Muita joita ärsyttää tämä joka jouluinen hössötys alkoholittomasta joulusta
Näillä hössöttäjillä taitaa olla alkoholiongelma kun eivät ymmärrä että lasi viiniä jouluaterian kanssa ei pilaa kenenkään muun joulua. Nämä hössöttäjät eivät osaa juoda vain lasillista vaan aina menee pullotolkulla.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomalla joululla tarkoitetaan joulua ilman humalaa ja öykkäröintiä, lasi viiniä jouluaterian kanssa tuskin haittaa juuri ketään.
Eikö silloin pitäisi puhua humalattomasta joulusta eikä alkoholittomasta?
Niin ennen sanottiinkin, nykyään yritetään olla korrektimpia. Että jotkut lapset pelkäävät vähänkin huppelissa olevaa aikuista.
Eurooppalaista kulttuuria ei olisi ilman alkoholia. Lapset ovat vuosisatojen saatossa tottuneet alkoholiin kulttuuri-ilmiönä.
Jeesuskin kehotti juomaan välillä viiniä.
Jeesus jopa muutti veden viiniksi että saadaan paremmat pidot aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten juhla. Suurelle osalle lapsista siitä tulee alkoholin vuoksi painajainen.
Täytyy olla jo syvällä alkoholismissa jos ei yhtä päivää voi olla ilman.
Riippuu varmaan piireistä. Meillä juodaan 1-2 lasillista jouluaterialla. Siis me aikuiset. Se ei näy lapsille mitenkään ja on vain luonteva osa ateriaa. Samalla tavalla saatetaan joskus ravintolassa juoda ruoan kanssa lasillinen. Lapset eivät ole nähneet kumpaakaan koskaan humalassa eikä kumpikaan juo edes kuukausittain. Tällainen alkoholin käyttö on aika normi meidän tuttavapiirissä. Että siinä sinulle alkoholismia.
Toki tällaisia ihmisiä on omissa kuplissaan - olen itsekin. Join kahtena joulupäivänä kaksi viinilasillista ruoan kanssa.
Sitten on se toinen kupla, jossa väkivaltaiseksi ärtynyt juopunut isä ajaa perhe
Miksi sen pitäisi minun joulunviettoon vaikuttaa mitenkään, jos jossain joku riehuu kännipäissään? Miksi pitää tuomita kaikki alkoholinkäyttö joittenkin juoppojen vuoksi, se tässä ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä huvittaa yleisestikin alkoholin nostaminen esille joka asiassa.
Milloin saa juoda, milloin pitää juoda ja milloin on pakko juoda.
Ikäänkuin alkoholi ohjaisi ihmisten elämää tai sillä olisi jokin merkittävä rooli siinä.
Mihin perustuu esimerkiksi tipaton tammikuu?
Ei tavallinen,normaali ihminen juo alkoholia päivittäin,viikoittain, kuukausittain tai edes vuosittain muutenkaan.
Ainoastaan alkoholistit tarvitsevat viikoittain alkoholia.
Miksi jokin alkoholiton kuukausi on koettu niin tärkeäksi , että sille on pitänyt keksiä alkoholisteille kuukausi jolloin he eivät juo ja sitä lisäksi pidetään jonakin saavutuksena ja suurena haasteena?
Miksi jouluna, lasten juhlana ,kinaatte juotteko viinaa vaiko ette?
Et sinä täällä määritä mikä on normaalia ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini ei ollut alkoholisti örveltäjä, mutta huomasin silti (tai ehkä sen takia) heti, kun hän oli juonut lasillisenkin viiniä. Hän ei tuntunut samalta tutulta ihmiseltä tuolloin. Se tuntui lapsen näkökulmasta epämiellyttävältä ja ahdistavalta.
Koska muistan sen epämiellyttävän tunteen hyvin, minä en tietoisesti altistaisi ketään lasta sille, mutta kukin tyylillään. Tunnen minä sellaisiakin alkoholistiperheissä kasvaneita ihmisiä, joita vanhempien juominen ei näytä mitenkään haitanneen, vaan itsekin iloisesti juopottelevat ja rellestävät juhlapyhinä. En kuitenkaan tämän perusteella väittäisi, että vanhempien juopottelu on lapsille hyväksi.
