Oletko keräilijä luonne? Ja mitä keräät?
Kommentit (12)
Sanopa 'keräilijäluonne'. Henkäisetkö sanojen 'keräilijä' ja 'luonne' välissä?
Aivan! Eli kyseessä yhdyssana. Ei ole vaikeaa, eihän?
Piste kuitenkin jiistä keräilijässä. Moni kirjoittaisi ilman.
Keräilen AV-henkisesti pierujen nuotteja ja tallennan ne visusti nuottiavainten perusteella odöörimuistisopukoihini.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa 'keräilijäluonne'. Henkäisetkö sanojen 'keräilijä' ja 'luonne' välissä?
Aivan! Eli kyseessä yhdyssana. Ei ole vaikeaa, eihän?
Piste kuitenkin jiistä keräilijässä. Moni kirjoittaisi ilman.
Tämä ap on se sama hullu, joka tekee tahallaan aina kirjoitusvirheitä avaukseen ja sitten itse viestissä lukee miten on tai niin. Millään tavalla hän ei koskaan perustele tai alusta sitä, miksi jostain aiheesta kysyy.
Ongelmia. Pääasiassa passiivisesti. Tarkoittaa siis sitä, että muiden ongelmista tehdään minun ongelmiani ja ne sitten "kertyy" niskaani. Ihan itsestään.
Kiviä, mineraaleja. Aloitin pikkutyttönä jo. Ilmeisesti moni pitää sitä nykyään red flagina. En ymmärrä miksi, ne eivät ainakaan merkittävästi menetä arvoaan, ovat kauniita, helppo pitää puhtaana eivätkä vie paljon tilaa.
Tavallaan kerään myös taidekirjoja, mutta toisaalta käytän ja luen niitä jatkuvasti eli ehkä eivät ole perinteisellä tavalla ole keräilykohteita.
Kirjoja. Erikoiseuroja, siis 2€ kolikoiden erikoispainoksia. Keräilisin paljonkin kaikenlaista, jos olisi rahaa ja säilytystilaa enemmän.
Keräilen matkakokemuksia, juuri tulin Italiasta. Seuraava reissu etsinnässä.
Vierailija kirjoitti:
Kiviä, mineraaleja. Aloitin pikkutyttönä jo. Ilmeisesti moni pitää sitä nykyään red flagina. En ymmärrä miksi, ne eivät ainakaan merkittävästi menetä arvoaan, ovat kauniita, helppo pitää puhtaana eivätkä vie paljon tilaa.
Tavallaan kerään myös taidekirjoja, mutta toisaalta käytän ja luen niitä jatkuvasti eli ehkä eivät ole perinteisellä tavalla ole keräilykohteita.
Tuo mineraalien keräily kyllä kiinnostaa minuakin. Ei vaan aika tahdo riittää siihen, että hakeutuisi sellaisiin paikkoihin, joissa olisi kunnollisia tarjolla.
Sen lisäksi tekisi mieli myös tehdä niistä mineraaleista jotain. Esimerkiksi tehdä niistä jotain koruja tai käyttöesineitä. Tai ihan vaan koristeita. Jonkinlaiset työkalutkin sellaiseen aikoinaan tuli hankittua, mutta aika vähälle käytölle jäivät.
Olen keräillyt keräilykortteja. En enää, aika turhalta tuntuu nykyään liiallinen materian kerääminen. En tuomitse harrastusta, mutta ei ole tällä hetkellä minua varten. Ymmärrän keräilyn viehättävyyden, onhan siinä mukavia asioita: tietyn esineen "jahtaaminen", keräilyesineiden kunnossapito, esineiden kauneus, yhteisö. Usein tarkkuutta ja pitkäjänteisyyttä vaativa harrastus.
Pisuaarien pohjaritilöitä. (Naiset ei tiedä)