Rekkakuski pelasti pakkasessa harhailleen kaksivuotiaan: katsoivat yhdessä ohjaamossa Ryhmä Hauta
Taas lähtenyt taapero omille teilleen, ihme ettei vanhemmat olleet huomanneet asiaa. Hieno homma rekkakuskilta. Varmasti jännä seikkailu pikkuiselle päästä katsomaan Ryhmä hauta rekan hyttiin.
https://yle.fi/a/74-20132873?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Kommentit (57)
Meillä myös tuonikäinen yritti karkuun. Huoli oli kova ja lopulta keksittiin välioveen vaihtaa lukkopesä joka aukesi avaimella. Tästä on jo aikaa kun tämä lapsi on jo 20-vuotias.
Mistä ne tiesi soittaa juuri tuolle perheelle keskellä yötä?
Hyvä, että kuljettaja huomasi pikkutytön, toi tämän lämmittelemään auton hyttiin ja katsomaan lastenohjelmaa.
Kiitos! :)
Onneksi pääsi rekan kyytiin eikä rekan alle!
Hengenpelastumitali tälle rekkakuskille! Hienosti toimittu!
Ei Suomessa saa lapsia vangita. Se on vapaudenriisto.
Vierailija kirjoitti:
Itse en miehenä todellakaan uskaltaisi "ottaa haltuun" ketään vierasta lasta. Riski on ihan liian iso, että se nähtäisiin... tiedätte kyllä millaisena.
Eli jättäisit kaksivuotiaan harhailemaan ulos?
Ihan tavallinen riippulukkokin oveen ylemmäs auttaa asiaan
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tiesi soittaa juuri tuolle perheelle keskellä yötä?
Tuolla päin tuskin on kovin paljon lapsiperheitä tiiviisti vieri vieressä. Ei lapselta tarvitse kuin kysyä etunimi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös tuonikäinen yritti karkuun. Huoli oli kova ja lopulta keksittiin välioveen vaihtaa lukkopesä joka aukesi avaimella. Tästä on jo aikaa kun tämä lapsi on jo 20-vuotias.
Onko se jo päästetty vapaaksi?
Takavuosina oli tapaus, jossa pieni lapsi oli yksinään harhaillut liikenteen seassa, eikä kukaan pitkään aikaan puuttunut tilanteeseen. Silloinkin jotkut perustelivat, ettei nykyään uskalla korjata lapsia kyytiin, kun voi tulla syytteitä ties mistä. Silloin joku asiantuntija ripitti lehdessä, että jos nähdään pieni lapsi yksinään pulassa, niin siihen puututaan ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on lapsettomia. Ei heillä välttämättä ole käsitystä minkä kokoinen on 2-vuotias tai mitä sen ikäinen osaa.
EI se lapsettomuus estä käsittämästä elämän tosiasioista. Tosin joillakin vanhemmilla lapsen hankkiminen tuntuu poistavan kognitiivisia taitoja
Luulin ensin aloituksesta, että kuski laittoi lapsen katsomaan jotain sarjamurhaajaohjelmaa tuon 'hauta' sanan perusteella ennen kuin selvisi, että Ryhmä Hau on jokin lastenohjelma...
Vierailija kirjoitti:
Itse en miehenä todellakaan uskaltaisi "ottaa haltuun" ketään vierasta lasta. Riski on ihan liian iso, että se nähtäisiin... tiedätte kyllä millaisena.
Ehkä se riski kuitenmin kannattaa ottaa, kun toinen jää henkiin?
Vierailija kirjoitti:
Takavuosina oli tapaus, jossa pieni lapsi oli yksinään harhaillut liikenteen seassa, eikä kukaan pitkään aikaan puuttunut tilanteeseen. Silloinkin jotkut perustelivat, ettei nykyään uskalla korjata lapsia kyytiin, kun voi tulla syytteitä ties mistä. Silloin joku asiantuntija ripitti lehdessä, että jos nähdään pieni lapsi yksinään pulassa, niin siihen puututaan ja piste.
tuota perustelua käytetään usein silloin, kun ei edes ole ollut halua auttaa. Ei kehdata myöntää, että ollaan niin välinpitämättömiä, niin keksitään sitten tekosyy
Jos soitat heti itse häkeen niin millaisena se sitten nähtäisiin? Minä en pystyisi jättämään pientä lasta yksin tuossa tilanteessa, vaikka siitä voisikin jotenkin koitua haittaa minulle. Ihmishenki on arvokas ja heittellejättö on rikos aivan syystä.