Vastaatko tuntemattomasta tai näkymättömästä numerosta tulevaan puheluun, jos et varsinaisesti odota mitään tiettyä puhelua?
Kommentit (89)
Yrittäjänä joka ikinen arkipäivä tulee 1 tai 2 myyntipuhelua. Siis tulisi jos niihin vastaisi. Siksi en vastaa enää ollenkaan puhelimeen, soiton päätyttyä katson fonectalta kuka se oli ja soitan takaisin jos on tarpeen. Asiakkaille menee ihan hyvin läpi että olin just teamsissa ja soitin nyt puolen tunnin päästä kun pystyin. Asiakkaiden numerot toki tallennankin.
Terveydenhuollosta soittavat kyllä toisenkin puhelun lyhyen ajan sisällä, joten vastaan sitten siihen. Viranomaisnumerot tunnistaa alkuosasta.
Yrittäjä ei voi tehdä yrityksen nimissä olevaan numeroon suoramarkkinointikieltoa.
Se on ihan 50:50. Usein nämä on jotain ulkomaisia huijareita jotka lopettaa puhelun heti kun vastaan mutta joskus ollut myös ihan asiallinen soitto. Takaisin en soita jos puhelu jäänyt vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä joka ikinen arkipäivä tulee 1 tai 2 myyntipuhelua. Siis tulisi jos niihin vastaisi. Siksi en vastaa enää ollenkaan puhelimeen, soiton päätyttyä katson fonectalta kuka se oli ja soitan takaisin jos on tarpeen. Asiakkaille menee ihan hyvin läpi että olin just teamsissa ja soitin nyt puolen tunnin päästä kun pystyin. Asiakkaiden numerot toki tallennankin.
Terveydenhuollosta soittavat kyllä toisenkin puhelun lyhyen ajan sisällä, joten vastaan sitten siihen. Viranomaisnumerot tunnistaa alkuosasta.
Yrittäjä ei voi tehdä yrityksen nimissä olevaan numeroon suoramarkkinointikieltoa.
Välillä niin kypsä tuohon myyntiin, että jos erehdyn vastaamaan, tulee ihan hyvä keskustelu myyntimiehen kanssa, menee aina näin kun olen harjoitellut omat vuorosanat:
- hei niklas tässä aleksandria sijoituspankista
- oletko myymässä jotakin
- en en ole myymässä mitään ol/
- ahaa eli olet siis tilaamassa meiltä myytävää suunnittelua. Antaisitko ensin teidän laskutustiedot niin laitetaan laskutusasiat kuntoon ja jatketaan sitten suunnitelman kanssa
- mit...
- niin että jos et ole myymässä mitään ja soitat tänne yritykseen niin olet varmasti tilaamassa meidän suunnitelman. Kerrotko teidän laskutusosoitteen myös verkkolaskutus onnistuu, ja jutellaan sitten minkälaisen rakennuksen haluatte.
Tässä kohtaa myyjä yleensä lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa enää koskaan. Olen estänyt kaikki turhat. Minulla on ratissa 14 Hesarin myyjän numeroa. Ihan älytöntä tyrkyttämistä.
Jos on todella tärkeä viranomais asia laittakoon sähköpostia, tai tekstari tai kirjeellä.
Jos on poliisi asia, tulkoot ovelle.
Olen jo pitkään saanut olla rauhassa häiriköiltä.
Löysin kerran kadulta lompakon, jossa oli rahaa. Yritin useaan kertaan soittaa omistajalle, ei vastannut. Pidin sitten rahat ja heitin lompakon roskiin. Better luck next time. Ps. Mähän en tekstaile.
Miksi et vienyt lompakkoa poliisilaitokselle? Olet varas.
Ohiksena on pakko kommentoida, ettei se poliisilaitokselle vienti ole mikään yksinkertainen juttu nykyään. Laitoksia on todella harvassa ja löytötavaratoimisto on rajoitetun ajan auki ja sinnekin päästäkseen pitää mennä ensin turvatarkastuksen kautta. Toivottavasti ei ole passinhakijoiden jonoa sillä kerralla, kun sinne yrittää.
en, enkä vastaa myöskään tunnettuihin tai näkyviin numeroihin. saatan soitella takaisinpäin, jos muistan tai viitsin. puhelin on vain pakollinen paha, eikä sitä tarvitse kantaa mukana, saati koko ajan tuijottaa sitä. kaipaan kovasti aikoja, jolloin käytössä oli vain lankapuhelimet. mutta ei kännykästäkään haittaa ole, kun antaa sen olla pöydällä.
On pakko vastata, koska työsuhdepuhelin. Työajan ulkopuolella en vastaa.
Vastaan, hus käyttää salaista numeroa. Nyt odotan leikkaukseen pääsyä. Soittavat mulle.
Miksi ette vastaa?
No, ymmärrän ehkä näitä joille soittaa joku myyjä 10 kertaa päivässä, ettei vaan jaksa. Mutta suurimmalla osalla ei ole kyllä tollasta.
Minullepa soitetaan Syöpäkeskuksesta.