Tajusin, etten tule koskaan saamaan omakotitaloa
Vuositulot n. 40 k ja lainaa voisin ehkä saada realistisesti 200 k ja toiveikkaasti 400 k. Kituuttelen nyt sitten kai tässä luuserivuokra-asunnossa ja paskaduunissa loppuun asti. On tämä hienoa tämä elämä.
Kommentit (87)
Taas se kakara parkuu ja huutaa. Tulen hulluksi. HUL-LUK-SI.
ap
WääÄäääääHh, mitä sekin taas parkuu? Varmaan sai lahjojakin tänään. On siinäkin hirveä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ei okt ole mikään onnela.
Terv. Sellaisesta onnekseen eroonpäässyt
pääsin just kerrostalo luukusta eroo missä narkki huuti yöllä ja nukku kun olin töissä koirat räkytti siinä siulle onnelaa.omakotitalomme maksoi 120 000e siihen putki remontti mikä oli välttämätön 5500e ja rännien putsaus omat oluet 30e.
Oikeesti...onhan kaiken hintaisia oktaloja.Meillä on viisi,jos kuolinpesätkin lasketaan.Se mis asuu,sitten ihan uusi josta tulee lopun elämäntalo eläkepäiville ja rintsikka kolme kerrosta kesäpaikka metsässä niin ihana.Oma rauha jne.Kyllä tollakin palkalla saa jonkun moisen talon.Velkaa ei kannata ottaa.Eka talo oli nuorena ASP säästöillä osin.Tosi nuorena alettu hankkii ja säästää tietty osuus.Muut sitten jo käteisellä.terv.Milla Cilla
olen asunut maalaistalossa, omakotitalossa,rivitalossa ja kerrostalossa
kerrostalo on paras,ja kaikista helpoin
Vierailija kirjoitti:
Rivari on hyvä vaihtoehto.
Ap:lle ei. Päinvastoin rivari tuottaa kaikkein eniten äänisaastetta, ja naapurit ovat jatkuvasti iholla. Yhdistää omakotitalon ja kerrostalon huonoimmat, ei parhaimmat, puolet.
Vierailija kirjoitti:
joo luukku on paras ja helpoin ei tartte edes töissä käydä vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivari on hyvä vaihtoehto.
Ap:lle ei. Päinvastoin rivari tuottaa kaikkein eniten äänisaastetta, ja naapurit ovat jatkuvasti iholla. Yhdistää omakotitalon ja kerrostalon huonoimmat, ei parhaimmat, puolet.
joopa joo pummi.
40k vuosituloilla saa omakotitalon sainhan minäkin 400k asunnon Helsingistä. Säästin lähes puolet 10 vuodessa ja lopun otin lainana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuolla on sähkölämmitys ja tupakoidaan.
ap
Ajattelitko, ettei jossain muussa omakotitalossa tupakoida?? Ei minua ainakaan kiinnosta, kuka polttaa, kunhan minun pihassani tai talossani ei polteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi. Vihaan, kun en saa koskaan nukkua. Naapurin koira ulvoo kuudelta ja toisen naapurin kakara kiljuu joka ikinen päivä. Voisin ehkä tehdä yövuoroakin, jos pääsisin omaan kotiin, kun saisi oikeasti nukkua päivällä ja saisin enemmän rahas. Täällä se ei mitenkään onnistuisi. Nytkin joudun joskus tekemään työpäiviä ilman yöunia naapurien metelöinnin takia.
Olisi myös kiva, että voisi pitää verhoja auki ja käydä pihalla ilman, että kukaan näkisi.
Ja hiljaisuus on minulle todella tärkeää. Voisin opiskella uuden ammatinkin, jos saisin oman kodin ja saisin lukea häiriöttä.
Mulla oli edellisessä rivari asunnossa samoja ongelmia ja teen yövuoroa! Naapurin lapset kiljuivat päivät pitkät eikä äitinsä tehnyt asialle mitään vaikka lapsensa riehuivat pitkin toistenkin pihoja ja kurkkivat ikkunoista joten verhot oli oltava edessä.
Nyt uusi asunto jossa vain vanhuksia naapurina ihana rauha ja hiljaisuus!
o-ma-ko-ti-ta-lo
oma
koti - 10
talo
Vierailija kirjoitti:
Naapurin ruohonleikkuri, auto, pihalla riehuvat pennut ja koirat jne. varmaan helpottavat ääniyliherkän elämää omakotitalossa?
Eivät ne äänet sisälle kuulu niin voimakkaasti etten pystyisi päiväunia vetämään tarpeen vaatiessa.
Oma vikahan se on, jos ei noilla tuloilla ole jo hankkinut omakotitaloa.
Vierailija kirjoitti:
Taas se kakara parkuu ja huutaa. Tulen hulluksi. HUL-LUK-SI.
ap
Missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi. Vihaan, kun en saa koskaan nukkua. Naapurin koira ulvoo kuudelta ja toisen naapurin kakara kiljuu joka ikinen päivä. Voisin ehkä tehdä yövuoroakin, jos pääsisin omaan kotiin, kun saisi oikeasti nukkua päivällä ja saisin enemmän rahas. Täällä se ei mitenkään onnistuisi. Nytkin joudun joskus tekemään työpäiviä ilman yöunia naapurien metelöinnin takia.
Olisi myös kiva, että voisi pitää verhoja auki ja käydä pihalla ilman, että kukaan näkisi.
Ja hiljaisuus on minulle todella tärkeää. Voisin opiskella uuden ammatinkin, jos saisin oman kodin ja saisin lukea häiriöttä.
Naapuritalossa paukutetaan mattoja klo 7.00. Toinen naapuri ulvottaa moottorisahaa takkapuita tehdessään. Kattoremonttia paukutetaan koko kesä Trimmerit, ruohonleikkurit ja lumilingot surisee. Naapurin lasten mopot pärisee myöhään yöhön. Naapuri polkaisee vauhtiin riidan kanssasi jostain käsittämättömästä asiasta. Pian on kolme juttua roskiksessa ja yksi hovissa. Päälle sitten oman kiinteistön jatkuva huollon ja korjaamisen tarve. Ei tule vapaa-ajan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Hassu yhteensattuma mutta minulla täsmälleen sama setti ja toinen kerrostaloasunnoista vielä fillarimatkan päässä Helsingin ydinkeskustassa. Paras vaihtoehto oli niin ilmeinen etten joudu edes miettimään asiaa.
Omakotitalo on ainoa ihmisasunto niille joilla on (jo/vielä) elämä.
Kerrostalo on vain tilapäinen säilytyslokero niille jotka ovat läpikulkumatkalla opintojen kautta omakotitaloon tai elämän lopulla omakotitalosta kohti kirkkomaan multia.
Ihmisiä ei ole ikinä ennen ollut näin paljon. Lääniä ei hyviltä alueilta voi riittää kaikille.
Luuletko tosiaan, että en ole katsonut näitä ja en varmaan halua taloa, joka on metrin päässä toisesta. Siinä menee koko omakotitalon idea.
ap