Tajusin, etten tule koskaan saamaan omakotitaloa
Vuositulot n. 40 k ja lainaa voisin ehkä saada realistisesti 200 k ja toiveikkaasti 400 k. Kituuttelen nyt sitten kai tässä luuserivuokra-asunnossa ja paskaduunissa loppuun asti. On tämä hienoa tämä elämä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ei okt ole mikään onnela.
Terv. Sellaisesta onnekseen eroonpäässyt
Minulle olisi. Vihaan, kun en saa koskaan nukkua. Naapurin koira ulvoo kuudelta ja toisen naapurin kakara kiljuu joka ikinen päivä. Voisin ehkä tehdä yövuoroakin, jos pääsisin omaan kotiin, kun saisi oikeasti nukkua päivällä ja saisin enemmän rahas. Täällä se ei mitenkään onnistuisi. Nytkin joudun joskus tekemään työpäiviä ilman yöunia naapurien metelöinnin takia.
Olisi myös kiva, että voisi pitää verhoja auki ja käydä pihalla ilman, että kukaan näkisi.
Ja hiljaisuus on minulle todella tärkeää. Voisin opiskella uuden ammatinkin, jos saisin oman kodin ja saisin lukea häiriöttä.
Ja olisi ihanaa, että voisin vain makoilla sängyssä hiljaisuudessa eivätkä viemärit laulaisi vieressä.
Noilla spekseillä et tarvitse 400k. Riittää 40k jolla saat jostain perämetsältä rauhallisen mökin.
Ja minä en varmaan ole ihan neurotyypillinen, mutta mitään ei ole diagnosoitu. Mutta sellainen häly häiritsee minua todella paljon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Noilla spekseillä et tarvitse 400k. Riittää 40k jolla saat jostain perämetsältä rauhallisen mökin.
Minä tarvitsenkin kodin Espoosta.
ap
Mutta täällä halvimmatkin mahdollisuudet taitavat olla alk. 600 k. Miksei tavallisilla ihmisillä ole varaa?
Oikeastiko haluaisit yksinäsi asua omakotitalossa? Mihin tarvitsisit niin paljon tilaa?
Vierailija kirjoitti:
Rivari on hyvä vaihtoehto.
Ihan sama vuokrapaska sekin on samoine ongelmineen.
Maaseudulta tai joltain pikku paikkakunnalta voi saada omakotitalon halvalla. Sellaisen säällisen, joka pysyy pystyssä oman loppuelämän ajan. Tietysti, jos työpaikka on kaukana eikä voi tehdä etätyötä, sellainen ei ole realistinen mahdollisuus.
Ihanaa asua omakotitalossa eikä tarvitse kuunnella naapureitten ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko haluaisit yksinäsi asua omakotitalossa? Mihin tarvitsisit niin paljon tilaa?
En minä mitään valtavaa lukaalia tarvitsisi vaan sitä rauhaa ja hiljaisuutta ja yksityisyyttä.
ap
Naapurin ruohonleikkuri, auto, pihalla riehuvat pennut ja koirat jne. varmaan helpottavat ääniyliherkän elämää omakotitalossa?
Vierailija kirjoitti:
Niin tuolla on sähkölämmitys ja tupakoidaan.
ap
Ei okt ole mikään onnela.
Terv. Sellaisesta onnekseen eroonpäässyt