen uran miten? Miten ero edes liittyy lapsiisi?
En ole ap.
Urani on käytännössä mahdollista toteuttaa ulkom
Se maa jossa olin vuoden ei ole turvallinen lapsille, puhumattakaan perheestä. Sisällissotaa ja todella vaarallinen maa. Omistaja kysyi onko perhettä ja suositteli etten ota mukaan turvallisuussyistä.
Joten parempi jäädä Suomeen. Ymmärrätkö ettei kaikki maat ole kuin Suomi? Palkka kuitenkin huomattavasti parempi kuin Suomessa.
En ole ap.
Urani on käytännössä mahdollista toteuttaa ulkomailla, jolloinka on mahdollista päästä jopa miljoona tienesteihin. Suomessa ei makseta riittävästi.
Olin vuoden ajan ulkomailla joka meinasi johtaa avioeroon. Vaimo ei jaksanut yksin hoitaa perhettä vaikka rahoitin kaikki kulut. Siksi ura on nyt jäähyllä.