Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaatko tuntemattomasta tai näkymättömästä numerosta tulevaan puheluun, jos et varsinaisesti odota mitään tiettyä puhelua?

Vierailija
23.12.2024 |

?

Vastaatko?

Vaihtoehdot

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivässä tulee 4- 5 kaupustelusoittoa, en ole enää aikoihin vastannut jokaiseen. Joskus vastaan,  yleensä en. 

Kaupustelusoitot alkaa tietyistä numeroista, ne jää aina vastaamatta

Vierailija
22/89 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan useimmiten. Paitsi jos puhelu tulee ulkomaan suuntanumerosta. Mun puhelun myös ilmoittaa mistä maasta soitetaan.

Suomalaisista numeroista saatan tarkistaa kuka soittaa-palvelusta, mistä puhelu tulee, ennen kuin vastaan.

Minulla on ollut jo vuosia salainen numero ja osoitetiedot, eli vastaan aina vain haloo tuntemattomiin numeroihin. Joskus vain painan vihreää luuria ja odotan, että soittaja sanoo jotain ensin. Mahdollisten puhelinmyyjien puhelut katksisen heti. 

Jep. Teen just samoin. Joko sanon Haloo, tai en puhu mitään. Odotan mitä siellä sanotaan, ja tarvittaessa katkaisen.

Mulla on kaikki kanssa salaista.

Silti Hesarin myyjät soitteli yhdessä vaiheessa. Olen estänyt heiltä 13 kännynumeroa. Ihan sairasta. En tiedä mistä saivat numeroni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on SOTE-ihmisillä peiliin katsomisen paikka!!

Miksi ihmeessä soittelette noista "tuntemattomista" numeroista, kun niihin ei juuri vastata?! Olisiko kunnon vanhan ajan kirje asiaa?

Vihaan noita tuntemattomia numeroita. Vihaan! 

Jos et vastaa niin jäät palveluista paitsi.

Ja se on ihan oikein sinulle -nauran typeryydellesi.

Vierailija
24/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä tuntemattomat soittelijat soittaa päivällä, kun en voi vastata puhelimeen eli sanotaanko, että en vastaa. En soita takaisin, koska näitä huijausrahastushäläreitähän on tehty. 

Vierailija
25/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä soittelette noista "tuntemattomista" numeroista, kun niihin ei juuri vastata?! Olisiko kunnon vanhan ajan kirje asiaa?

Niin, että perinteisellä kirjepostilla ilmoitellaan sitten kiireellisemmätkin asiat? 🙄

Tai jos läheinen joutuu sairaalaan, niin pistetään kirje postiin, että saat hyvällä lykyllä tiedon reilun viikon päästä... Ei hyvää päivää, ihmiset. Vastatkaa niihin puheluihinne! Sinne puhelun kun voi katsokaas ihan koska vain lopettaakin, niissä on sellainen nappula. 🤦🏻

Vihaan ihmisiä, olen ihmisvihaaja.

Vierailija
26/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa puhelimessa tulee "mahdollinen häirikkösoitto" tmv ruutuun jos kyseessä on puhelinmyyjä. Niihin en vastaa. Kaikkiin muihin tulee vastattua, paitsi jos tulee ulkomailta.

Vierailija
27/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jättänyt esimerkiksi takaisinsoittopyynnön hammashoitolaan vastaan silloin tuntemattomiinkin numeroihin muuten en vastaa ja yritän selvittää mistä soitto on tullut ja usein ihmiset ovatkin pistäneet nettiin ilmoituksia numeroista joihin ei kenties kannattaisi vastata. Jotkut viralliset tahot saattavat onneksi nykyään lähettää tekstiviestin, että olemme yrittäneet tavoittaa Teitä puhelimella ja pyyyävät ottamaan yhteyttä ja silloin varmista vielä ennen yhteydenottoa, että numero johon soitan on tosiaankin tämän virallisen tahon.

Vierailija
28/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu numerosta vastaanko vai en.

Vierailija
29/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos tuntemattomassa numerossa on ainakin kahdesti suosikkinumeroni 8.

