Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos vatsataudista

Vierailija
26.02.2007 |

Ystävä kutsui kylään lauantaina lounaalle. Menin lasten kanssa, nuorin vasta 3kk vauva. Kivaa vaihtelua.

Aloin ihmetellä miksi vaihtaa jatkuvasti omalle vuosikkaalleen vaippaa. On kuulemma vatsa ollut löysällä pari päivää. Aha. Ja seuraavassa keskustelussa kävi ilmi, että lapsi on oksentanutkin yöllä. Oltiin juuri noustu ruokapöydästä heidän kanssaan. Ystävän vanhempi lapsi ei ollut syönnyt mitään ja oli oudon kalpea.

Meille tuli äkkilähtö, sanoin etten vatsatautia halua. Nyt sitten vauvamme ripuloi, itsellä kiertää vatsassa ja 3v valitteli vatsaansa, ruoka ei maistu ja nyt nukkunut pari tuntia, vaikkei yleensä enää nuku päivällä.

Laitoin ystävälle viestin: Kiitos viimeisestä, nyt meilläkin lapset sairaana.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi kohtuullista kertoa tuleville vieraille että lapset ovat kipeinä, voi sitten itse päättää että haluaako mennä kylään. Minä en haluaisi 3 kk vanhaan vauvaan vatsatautia! Itse olen aina kertonut jos lapset ovat kipeinä tai ovat lähiaikoina olleet kipeänä ja vieraat saavat itse valita tulevatko kylään vai ei. Jotkut vatsataudit kun voivat tarttua vielä reilun viikonkin päästä vaikka itsellä jo tauti on ohi.

Vierailija
2/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisia ei kai liikuta vaikka lapset yrjöää ja paskoo alleensa, mutta kaikki ei sitä samaa halua kuitenkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä tosi vihainen!

Vierailija
4/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi teki kyllä tökerösti kutsuessaan teidät kylään, vaikka perheessä oli mahatautia, mutta onhan se ihan aikuisten oikeesti voinut tulla jostain muualtakin.

Vierailija
5/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän oli ehkä ajattelematon asian suhteen tai/ja peilasi sairautta oman maailmankuvansa ja omien elämänarvojensa mukaisesti.

Ehkä kuitenkin olisi ollut rakentavampaa puhua ystäväsi kanssa. Kertoa, että sinua suututtaa ja haluaisit, että sinulle kerrotaan perheen mahdollisista taudeista jotta voitte itse yrittää ne välttää.

Vittuilevat tekstiviestit mahtaa olla alku entiselle ystävyydelle, rakentava ja totuudenmukainen keskustelu voisi olla rakennusalustana pitkälle ja antoisalle ystävyyssuhteelle jossa molemmilla on tilaa sanoa omat mielipiteensä ja jossa molemmat ovat oppineet huomioimaan toisensa.

Vierailija
6/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilystä on 2vrk ja tänään alkoi vatsatauti täällä. Sehän on yleinen itämisaika vatsataudeilla ja lauantaina tai perjantainakaan emme muualla olleet kuin heillä.

ap

Vierailija
7/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etten tosiaan olis tullut, jos olisin tiennyt taudista. Sehän nyt on selvää muutenkin. Ystävä yritti vielä selittää, että vauvallansa on usein vatsa löysällä, mutta ei oksnetelu ihan normaalia ole.

Ap

Vierailija
8/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiihan jatkossa ajattelemaan myös muita. Minä ilmoitan kyllä etukäteen flunssatkin, jos olen kutsumassa lapsi- (etenkin vauva-) perheitä kylään. Saavat itse päättää tulevatko. Vatsatauti on sitäpaitsi vielä niin tarttuvaa sorttia, että ei tulisi ikimaailmassa mieleeni kutsua silloin edes aikuisia kylään, jos joku meillä sairastaa.

Ärsyttää suunnattomasti nuo itsekeskeiset " ystävät" .

Vierailija
9/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämmelle: onko kukaan ystävä koskaan niin täydellinen, ettei hän joskus tuntuisi itsekeskeiseltä tai ärsyttävältä. Ettei hän ikinä tekisi virhettä??

Oletko itse täydellinen aina muut huomioiva ystävä?

Minäkin uskon olevani joskus ärsyttävän itsekeskeinen (vaikka ilmoitankin aina sairauksistamme emmekä mene sairaina/puolikuntoisina kylään) enkä varmaan muista aina ottaa toisia huomioon niin hyvin kuin pitäisi. Vaikka pyrinkin siihen. Onneksi minun ystävät ovatkin oikeasti YSTÄVIÄ....