Minun lapsuudessa ei ollut kukaan alkoholisti saati alkanut hillua, vaikka sukujuhlissa alkoholia kului reilusti. Lapsen näkökulmasta sukulaissedistä ja tädeistä tuli vaan hauskempia kun ne intoutui tanssimaan ja laulamaan juhlissa. Oikeasti tajusin vasta joskus aikuisena että kännissähän ne oli, mutta eivät kaiketi liikaa. Kotona vanhemmat otti sen viinilasillisen tai saunakaljan joskus. Ei vaikuttanut mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten juhla. Suurelle osalle lapsista siitä tulee alkoholin vuoksi painajainen.
Täytyy olla jo syvällä alkoholismissa jos ei yhtä päivää voi olla ilman.
Riippuu varmaan piireistä. Meillä juodaan 1-2 lasillista jouluaterialla. Siis me aikuiset. Se ei näy lapsille mitenkään ja on vain luonteva osa ateriaa. Samalla tavalla saatetaan joskus ravintolassa juoda ruoan kanssa lasillinen. Lapset eivät ole nähneet kumpaakaan koskaan humalassa eikä kumpikaan juo edes kuukausittain. Tällainen alkoholin käyttö on aika normi meidän tuttavapiirissä. Että siinä sinulle alkoholismia.
Toki tällaisia ihmisiä on omissa kuplissaan - olen itsekin. Join kahtena joulupäivänä kaksi viinilasillista ruoan kanssa.
Sitten on se toinen kupla, joss
"Miksi sen pitäisi minun joulunviettoon vaikuttaa mitenkään, jos jossain joku riehuu kännipäissään? Miksi pitää tuomita kaikki alkoholinkäyttö joittenkin juoppojen vuoksi, se tässä ihmetyttää. "
Ei juuri sinun alkoholinkäyttösi kenellekään kuulu, tai ketään kiinnosta. Yleisellä tasolla on kuitenkin yleistä, että ihmiset ovat täysin sokeita omalle alkoholinkäytölleen. Väittävät pokkana ottavansa kohtuudella, vaikka menisi kuinka överiksi.
Harva päihdeongelmainen myöntää että ongelmaa olisi ennen kuin totuus iskee tavalla tai toisella päin pläsiä. Eivätkä ne harvoin juovat ei-ongelmakäyttäjätkään välttämättä itse tajua, millaiseksi muuttuvat juotuaan.
Vierailija kirjoitti:
Viina onkin viisasten juoma.
Ei vaan viini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini ei ollut alkoholisti örveltäjä, mutta huomasin silti (tai ehkä sen takia) heti, kun hän oli juonut lasillisenkin viiniä. Hän ei tuntunut samalta tutulta ihmiseltä tuolloin. Se tuntui lapsen näkökulmasta epämiellyttävältä ja ahdistavalta.
Koska muistan sen epämiellyttävän tunteen hyvin, minä en tietoisesti altistaisi ketään lasta sille, mutta kukin tyylillään. Tunnen minä sellaisiakin alkoholistiperheissä kasvaneita ihmisiä, joita vanhempien juominen ei näytä mitenkään haitanneen, vaan itsekin iloisesti juopottelevat ja rellestävät juhlapyhinä. En kuitenkaan tämän perusteella väittäisi, että vanhempien juopottelu on lapsille hyväksi.
Minun lapsuudessa ei ollut kukaan alkoholisti saati alkanut hillua, vaikka sukujuhlissa alkoholia kului reilusti. Lapsen näkökulmasta sukulaissedistä ja tädeistä tuli vaan hauskempia kun ne intoutui tanssimaan ja
No eri ihmiset ovat kovin erilaisia kännissä tai hiprakassa. Jotkut ovat tosi hauskoja. Iso osa on vähintäänkin rasittavia.
Minä juon glögiä ja luen kirjaa. En pystyisi lukemaan räkäkännissä enkä ymmärrä miksi se Alkon glögipullo tarkoittaa monille että vedetään lärvit.
Missä on säädetty, että joulu on vain lasten juhla??????????
