Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmivuorotyöläisten vaimot, miten teidän elämä sujuu?

Vierailija
26.02.2007 |

Onko yhteistä aikaa miehen kanssa ollenkaan? Mun mies haluaa vaihtaa kolmivuorotyöhön, mun mielestä voidaan saman tien erota, mitä teen miehellä joka on illat ja yöt pois kun mulla on lapsista vapaata, samoin viikonloput jolloin mun lapset isällään. Onko se noin synkkää vai luulenko vaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mulle sopii erittäin hyvin. Itse teen säännöllistä päivätyötä, liukuva työaika tosin. Erittäin kätevää, kun miehellä esimerkiksi vapaapäiviä keskellä viikkoa. Laittaa lapset kouluun ja tarhaan, käy kaupassa, ei tartte ruuhka-aikana sitten käydä. Iltaisin silti aikaa, kun mäkin tulen töistä. Joka 3. viikonloppu on hänelläkin vapaata sekä lauantaina että sunnuntaina, silloin teemme koko perhe jotain kivaa.

Mua eniten ehkä ahdistaisi jos oltaisiin kumpikin aina samaan aikaan kotona ja ruokakin olisi aina samaan aikaan.

No, tämä järjestely sopii mulle.

Vierailija
2/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on paljon hyviä puolia ja vuorotyöstä saatava palkkakin päiväduunin voittaa. Oikeastaan meillä on enemmän aikaa lapsille ja heitä ei tarvitse kuskata joka päivä hoitoon, kun vapaita osuu arjelle. Homma toimii jos toinen on päivätöissä, kahden vuorotyöläisen hankala sovittaa aikatauluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä onnistuu. Mies tekee kolmea vuoroa tyyliin viikko iltaa, viikko aamua ja viikko yötä, viikonloput vapaat. Mä teen kolmea vuoroa epäsäännöllisesti niinkuin hoitoalalla yleensä. Kun tietää miehen vuorot on helppo toivoa omiaan. Meillä ei ole iltavuorot koskaan yhtä aikaa, muuten ei väliä. Ja kyllä yhteistä aikaakin on kun sitä vaan haluaa järjestää.

Vierailija
4/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöstä tulee kuitenkin se raha, joka perheemme elättää. Tosin aika paljon vuorojen ehdoilla pitää mennä, mutta se on vaan järjestelykysymys. Meillä on esim tämmöisiä rutiineja:

Aamuvuorot. Mies lähtee ennen kuutta, nousen itse silloin. Teen jotain kotitöitä tai luen lehteä, katson aamutelkkaa. Lapsen kanssa normaalit syömiset ja ulkoilut, klo 15 syödään kun mies tulee.

Iltavuorot. Aamulla heräillään rauhassa, syödään, ulkoillaan yhdessä. Iltapäivällä mies töihin, me yleensä esim mummulaan, kutsutaan vieraita kotiin jne. Lapsi menee nukkumaan ennen isänsä tuloa, itsellänikin illalla hetki hiljaista aikaa.

Yövuorot. Mies tulee nukkumaan 5-6 aikaan. Yritän aamulla hissutella lapsen kanssa ja lähdemme ulos tai asioille. Hoidettavia asioita hoidan juuri näihin aikoihin, jotta ei olla pienessä asunnossamme meluamassa. Mies herää yleensä samaan aikaan kun lapsi menee päiväunille, illalla taas on yhteistä aikaa.

Oma harrastukseni on kuntosali, jonne voi onneksi mennä koska vain, joten käyn siellä sen mukaan kun perheelle sopii.