Kun laittaa jokaiselle itsekeskeiselle, ärsyttävälle perään vittumaisen tekstiviestin keskustelun sijaan, ei tarvi kauan ystävistä murehtia. Niitä kun ei enää ole....

Vierailija
10/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyläilystä on 2vrk ja tänään alkoi vatsatauti täällä. Sehän on yleinen itämisaika vatsataudeilla ja lauantaina tai perjantainakaan emme muualla olleet kuin heillä.

ap

Vierailija
11/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lasten vatsataudista??? opettajaa, luokkatovereita, kavereita... jollain varmasti on ollut vatsatautia eikä ole siitä kertonut...

Siis miksi aina täytyy löytää joku syyllinen? tauteja tulee, tauteja menee.... se on elämää. Vastustuskyky siinä kasvaa

Vierailija
12/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsatauti tarttuu äärettömän huonosti. Mikäli kyseessä olikin vatsatauti tämän vauvan kohdalla, eivät kyseiset taudit vauvoista aikuisiin yleensä tartu, joten pistää kyllä epäilemään olisiko tuo teidän tautinne kuitenkaan heiltä lähtöisin

Vierailija
13/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta on naurettavaa ja epäkypsää noin ylipäätään lähteä metsästämään " syyllisiä" . Sillä aina on joku joka on syyllinen edellisen tautiin ja edellisen tautiin ja edellisen tautiin.

Niin, ketähän mäkin syyttäisin kun meidän neljästä lapsesta kuopuksella alkoi vatsatauti (ainoa meistä joka ei ole kodin ulkopuolella hoidossa/koulussa/töissä)...

Vierailija
14/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin suuttunut. Vauvaperhettä EI kutsuta kylään, jos omat lapset ovat sairaana. Vähintäänkin kerrotaan toiselle, että " meillä oksennellaan, mutta jos haluat ottaa riskin, niin tulkaa" .

Kaverisi olisi pitänyt informoida sinua ja antaa sinun itsesi päättää, lykkäätkö vierailua vai otatko riskin.

Pikaista paranemista!

Vierailija
15/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole kyse mistään ajattelemattomuudesta, jos perheessä on superherkästi leviävä vatsatauti. Kaikki tietävät että se leviää nimenomaan helposti myös kodin pinnoista.

Kyseessä puhtaasti sellainen ystävä, joka ei välitä että jonkun toisen vauva tai lapsi saa saman taudin. Herätkää ja olkaapahan nyt rehellisiä.

Vierailija
16/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanottua, olen aina kertonut meidän sairauksista ja perunut kyläilyjä todella usein.

Syy, miksi _itse_ en välitä jos joku tartuttaa meidät, on se, että kun vatsatautia esim on liikenteessä, niin me saadaan se joka tapauksessa, meillä on lapsia tarhoissa ja kouluissa ja kun ne taudit tarttuu todella helposti niin joka vuosi se tauti on saatu ja tullaan saamaan. Sitten kun se on kerran ollut niin ei tule uudestaan.

Jos mulla taas on joku tärkeä matka tmv edessä, enkä halua juuri sillon sairastua niin sillon välttelen itse kaikkia kontakteja, tarhalaiset otan pois tarhasta jos mahdollista, huolehdin tosi hyvin hygieniasta ym.

Vierailija
17/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten vieraat, jotka tulevat kylään mahatautisen kanssa=( niitäkin riittää...

Vierailija
18/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva pystyy esim. olemaan töistä pois siksi, että on menossa kohta matkalle ja pitää varjella lapsia idioottitartuttajilta.

Vierailija:

Jos mulla taas on joku tärkeä matka tmv edessä, enkä halua juuri sillon sairastua niin sillon välttelen itse kaikkia kontakteja, tarhalaiset otan pois tarhasta jos mahdollista, huolehdin tosi hyvin hygieniasta ym.

Vierailija
19/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä ystävä, kun monet taudit tarttuu jo ennen kun ne " näkyy" niin kouluissa ja päiväkodeissa on todella vaikea välttää tartuntoja.

Pahimmat oksutaudit tarttuvat myös ovenkahvoista ja leluista ja mista vaan, joten...

Vierailija
20/24 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vieraat saavat päättää, tulevatko kylään vai eivät.

Tuleehan niitä tilanteita, että lapsi alkaa oksentamaan kyläilyn aikana esim. ja silloinhan ei tilanteelle voi mitään. Mutta jos vartavasten TIETÄÄ että lapset ovat olleet mahataudissa, niin MIELESTÄNI FIKSUA ILMOITTAA.