Airfryerilla Porkkanalaatikon lämmitys , onnistuuko ?
Siis 400g rasiat porkknalaatikko ja lanttulaatikko Airfryerilla, onnistuuko niiden kuumennus ?
Jotenkin outoa lämmittää koko uuni kahden laatikon vuoksi.
Kommentit (26)
Itse sinkkuna lämmitän airfrayerillä. 160 astetta ja puoli tuntia riittää hyvin.
Hyvin meni kaikki sillä, eikä tartte olla kauan, 10 minuuttia riitti hyvin kun esilämmitti. Ja 170 c.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin meni kaikki sillä, eikä tartte olla kauan, 10 minuuttia riitti hyvin kun esilämmitti. Ja 170 c.
Esilämmitti😂
Airihan lämpee minuutissa, ei sitä tarvi esilämmitellä.
Siihen on syy miks se esilämmitetään minuutin tai 2. Et sää uuniinkaan kylmänä ruokia laita... 😂
Vierailija kirjoitti:
Siihen on syy miks se esilämmitetään minuutin tai 2. Et sää uuniinkaan kylmänä ruokia laita... 😂
Melkein kaiken voi kyllä laittaa ihan hyvin kylmäänkin uuniin, eri juttu jotkut leipomukset. Mutta airfryerillä vielä nopeuttaa lopputulosta tosiaan pieni hetki esilämmitystä.
Vaikka pöhötin on kuin uuni, eli voi tehdä kaiken mitä uunissakin, ei sitä etukäteen lämmitellä, ihan sama kuin lämmittäisi mikroa.
On vielä aika harvoissa tuotteissa ohjeita kuumailmakiertouunille / Airfryerille .
Itse kokeilin torttuja laitteella, sopi neljä ja paistoaikaa oli minulla 15 min, 180 lämpötila, olisi voinut olla vähän kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pöhötin on kuin uuni, eli voi tehdä kaiken mitä uunissakin, ei sitä etukäteen lämmitellä, ihan sama kuin lämmittäisi mikroa.
Monissa ruokaohjeissa on Airfryerin kohdalla neuvottu esilämmittämään uuni.
Ihan jos ruokaa lämmittää Airfryerilla, siitä tullee kuivaa, kun mikrossa se vain lämpiää.
Voisin kuvitella, että laatikot onnistuu Airfryerilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä airdryeriä esilämmitetä! Sinne vaan ja muutama minuutti niin on tulikuumaa
Itse olen paistanut Kokkikartanon kiusaukset fryerissä laatikoissa mainituilla uunilämmitysohjeilla eli 150 astetta 40 minuuttia. Tulee parempi tulos kuin omalla kiertoilmattomalla sähköuunilla. Kiusauksen voi laittaa paistokoriin sellaisenaan, tietenkin ilman muovikantta.
Miten sitä pöhötintä edes voi esilämmittää? Sehän on pieni kippo johon ruuat laitetaan, ja kun se kipon siitä ottaa auki laittaakseen ruuat siihen, se lämmin ilma karkaa sisältä heti. Eli ei se mitään tee. Vaikka olisi nopeammin kuumaa se ilma, se on niin lyhyt aika kun se lämpiää muutenkin, että ei sillä ole mitään merkitystä.
No niin , nyt on testattu. 2* 400g laatikkoa mahtui yhtäaikaan aifirfryyn ja ohjeen mukaan lämmitin. Hyvä tuli.
Airfryer on kiertoilmauuni, joten hyvin voi siinä lämmittää.
Vaikka onkin tuo fyeri niin laatikkoruuat lämmitä voissa paistinpannulla. Tulee kymmenen kertaa hyvempää.
Laittaa pari minuuttia aikaa sit enemmän, en koskaan lämmitä etukäteen airfryeria.
Uuniruokia valmistettaessa ei tarvitse odotella, että uuni on lämmennyt oikeaan lämpötilaan. Kun ruoan laittaa kylmään uuniin ja uunin esilämmitysajan hyödyntää, sähköä säästyy 1020 prosenttia.
Ei onnistu, menee pilalle. Laita kiertoilmauunin.