Vastaatko tuntemattomasta tai näkymättömästä numerosta tulevaan puheluun, jos et varsinaisesti odota mitään tiettyä puhelua?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vastaan puheluihin .
Mitä pelättävää puheluissa on?
Kuvittelette että siellä on mörkö joka tulee luurista läpi?
Ei kristus mitä autisteja te olette. 👍
Ihan kivalla asialla tässä soittelen - mies siellä on.
En vastaa jos ei soittajan numero näy. En vastaa jos ei fonecta tunnista numeroa.
Sen että tunnistaako Fonecta , tietää vasta kun Fonectan hakuun sen numeron laittaa
Ever heard palvelusta nimeltä Fonecta caller, joka näyttää soittajan tiedot (jos löytyvät) sillä hetkellä kun puhelimesi soi?
Kaverilla on vanha tavallinen puhelin, ei siihen saa mitään sellaista sovellusta, eikä hän ole ainut, joka käyttää vanhaa puhelinta
En todellakaan vastaa. Jos asia on kiireellinen, niin silloin pitää laittaa siitä tieto tekstillä.
Vastaan aina, kun niin harvin kukaan edes soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on SOTE-ihmisillä peiliin katsomisen paikka!!
Miksi ihmeessä soittelette noista "tuntemattomista" numeroista, kun niihin ei juuri vastata?! Olisiko kunnon vanhan ajan kirje asiaa?
Vihaan noita tuntemattomia numeroita. Vihaan!
Niille on oma tarpeensa !
Jos ihmisellä on esim Turvakielto, ei numeroa yleensä näytetä turvallisuussyistä
Onko sairaaloilla turvakielto?
? Yksityisillä ihmisillä on. Kai sinulle yksityisetkin ihmiset soittavat ?
Vierailija kirjoitti:
Opin vastaamaan, kun kerran, jolloin en vastannut, poliisit murtautuivat parvekkeen ovesta sorkkaraudalla sisään.
Erehtyivät asunnosta, mutta oli se aika shokki keskellä yötä.
Siis erehtyivät henkilöstä, jos sulle ensin soittivat?
Vastaan paitsi, jos soitto tulee jostain Afrikan maasta tai vastaavasta.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan vastaa. Jos asia on kiireellinen, niin silloin pitää laittaa siitä tieto tekstillä.
Ei vaan juurikin soittaa. Mistä sä sen tekstarin huomaat heti. Puhelimet kun tuntuu muuttavan noita asetuksia päivittyessään mutta soitto ääni ei ole vielä muuttunut päivityksen jälkeen. Kaikki turhat ilmoitukset tulee kyllä kovalla piipillä mutta esim tekstarit ei.
Mutta ei ole oikein vielä tullut järkeviä syitä vastaamattomuuteen vainoharhaisuutta lukuunottamatta. Huijauksetkin alkaa olemaan yleisempiä eri viestimuodoissa kuin soittamalla.
Klo 18 jälkeen en vastaa vieraisiin numeroihin. Silloin alkaa iltarauha.
En tietenkään vastaa. Sotesta ei mulle soitella, julkkistuttuja joilla salainen numero minulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään jos tykkäät keskustella puhelinmyyjien ja muiden huijareiden kanssa, itsellä ei moiseen ole juurikaan aikaa eikä halua.
Vastaan. On mm. tarjottu töitä ja hirvenlihaa sekä ilmoitettu vesivahinhosta.
Vastaan, jos ei tule ulkomaalaisesta suuntanumerosta.
Danielle ja Big Ed olisivat suloinen pari, eikö ;) Kumpikin yhtä hikisiä ja hanakoita.
Vierailija kirjoitti:
Mun omaiseni pääsi korona-aikana ajoissa lääkäriin, kun tarjosivat peruutuspaikkaa sairaalasta puhelimitse tutkimukseen (oli jonossa). Syöpä löytyi ja sitä alettiin heti hoitamaan,
Minä taas olen päässyt silmäpolille peruutusajalla, soittelivat aikaisin aamulla, että olisi aika tarjolla vähän yli tunnin päähän. Kysyivät, että ehdinkö tulemaan vai soittelevatko seuraavalle. Sain muuten samaisena päivänä kirjeen, missä oli se varsinainen aika pitkän ajan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa enää koskaan. Olen estänyt kaikki turhat. Minulla on ratissa 14 Hesarin myyjän numeroa. Ihan älytöntä tyrkyttämistä.
Jos on todella tärkeä viranomais asia laittakoon sähköpostia, tai tekstari tai kirjeellä.
Jos on poliisi asia, tulkoot ovelle.
Olen jo pitkään saanut olla rauhassa häiriköiltä.
Löysin kerran kadulta lompakon, jossa oli rahaa. Yritin useaan kertaan soittaa omistajalle, ei vastannut. Pidin sitten rahat ja heitin lompakon roskiin. Better luck next time. Ps. Mähän en tekstaile.
Miksi et vienyt lompakkoa poliisilaitokselle? Olet varas.
Vastaan kaikkiin puheluihin kuten olen koko ikäni tehnyt. Suomalaiset ovat tehneet tästäkin itselleen henkisen ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään jos tykkäät keskustella puhelinmyyjien ja muiden huijareiden kanssa, itsellä ei moiseen ole juurikaan aikaa eikä halua.
Puhelinmyyjille kannattaa heti sanoa, että on puhelinmarkkinointikielto ja vaatia merkkaamaan se heidäkin tietoihinsa, niin eivät yrittele soitella uudestaan. Huijareille voi lyödä luurin korvaan.
Joo vastaan aina. Mulle on soitettu esim hammaslääkäristä, lääkäristä ja pankista. Ja en siis ole edes odottanut mitään soittoa noista.
Vierailija kirjoitti:
Jos on asiaa, niin sähköposti ja varmistus vielä tekstarina. En ikinä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Elisaliittymä vieläpä ilmoittaa usein puhelun tulevan epämääräisestä kohteesta. Ja jos niihin soittaa perään, saattaa tullakin mojova lasku.
Kun sinulta on otettu syöpäepäilyn takia koepala ja odotat tiettynä päivänä patologin puhelua, ehkä haluat vastata. Lääkärit soittavat tuntemattomista numeroista, jotta potilaat eivät soittelisi heille takaisin.
Sairaalako soittaa jos ei ole numeroa? En tiennytkään.