Muita joilla jo joulu pilalla?
Minä muutin lapsen kanssa 1 kk sitten uuteen asuntoon, kaksioon kolmiosta. Kaikki muuttojut edelleen kesken, laatikot nurkissa jne, tavaraa on tänne liikaa ja tavarat huonosti pakattu. Olen totaali yh ja lapsi minun kanssani 24/ 7. Nyt ajattelin kun oli 2 lomapäivää ennen joulua että laitan kaiken kuntoon niin lapsi sairastui, on ollut kova kuume jo 2 vrk ja oksentaa yöt limaa. Kaikki oksennuksessa. Eilen oli pakko jättää yksin 3 tunniksi jotta sain lahjoja ostettua, ei ollut varaa niihin ennen perjantain lapsilisää. Ne on paketoimatta. Itsellä myös kurkku kipeä. Täällä istumme nyt molemmat sairaana laatikoiden keskellä ilman joulukuusta tms. Tiedän että asiat voivat olla huonomminkin mutta ei tämä kivaa ole. Äitini piti tulla meille nyt ei uskalla tartunnan pelossa. Lapsen isää ei kiinnosta, no yhden paketin osti ja sanoi että hae jos haluat sen. En ole juuri 2 yöhön nukkunut Lapsen oksentamisen takia. Ei ole yhtään joulumieltä enkä enää jaksa kuusta laittaa eikä se mahdu mihinkään. Hyvää joulua!
Kommentit (66)
Meillä on ruuat muttei koristeita eikä kuusta. Tehnyt kaiken itse. Mies oleilee kun pääsi sairaalasta pois. Keuhkokuume ja verenmyrkytys. En kaipaa mitään koska se että puoliso selvisi hengissä on tärkeämpää. Yksi yö vietiin pii paa autolla. Toipilaana ei saa tehdä mitään ja teen sen mikä on tärkeintä.
Itsellä lohkesi lauantaina kulmahammas pähkinöitä syödessä ikenee asti. Ei ole kipeä, mietin vaan pystyykö sitä vielä korjaamaan.
Kaiken lisäksi flunssa iski eilen. Keuhkoputkissa limaa, mutta on jo helpottanut yskimällä. Järkyttävä väsymys ja pää ihan tukossa. Mulla on todettu myös eteisvärinä ja sydän löi aamulla tuhatta ja sataa, pomppi miten sattuu ja huimasti. Lääkkeet auttoi.
Saa nähdä, miten huomenna aattona. Ainakin yskä on jo helpottanut.
Jospa uutena vuotena jo syötävät maistuisi. Tämä jää nyt mieleen jouluna jolloin katsoitte yhdessä telkkua koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa apteekista troppeja. Äitisi tuo? Mitä lapselle uskaltaa antaa iän mukaan. Jos paha nuha, sitä voi hoitaa. Entä yskänlääke jne. Onko nenä kuiva jos patteri päällä. Onko poskiontelontulehdusta vai muuta.
Käytiin lääkärissä tänään, testattiin mykoplasma kun sitä ollut luokallaan liikeelä. Lapsi on 2lk jo mutta tietenkin kun sairastaa joudun yhä hoivaamaan. Jotenkin se välillä väsyttää eikä aina jaksaisi yksin kaikkea. Tiedän että en saisi valittaa ihan hyvin meillä on asiat mutta tämä yksinäisyys on aina raskasta.
Koita jaksella. <3 Inhottaa teidän puolesta, kun lapsen isä on noin välinpitämätön. Mutta voin sanoa, että helpommalla pääset kaksin lapsesi kanssa. Mietipä, jos saman katon alla olisi tuo ukko välinpitämättömällä asenteella, niin joulusi tuntuisi vieläkin kurjemmalta. En ymmärrä mitä niiden ukkojen päässä oikein liikkuu, kun omasta lapsesta ei yhtään välitetä. Ei voi edes lahjaa tuoda lapselle.
Joo. Mies loukkasi taas ja sanoi rumasti. Pitää taas unohtaa. Odotan että saan kinkun uunista ja pääsen nukkumaan. Rakastan nukkumista.
Älä murehdi. Yksi joulu sinne tai tänne. Kun lapsi paranee, niin teette yhdessä hänen lempiruokaansa tai syötte jouluruokia vaikka joulun jälkeen, niitä saa silloin hyvällä alennuksella.
Hyvää joulunaikaa, kyllä se siitä lähtee sujumaan.
Laita ne jouluruoat pöytään, varmaan siellä jotain suklaata tai muuta herkkuakin on. Sitten menette peiton alle sohvalle, herkuttelette ja katsotte kaikki lasten joululeffat ja muut mitä löytyy. Kuulostaa minusta oikein kivalta joululta. Se kuusi tai purkamattomat laatikot ei ole tärkeää.
Ei tarvitse väkisin yrittää tehdä mitään täydellistä joulua kun siihen ei ole nyt mahdollisuuksia. Keskittykää siihen, että olette yhdessä, parantelette ja teette jotain mukavaa jaksamisen mukaan. Käperrytte sohvan nurkkaan katsomaan leffaa tai jotain muuta mukavaa. Jouluja tulee lisää, ja tämä joulu on teillä nyt tällainen.
Varmasti monet taudit nyt leviää, kun vieraillaan vanhuksien luona. Yksi vieras juuri kävi, ja hän oli ulkomailta tullut, niin oli huomaavaisesti pukenut maskin naamalleen.
Älkää lähtekö, jos on jotain oireita vierailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa apteekista troppeja. Äitisi tuo? Mitä lapselle uskaltaa antaa iän mukaan. Jos paha nuha, sitä voi hoitaa. Entä yskänlääke jne. Onko nenä kuiva jos patteri päällä. Onko poskiontelontulehdusta vai muuta.
Käytiin lääkärissä tänään, testattiin mykoplasma kun sitä ollut luokallaan liikeelä. Lapsi on 2lk jo mutta tietenkin kun sairastaa joudun yhä hoivaamaan. Jotenkin se välillä väsyttää eikä aina jaksaisi yksin kaikkea. Tiedän että en saisi valittaa ihan hyvin meillä on asiat mutta tämä yksinäisyys on aina raskasta.
Koita jaksella. <3 Inhottaa teidän puolesta, kun lapsen isä on noin välinpitämätön. Mutta voin sanoa, että helpommalla pääset kaksin lapsesi kanssa. Mietipä, jos saman katon alla olisi tuo ukko välinpitämättömällä asenteella, niin joulusi
Olen jo hyväksynyt sen asian ettei isää kiinnosta, pyysin tuomaan lääkettä kun en päivällä viitsinyt enää apteekkiin mennä mutta ei tuonut, no en sitä odottanutkaan sama se oli yhdessä ollessa. Yksinäisyys vaan on raskasta aina ja kun pitää osata ja huolehtia kaikki aina yksin.
Juhlitte vaikka sitten kun on lapsen syntymäpäivä ja asiat muutenkin vähän paremmin. Jotain lapsen syntymäpäivän ajan sesonkituotteita ja ruokia silloin kotiin ja joku lahja lapselle. Aina on joku sesonki meneillään ja paljon ruokatarvikkeita on saatavilla ihan ympäri vuoden tai ainakin melkein.
Meidän perheessä on kaikki sairaana, eli päätimme että vietämme joulua ensi viikolla kun ollaan paremmassa kunnossa. Ei maalima siihen kaadu, onhan se vähän outoa, mutta venäläisten ja ukrainalaisten joulu on vasta 7.1. silloinkin hyvin ehtii.
Viime vuonna oltiin kaikki koronassa, lapsille tuli ensin, minulle joulupäivänä ja miehelle uudenvuodenpäivänä. Mutta minä olin sentään saanut jouluruuat tehtyä aatonaattona ja aattona, joten ei siirretty. Nyt on vaan pakko. Ei se joulu ole hääviä sairaana, nyt vaan lepäätte nämä pyhät ja mikä tilanne on vaikka viikonloppuna.
Tsemppiä! Jos yhtään lohduttaa niin lapsena minulle kivointa joulussa oli herkut ja jouluohjelmien katsominen. Niistä voi nauttia kipeänäkin. Herkuksi sitä, mikä suinkin maistuu tässä tilanteessa.
Joskus asiat tuntuvat kaatuvan niskaan ja olevan liian raskaita kantaa. Silloin päivä kerrallaan ja armollisuutta itseä kohtaan.
Joo,meilläkin lapsi sairaana. Lukeminen on hyvä vinkki. "Unohtuu " se sairastaminen. Meillä luettu yhtä vanhaa lasten klassikkoa ja tarina on kyllä vienyt mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti monet taudit nyt leviää, kun vieraillaan vanhuksien luona. Yksi vieras juuri kävi, ja hän oli ulkomailta tullut, niin oli huomaavaisesti pukenut maskin naamalleen.
Älkää lähtekö, jos on jotain oireita vierailemaan.
Tämä! Just kuuntelin kauhulla työkaveria, joka oli tuhannen taalan räkätaudissa, niin tuli ensin toimistolle ja kertoi, miten tänään lähdetään joulun ajaksi sukulaisiin. Sinne tulee mummot ja ukit ymsyms. Voi jestas..
Voimia teille kaikille yksinäisyydestä kärsiville äideille! Huonoja isejä kyllä mahtuu tähän maahan. Kun ei edes lapselle kiinnosta lääkettä tuoda! Oma isäni oli tuollainen itsekeskeinen ja välinpitämätön. Ei koskaan edes suostunut hakemaan minua hoidosta, vaikka hänen käytössään oli perheen auto. Muistan kuinka talvipakkasilla ja lunta tuiskusi vaakatasossa naamaan, äitini pulkalla vei ja haki minut hoidosta, kun äijä makasi sohvalla telkkaria tuijottaen lämpöisessä kodissa. Voin vain kuvitella kuinka äitini on niellyt kyyneleitä noina hetkinä. Sitten kun äitini jätti isäni, niin äijälle asia tuli ihan yllätyksenä ja joutui elämänsä kriisiin, kun menetti kotipiikansa. En ole aikuisiällä ollut enää äijän kanssa tekemisissä. Ei kiinnosta, kun ei häntäkään silloin kiinnostanut. Siinäpähän vanhenee yksinäisenä
On joo pilalla. Tänä vuonna piti olla minun vuoroni viettää joulu lasteni kanssa, mutta toissapäivänä sain kuulla, että ex-vaimo viekin lapset ex-anoppilaan joulunviettoon.
Raivasin kuusen pois.
Voi, onpa kurjaa, mutta sinulla on se tärkein tuhisija siinä ihan vieressä. Olkaa kainaloikkain ja lueskelkaa/katselkaa jouluelokuvia ihan rauhassa ilman suorituspaineita ja stressiä. Lapselle se voi olla paljon kivempi joulu kuin joku jännittävä sukujuhla.
Ikävä tilanne ja itseänikin harmittaisi tuollaisessa tilanteessa, mutta minkäs teet. Nyt kannattaa keskittyä toipumiseen. Samalla voi kuunnella joulumusiikkia tai katsella tv:stä jouluisia ohjelmia. Ensi joulu on varmasti parempi eikä tämäkään ole kuitenkaan täysin pilalla. Olette kuitenkin turvallisesti kahdestaan kotona. Jaksamista ja hyvää joulua.