Vierailija
30/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa enää koskaan. Olen estänyt kaikki turhat. Minulla on ratissa 14 Hesarin myyjän numeroa. Ihan älytöntä tyrkyttämistä.

Jos on todella tärkeä viranomais asia laittakoon sähköpostia, tai tekstari tai kirjeellä.

Jos on poliisi asia, tulkoot ovelle.

Olen jo pitkään saanut olla rauhassa häiriköiltä.

Löysin kerran kadulta lompakon, jossa oli rahaa. Yritin useaan kertaan soittaa omistajalle, ei vastannut. Pidin sitten rahat ja heitin lompakon roskiin. Better luck next time. Ps. Mähän en tekstaile.

Vierailija
31/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan manneäänellä HALOJAA

Vierailija
32/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omassa puhelimessa tulee "mahdollinen häirikkösoitto" tmv ruutuun jos kyseessä on puhelinmyyjä. Niihin en vastaa. Kaikkiin muihin tulee vastattua, paitsi jos tulee ulkomailta.

Sama. Joskus tulee myös teksti "mahdollisesti petos" tai  "ilmoitettu puhelinmyyjäksi". Niihin on helppo jättää vastaamatta. Muuten vastaan kyllä.

Vierailija
33/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin vastaamaan, kun kerran, jolloin en vastannut, poliisit murtautuivat parvekkeen ovesta sorkkaraudalla sisään.

Erehtyivät asunnosta, mutta oli se aika shokki keskellä yötä.

Vierailija
34/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että perinteisellä kirjepostilla ilmoitellaan sitten kiireellisemmätkin asiat? 🙄

Tai jos läheinen joutuu sairaalaan, niin pistetään kirje postiin, että saat hyvällä lykyllä tiedon reilun viikon päästä... Ei hyvää päivää, ihmiset. Vastatkaa niihin puheluihinne! Sinne puhelun kun voi katsokaas ihan koska vain lopettaakin, niissä on sellainen nappula. 🤦🏻

En vastaa jos ei se soittajan numero näy. Laita kirje jos sun numero on salainen.

Vierailija
35/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen jättänyt esimerkiksi takaisinsoittopyynnön hammashoitolaan vastaan silloin tuntemattomiinkin numeroihin muuten en vastaa ja yritän selvittää mistä soitto on tullut ja usein ihmiset ovatkin pistäneet nettiin ilmoituksia numeroista joihin ei kenties kannattaisi vastata. Jotkut viralliset tahot saattavat onneksi nykyään lähettää tekstiviestin, että olemme yrittäneet tavoittaa Teitä puhelimella ja pyyyävät ottamaan yhteyttä ja silloin varmista vielä ennen yhteydenottoa, että numero johon soitan on tosiaankin tämän virallisen tahon.

Tulee vaan kalliiksi soitella numerotiedusteluun, että kukahan mulle soitti.

Vierailija
36/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä vastaan aina, koska koulussa opetettiin ja elämä opetti. Joskus ysärin alussa NMT-aikaan naapuritalossa asuva nainen soitteli humalassa minulle ja yleensä aina kutsui kylään kuuntelemaan sydänsurujaan. M59

Vierailija
37/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään terkkaristakin soittavat enää vain yhden ainoan kerran, jos ei vastaa.

Vierailija
38/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin kerran että heti pitää mennä sairaalaan. Puhelinnumero ei näkynyt. Soittaja ei kertonut nimeään. Lähetettäkään ei tarvittu. 

Menin sairaalaan. Siellä ei tiedetty asiasta mitään. Lähettivät kotiin.

Pilasoitto. Jäin henkiin.

Vierailija
39/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea lähettää tekstaria 09- tms alkuisiin numeroihin.

Vierailija
40/89 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tietysti, tuntemattomiin pelkkä Haloo, en sano nimeä, enkä sanaa kyllä. 

Kannattaa vastata, voi tulla vaikka mitä uutisia, hyviä ja huonoja. Joku täällä jää odottamaan kirjeitä, siinähän odotatte.

Myyntipuhelut katkaisen heti, tosiaan, minun puhelimessa on sellainen nappi! Ei ole vaikeeta.