Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekkakuski pelasti pakkasessa harhailleen kaksivuotiaan: katsoivat yhdessä ohjaamossa Ryhmä Hauta

Vierailija
24.12.2024 |

Taas lähtenyt taapero omille teilleen, ihme ettei vanhemmat olleet huomanneet asiaa. Hieno homma rekkakuskilta. Varmasti jännä seikkailu pikkuiselle päästä katsomaan Ryhmä hauta rekan hyttiin. 

https://yle.fi/a/74-20132873?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitin kadonneilla sellaisia, jotka eivät ole omasta tahdosta lähteneet tai kadonneet. Jos joku on kaverilla kylässä, se voi olla joku muu "katoaminen".

Vierailija
22/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en miehenä todellakaan uskaltaisi "ottaa haltuun" ketään vierasta lasta. Riski on ihan liian iso, että se nähtäisiin... tiedätte kyllä millaisena.

Ehkä sinulla sitten on sellaisia taipumuksia, kun asiaa ajattelet ja vieläpä niin, että muut näevät sinut sellaisena.

Tietäisitpä miten kevyin perustein sen leiman voi nykyisin saada. Kaikki epäilevät kaikkia, ja pienikin viite johtaa siihen, että juorut alkavat kulkea jonkun taipumuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ele ainakin tapauksessa eli pysähtyä ja kysyä/tai jotain konkreettista tehdä tilanteessa. 

Vierailija
24/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoonosti olisi voinut käydä. Olisi voinut paleltua tai törmätä oikeauskoiseen.

Ai persuun?

Vierailija
25/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni ele ainakin tapauksessa eli pysähtyä ja kysyä/tai jotain konkreettista tehdä tilanteessa. 

Tämä. Minä olisin kysynyt kyseiseltä 2v lapselta tarvitseeko hän apua ja jos vastaus olisi ollut "ei", niin olisin toivottanut mukavaa yön jatkoa ja olisin jatkanut matkaa.

Vierailija
26/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta mitä voikin sattua,miettikää kun susiakin käy pihoilla.Kyllä on aivan huikea teko ammattikuskilta,ihan enkeli mies!.Mitähän tulee mieleen kun näkee vauvan paljain jaloin lumessa,pakkasessa.Kyllä sinnä silmiä pitää pyöräyttää kädellä kolmesti..näkeekö oikein.Hieno teko!!olet varaa pienen ihmisen paras muisto koko elämän.Hän arvotaan sinua aina.

Vierailija
27/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on lapsettomia. Ei heillä välttämättä ole käsitystä minkä kokoinen on 2-vuotias tai mitä sen ikäinen osaa.

Vierailija
29/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi liikenteessä ei ollut se eliitin edustaja, SUV mersun kuljettaja joka jokin aikaa sitten tappoi 3 vuotiaan autolla, ja eliitin edustajana selvisi pienillä sakoilla tietenkin

Vierailija
30/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en miehenä todellakaan uskaltaisi "ottaa haltuun" ketään vierasta lasta. Riski on ihan liian iso, että se nähtäisiin... tiedätte kyllä millaisena.

Olisit jättänyt hankeen paleltumaan? Just.

Vierailija
31/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaarallinen tilanne, mutta tuli silti hyvä mieli kun kuulee että vielä on hyviä ihmisiä olemassa, toisin kuin tällä palstalla.

Vierailija
32/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vanhemmista tehtiin lasu ja saivat oikein vittumaisen sossun.

Tietenkin tehtiin. Oletko aivan pöljä?

Vierailija
33/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on vanhemmat säikähtäneet jos juttu on totta.

Ylen uutinenhan tuo on.

Vierailija
34/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään seuraamuksia ei tästä sitten tullut huoltajille? 

Vierailija
35/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pakkasessa kyse on minuuteista, ei tunneista, jolloin pieni lapsi menettää liikuntakykynsä ja lopulta henkensä. Uskomaton sattuma ja hieno mies, joka pelasti lapsen. Olen itse ollut henkilöautolla hirveässä lumituiskussa, pimeällä ajamassa valtatiellä kotiinpäin, kun vastaantulevien kaistalla ajaa hiljaa rekka, jonka edessä on humalainen polkupyöräilijä taluttamassa pyöräänsä. Onneksi meillä on nämä ammattilaiset, joiden ansiosta koko maa on huollettu ja tilaukset tulevat perille.

Vierailija
36/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säppi olisi estänyt? Meillä nykyinen insinööri oppi avaamaan kaikki lapsilukot reilun vuoden ikäisenä saranapuolelta. Säppi ulkopuolelle? Kyka suljee? Ylös? Lapset osaavat siirtää tuoleja ja kiivetä. 

Numerokoodilukko tai munalukko.

Vierailija
37/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä mitään ongelmaa synny kun soitat hätäkeskukseen etkä pidä lasta itselläsi.

Vierailija
38/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi liikenteessä ei ollut se eliitin edustaja, SUV mersun kuljettaja joka jokin aikaa sitten tappoi 3 vuotiaan autolla, ja eliitin edustajana selvisi pienillä sakoilla tietenkin

Toisena SUV mersun kuljettajana voin kertoa, että tuossa Kempeleen tapauksessa tuomio meni oikein, vihan lietsonta automerkkiä ja kuljettajaa kohtaan ei hyödytä ketään. Ei lapsensa tekemisiä voi soluttaa muiden niskoille ja tuon työkoneen (itselläni) etukulmat on oikeasti kuolleita kulmia.

Vierailija
39/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan uskaltanut lähteä kotoa mihinkään kun mitään valaistusta ei ollut missään vaan kilometrikaupalla metsää ympärillä. Jos olisi ollut katuvaloja niin siten ehkä.

Mietin vain että jos tuo talo on ollut lähellä jotain huoltoasemaa ja eikä ilmeisesti missään korvessa niin luulisi että ulko ovet on lukossa yöllä? Toki ne sisältä saa auki mutta vaatii aika paljon näppäryyttä ja voimaa taaperolta kääntää lukitus auki ja samalla avata kahvaa ja vielä talvella. Tai sitten itse olen tottunut vanhoihin ja raskaisiin oviin, joita ei meinaa saada auki aikuinenkaan.

Vierailija
40/57 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla ja syrjäseuduilla lapsiperheessä kannattaa olla aina jonkinlainen keskikokoinen lauhkeahko koira. Vähentää luvattomia tunkeutujia, ilmoittaa petoeläimistä ja estää lapsia karkailemasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi