Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsista kastetaan enää alle puolet

Vierailija
23.12.2024 |

Ev.lut. kirkko menettää jäseniään hurjaa vauhtia. Viimeisin niitti kirkon arkkuun on lapsikasteiden romahdus. Tammikuu-Marraskuu tuo prosentti on enää 47,8%. Kirkon vaikutus ihmisiin pienenee päivä päivältä. Hyvä niin.

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai uskovaisia ole Suomessa kuin 5 - 10 %. Korkeintaan.

Vierailija
42/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islamisaatio leviää ja olette sitä edesauttamassa.

Meinaatko, että eroajat liittyvät ko. uskontoon?

Ei vaan tasapaino menee.

Miten muka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet uskovaisethan onkin sitä mieltä että lapsikaste on turha, koska ilman aikuiskastetta ei pääse Taivaaseen. Eli kastaminen pitää tehdä vasta siinä vaiheessa kun uskoo, muuten se on turha. 

Vierailija
44/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islam on naisille hyväksi.

kannattaa lukea sielät "isosta kirjasta" mitä tämä Suomen valtauskonto asiaan sanoo, raakaa puhetta siellä 

Öööööö.... Suomen valtionuskonto ei kyllä ole islam.

Vierailija
45/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me erottiin kirkosta kummipakpn vuoksi. Jos ei olisi tarvittu kummeja, lapset olisi kastettu

Miksei seurakunnan järjestämä kummi kelvannut?

Vierailija
46/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet uskovaisethan onkin sitä mieltä että lapsikaste on turha, koska ilman aikuiskastetta ei pääse Taivaaseen. Eli kastaminen pitää tehdä vasta siinä vaiheessa kun uskoo, muuten se on turha. 

Jos nyt ei varsinaisesti turhaa, mutta ainakin huomattavasti raamatullisempaa on kastaa aikuisena. Lapsikaste ei tee muuta kuin täyttää kirkon jäsenrekisterin ateisteilla ja tapakristityillä.

Vierailija
47/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa lukea sielät "isosta kirjasta" mitä tämä Suomen valtauskonto asiaan sanoo, raakaa puhetta siellä 

öööööööööö, luterilaisuus on ja siellä ne pahimmat neuvot on

Vierailija
48/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öööööööööö, luterilaisuus on ja siellä ne pahimmat neuvot on

Top-3 pahimmat neuvot?

Vierailija
49/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan avoimessa perhekerhossa tuon huomaa, kolmasosa lapsista on kastettu ja aina välillä joku vanhempi nostaa keskusteluun sen, että Jeesuksesta ei saisi olla joka kerta juttua, koska kyseessä on kaikille suunnattu toiminta. Seurakunnan työntekijöiden tulisi ymmärtää, että he eivät saa päättää, vanhemmilla on oikeus sanella, mitä lapsensa joutuvat kuulemaan.

Toistaiseksi meillä on edelleen alku- ja loppurukous ja lauletaan enkeli taivaan, vaikka lapsia ei olisi kastettu.

Vierailija
50/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että eroajat liittyvät ko. uskontoon?

En. Tiedät kyllä mitä tarkoitan, jos vähän ajattelet. Kauanko menee ennenkuin Suomikin on muslimivaltio?

Eihän matematiikassasi ole järjenhäivää.

Muslimien määrä on sama, oli kristityt/ateistit suhde mikä hyvänsä.

Jos he saavat enemmistön eduskunnasta niin siihen ei vaikuta mitään se paljonko ev.lut. jäseniä on tai on olematta.

Vierailija
51/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnan avoimessa perhekerhossa tuon huomaa, kolmasosa lapsista on kastettu ja aina välillä joku vanhempi nostaa keskusteluun sen, että Jeesuksesta ei saisi olla joka kerta juttua, koska kyseessä on kaikille suunnattu toiminta. Seurakunnan työntekijöiden tulisi ymmärtää, että he eivät saa päättää, vanhemmilla on oikeus sanella, mitä lapsensa joutuvat kuulemaan.

Toistaiseksi meillä on edelleen alku- ja loppurukous ja lauletaan enkeli taivaan, vaikka lapsia ei olisi kastettu.

No onpa kyllä outoa jos SEURAKUNNAN kerhossakaan ei saa enää puhua Jeesuksesta. Eikö ne ateistit vois viedä lapsensa johonkin muuhun kerhoon.

Vierailija
52/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko paskaa?

Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpäähän se onkin, että ihminen itse valitse oman uskonyhteisönsä sitten, kun alkaa ylipäätään uskoa johonkin (enkä nyt tarkoita joulupukkia). Ja jos ei ala uskoa yhtään mihinkään, niin sitten on liittymättä. Onhan näitä ihan kristillisiäkin uskontoja, joissa ei ole lapsikastetta vaan kaste tehdään vasta sitten, kun ihminen ymmärtää jo itsekin, mitä ollaan kasteessa tekemässä ja miksi. 

Vierailija
54/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai uskovaisia ole Suomessa kuin 5 - 10 %. Korkeintaan.

Kristittyjä ei Suomessa ole kuin korkeintaan 1% väestöstä ja sekin mahdollisesti yläkanttiin arvioitu. Kirkko ei edusta kristinuskoa vaan on kristinuskon pahin mahdollinen vihollinen.

Kirkko ja valtio, nuo 2 suurta valasta jotka ovat uineet kristinuskon verkon niin täyteen niin suuria reikiä, ettei sillä saa enää kaloja.

Vierailija
55/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko paskaa?

papit ne vasta puhuukin, vielä pitäisi kiristää tahtia ja ihmisten erota kirkosta vielä enemmän

Vierailija
56/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koko kirkko on nykyään varsin turha laitos. Kirkkohan ei enää edes ole sama mitä se oli ennen vaan kirkko muuttelee sääntöjä nykyaikaiseksi eli he eivät enää välitä edes raamatun opeista. 

Itse olen eronnut kirkosta vuonna 2010 ja minun mielestä koko kirkko pitäisi erottaa valtiosta täysin, eli ei mitään kirkollisveroa vaan jokainen vapaaehtoisesti maksaa sinne mitä haluaa. 

Vierailija
57/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa kyllä outoa jos SEURAKUNNAN kerhossakaan ei saa enää puhua Jeesuksesta. Eikö ne ateistit vois viedä lapsensa johonkin muuhun kerhoon.

Tää on ainoa maksuton, johon saa 3-5v lapsen ilman vanhempaakin pariksi tunniksi.

Vierailija
58/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko paskaa?

papit ne vasta puhuukin, vielä pitäisi kiristää tahtia ja ihmisten erota kirkosta vielä enemmän

(tää luulee haukkuvansa uskovia, vaikka oikeasti haukkuukin ateisteja kjeh kjeh)

Vierailija
59/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koko kirkko on nykyään varsin turha laitos. Kirkkohan ei enää edes ole sama mitä se oli ennen vaan kirkko muuttelee sääntöjä nykyaikaiseksi eli he eivät enää välitä edes raamatun opeista. 

Itse olen eronnut kirkosta vuonna 2010 ja minun mielestä koko kirkko pitäisi erottaa valtiosta täysin, eli ei mitään kirkollisveroa vaan jokainen vapaaehtoisesti maksaa sinne mitä haluaa. 

"Raamatun oppeja" on valikoitu ja muokattu vuosituhansia. Ei esim. 100v vanha painos ole mikään aito ja alkuperäinen.

Vierailija
60/249 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatun oppeja" on valikoitu ja muokattu vuosituhansia. Ei esim. 100v vanha painos ole mikään aito ja alkuperäinen.

Eli uskonto on täysin humpuukkia siis.