"No eri ihmiset ovat kovin erilaisia kännissä tai hiprakassa. Jotkut ovat tosi hauskoja. Iso osa on vähintäänkin rasittavia."
Iso osa kaikista ihmisistä on rasittavia raittiinakin - tai etenkin raittiina. Rentoutuvat ja ovat kerrankin mukavia kun ottavat sopivasti.
Kun omat vanhemmat ja muut sukulaiset aikonaan jouluna joivat, näki sen homman ja tajusin ottaa opikseni, enkä juo alkoholia jouluna.
t mies 53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viina onkin viisasten juoma.
Ei vaan viini.
"Vanha sanonta viini on viisasten juoma on saanut vahvistusta tanskalaisesta tutkimuksesta. Sen mukaan ihmisen älykkyysosamäärällä ja hänen valitsemallaan alkoholityypillä saattaa olla yhteys, kirjoittaa Politiken-lehti verkkonumerossaan.
Tanskalaistutkijat seurasivat 1 800 nuoren kehitystä. Heidän älykkyysosamääränsä mitattiin ja osoittautui, että kaikkein älykkäimpien suosikkijuoma oli viini. Useiden vuosien seuranta vain vahvisti suuntaa.
Tutkimus osoittaakin lehden mukaan, että viini on älykkäiden juoma - ei olut eivätkä varsinkaan vahvat alkoholijuomat."
Vierailija kirjoitti:
Kun omat vanhemmat ja muut sukulaiset aikonaan jouluna joivat, näki sen homman ja tajusin ottaa opikseni, enkä juo alkoholia jouluna.
t mies 53v
Tämä se juuri onkin, kun näistä pitäisi ottaa oppia, eikä toistaa samoja virheitä, näin ne ihmiset tulisivat paremmiksi sukupolvesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon glögiä ja luen kirjaa. En pystyisi lukemaan räkäkännissä enkä ymmärrä miksi se Alkon glögipullo tarkoittaa monille että vedetään lärvit.
Melkoinen viinapää sinulla jos parista 0,33 oluesta menet räkäkänniin. Hauskaa tämä suomalaisten joko-tai alkon käyttö.
Juuri näin! Pari kolme pulloa viiniä ei pilaa taatusti kenenkään joulua. Aikuisillakin on oikeus joskus rentoutua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen viinapää sinulla jos parista 0,33 oluesta menet räkäkänniin. Hauskaa tämä suomalaisten joko-tai alkon käyttö.
Aika moni sellainen, jonka suvussa on päihdeongelmaisia, on joko-tai siksi, ettei halua ottaa riskejä geeniensä kanssa.
Vanhempani eivät juopotelleet, mutta molemmilla puolilla on sellaisia sukulaisia, joiden elämä meni totaalisen pilalle alkoholin (ja joidenkin etäisten sukulaisten kohdalla huumeiden) takia. Päihteet eivät kiinnosta minua niin paljon, että ottaisin mitään riskiä.
perinteitä pitää kunnioittaa olihan paimenetkin kedolla ryypänneet niin pitkään että näkivät tähden lennon siitä saivatkin aattehen lennon päässä on varmaan yhden tähden jallua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni sellainen, jonka suvussa on päihdeongelmaisia, on joko-tai siksi, ettei halua ottaa riskejä geeniensä kanssa.
Vanhempani eivät juopotelleet, mutta molemmilla puolilla on sellaisia sukulaisia, joiden elämä meni totaalisen pilalle alkoholin (ja joidenkin etäisten sukulaisten kohdalla huumeiden) takia. Päihteet eivät kiinnosta minua niin paljon, että ottaisin mitään riskiä.
Ei pidä ottaa suurempaa riskiä kuin mihin on varaa.
Join pienen lasin hehkuviiniä ja mies oluen. Känniin emme tulleet kumpikaan.
Enempää ei sitten tänä talvena tarvitse juodakaan, eikä se minusta ole epänormaalia. Ennen aattoa oltiin juotu jotain alkoholia marraskuun alussa.
Onneksi on valinnan vapaus laittaako kurkusta alas vettä vai viiniä.
Suomalaiselle av-mammalle alkoholinkäyttö jouluna tarkoittaa yhtäkuin örveltämistä, oksentamista ja perhesurmaa.