Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin aika kalliin kirjan kaupassa, mikä on hinta jonka maksaisit vielä kirjasta?

Vierailija
24.12.2024 |

20, 25, 30, 35, 40, 55? Mitä jos sisältö ei olekaan sitä mitä odotti tai voiko se ylittää odotukset. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ kovakantisesta alkaa olla siinä ja siinä maksanko, ainakaan jos sen yli menee... ei kiitos! Yleensäkin ostan vain kirjoja, joita tekee mieli lukea uudelleen eli ensin kirjastosta ja sitten vasta omaksi.

Vierailija
2/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiin liittyvistä erikoiskirjoista ei ole vielä hinta eikä mikään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta kirjoja. Minä lainaan niitä kirjastosta, koska se ei maksa mitään. Miksi ostaa kirja, kun sen voi lainata kirjastosta, lukea ja palauttaa takaisin? Kun se on luettu, niin sillä ei tee enää mitään.

Vierailija
4/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein kirja, joka minulta löytyy, maksoi 300 euroa :D On niitä paljon kalliimpiakin, mutta tuossa meni minun kipurajani ainakin.

Vierailija
5/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdet alkaa maksaa sen 15 euroa, niin taitaa olla aika siirtyä kokonaan sähköisiin julkaisuihin.

Vierailija
6/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin itselleni joululahjaksi kirjan. On pehmeäkantinen ja maksoi 60e.

Vierailija
7/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 euroa, jos kirja on alkuperäinen, kiinnostava ja vähintään 800 vuotta vanha. Enempään ei ole juuri nyt varaa. 

Vierailija
8/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan käytettynä. Välillä löytää uuden kirjan 6-10€.

Vierailija
9/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BookBeatin kuukausimaksu, plus ne kirjat, joita ei sieltä löydy, kirjastosta. Ja jos ei sieltäkään löydy, huuto.netista 5-10 eur/kpl.

Vierailija
10/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon kaunokirjallisuutta. Muutama eli tosi harva niistä vuotta kohden tulee ostettua niin tuoreena, että tarjolla on vain kovakantinen versio, ja kirja tuntuu niin tärkeältä, että se on heti saatava. Pääasiassa haenkin vanhempaa kirjallisuutta, josta löytyy pokkaripainoksia ja seuraan tarjouksia, jolloin voi saada oikeastaan aika surullisen halvalla jonkin melko vastikään ilmestyneen suomalaisen kirjailijan teoksen juuri vielä kovakantisena.

Vierailija
11/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa kirjasta hyvinkin 50-60 eur, jos sen sisältö on ikään kuin "ajatonta". Esimerkiksi Marcus Aureliuksen kirjat tai vaikka Nassim Talebin tuotanto. Eli kirjoja, joiden pariin voi palata uudemmankin kerran ja aina löytää jotain uutta ajateltavaa. 

Vierailija
12/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osta kirjoja. Minä lainaan niitä kirjastosta, koska se ei maksa mitään. Miksi ostaa kirja, kun sen voi lainata kirjastosta, lukea ja palauttaa takaisin? Kun se on luettu, niin sillä ei tee enää mitään.

Jos on ns. kirjahullu, on nautinnollista omistaa kirjoja.

Jotkut kirjat ovat myös esineinä niin kauniita, että niitä on suuri ilo katsella yms.

Aito kirja on aina paras, sitä ei voi korvata äänikirjoilla tms.

T. Bibliofiili

Vierailija
13/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa kirjasta hyvinkin 50-60 eur, jos sen sisältö on ikään kuin "ajatonta". Esimerkiksi Marcus Aureliuksen kirjat tai vaikka Nassim Talebin tuotanto. Eli kirjoja, joiden pariin voi palata uudemmankin kerran ja aina löytää jotain uutta ajateltavaa. 

Myös aikakaudesta kertova kirjallisuus on kiva saada omaan hyllyyn. Esimerkiksi Arvo Tuomisen Venäjää ja geopolitiikkaa käsittelevät teokset. 

Vierailija
14/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei kysytty.

Vierailija
15/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

17,5 markkaa.

Vierailija
16/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallein kirja, joka minulta löytyy, maksoi 300 euroa :D On niitä paljon kalliimpiakin, mutta tuossa meni minun kipurajani ainakin.

Hei, mikä tuo on?

Kiinnostavaa!

Vierailija
17/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa keräilisin kirjoja. Olisi taatusti Kaunotar ja hirviö -kokoluokan kirjasto ja holvi, jossa säilytettäisiin antiikkikirjoja oikeissa lämpötiloissa ja ilmankosteudessa.

Vierailija
18/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi varaa keräilisin kirjoja. Olisi taatusti Kaunotar ja hirviö -kokoluokan kirjasto ja holvi, jossa säilytettäisiin antiikkikirjoja oikeissa lämpötiloissa ja ilmankosteudessa.

Minä pidän ajatuksesta, että olisi kotona paljon kirjoja ja olisi lukenut ne kaikki. Oma kirjastohuone olisi ihan mahtavaa. Tykkään kirjojen luomasta tunnelmasta. 

Vierailija
19/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kirjantekijät tarvitsemme kirjoja työssämme. Me emme ainoastaan lue niitä vaan teemme niillä jotain. Sitähän sinun tavallisen harrastelijalukijan on mahdotonta ymmärtää.

Olen maksanut joistakin kirjoista 200e. Niitä ei saanut kirjastosta.

Vierailija
20/30 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30 € maksan suomenkielisestä teoksesta. Kielten oppikirjoista on ollut pakko maksaa enemmän, jopa 70 - 80 €/kirja, mikä on jo täyttä ryöstöä. 

Kannattaa muuten nyt tilata. Purran ansiosta kirjat ovat vuodenvaihteen jälkeen entistä kalliimpia. 

Englanninkieliset ostan itse aina ulkomailta, enkä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta ole maksanut niistä kahtakymppiä enempää. Jos lukee esim. oman alan kirjallisuutta englanniksi, kannattaa aina etsiä teosta bookfinderistä, sieltä saa käytetyistä ja uusista teoksista hinnat samaan tapaan Trivagossa hotellien hinnat ilman isompaa selailua. Briteistä ei ylipäätään enää kannata tilata mitään tullien vuoksi, mutta jos siellä vierailee, niin Amazonilta saa tilattua yli 10 teoksen postikuluitta lähimpään noutolokeroon parissa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi