Lapsista kastetaan enää alle puolet
Ev.lut. kirkko menettää jäseniään hurjaa vauhtia. Viimeisin niitti kirkon arkkuun on lapsikasteiden romahdus. Tammikuu-Marraskuu tuo prosentti on enää 47,8%. Kirkon vaikutus ihmisiin pienenee päivä päivältä. Hyvä niin.
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä koko kirkko on nykyään varsin turha laitos. Kirkkohan ei enää edes ole sama mitä se oli ennen vaan kirkko muuttelee sääntöjä nykyaikaiseksi eli he eivät enää välitä edes raamatun opeista.
Itse olen eronnut kirkosta vuonna 2010 ja minun mielestä koko kirkko pitäisi erottaa valtiosta täysin, eli ei mitään kirkollisveroa vaan jokainen vapaaehtoisesti maksaa sinne mitä haluaa.
"Raamatun oppeja" on valikoitu ja muokattu vuosituhansia. Ei esim. 100v vanha painos ole mikään aito ja alkuperäinen.
Top-3 muokkaukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan avoimessa perhekerhossa tuon huomaa, kolmasosa lapsista on kastettu ja aina välillä joku vanhempi nostaa keskusteluun sen, että Jeesuksesta ei saisi olla joka kerta juttua, koska kyseessä on kaikille suunnattu toiminta. Seurakunnan työntekijöiden tulisi ymmärtää, että he eivät saa päättää, vanhemmilla on oikeus sanella, mitä lapsensa joutuvat kuulemaan.
Toistaiseksi meillä on edelleen alku- ja loppurukous ja lauletaan enkeli taivaan, vaikka lapsia ei olisi kastettu.
No onpa kyllä outoa jos SEURAKUNNAN kerhossakaan ei saa enää puhua Jeesuksesta. Eikö ne ateistit vois viedä lapsensa johonkin muuhun kerhoon.
Tää on ainoa maksuton, johon saa 3-5v lapsen ilman vanhempaakin pariksi tunniksi.
Maksuton? Kyllä sen joku maksaa.
Raamattua muokattu aika rankalla kädellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islamisaatio leviää ja olette sitä edesauttamassa.
Kuule ei me olla liittymässä toiseen uskontoon, kun on yhdestä eroon päästy.
Uskontojen tuhoisia vaikutuksia vastaan ei voi taistella toisilla uskonnoilla.
Ihminen uskoo aina johonkin, on se sitten uskonto, vasemmistolaisuus, huuhaa, pride tai elitismi.
Olen huomannut sen. En ole kertaakaan käynyt ristiäisissä (paitsi pikkusiskon ristiäiset jolloin olin 1,5-vuotias) vaikka lähipiiriin on vauvoja syntynyt ja minulla ikää yli 30v.
Vierailija kirjoitti:
Raamattua muokattu aika rankalla kädellä
Tarkoitatko Jehovan todistajien raamatunkäännöstä ja muita vastaavia?
Demarius häviää luojan kiitos samaa tahtia suomesta, joten ei voi olla kuin hyvillään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on oikeus päättää oma uskontonsa. Lasta ei tulisi saada liittää minkään uskonnollisen yhteisön jäseneksi.
Uskonnottomuus ei ole mikään neutraali olotila, vaan siinä riistetään lapselta oikeus uskontoon.
Vierailija kirjoitti:
Demarius häviää luojan kiitos samaa tahtia suomesta, joten ei voi olla kuin hyvillään.
aha, nyt meni jo känniosastolle nää jutut
Vierailija kirjoitti:
Ylä- vai alapuoli?
Kirkko säästää, ei pysty enää kastamaan kokonaan, vain alle puolet. Rahat menee pappien ökypalkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on oikeus päättää oma uskontonsa. Lasta ei tulisi saada liittää minkään uskonnollisen yhteisön jäseneksi.
Uskonnottomuus ei ole mikään neutraali olotila, vaan siinä riistetään lapselta oikeus uskontoon.
Eipä, vaan annetaan lapselle mahdollisuus valita oma uskontonsa tai uskonnottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä, vaan annetaan lapselle mahdollisuus valita oma uskontonsa tai uskonnottomuus.
Pieni lapsi ei ole tarpeeksi kypsä tekemään tällaista valintaa itse, joten lapsen huoltajat tekevät valinnan lapsen puolesta.
Minun lapset kastetaan nyt joulupäivänä, vanhempi on 3,5v ja pienempi 7kk. Olen itse eronnut kirkosta 15-vuotiaana ja nyt liityn takaisin kirkkoon, minun rippikoulun päätös ja lasten kastaminen toteutuu yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovaisethan onkin sitä mieltä että lapsikaste on turha, koska ilman aikuiskastetta ei pääse Taivaaseen. Eli kastaminen pitää tehdä vasta siinä vaiheessa kun uskoo, muuten se on turha.
Kuka muka ajattelee, ettei ilman aikuiskastetta pääse taivaaseen? Lapsikasteen kieltäjät uskoo, ettei kaste ole välttämätön pelastumiselle, vaikka jokaisen tuleekin mennä kasteelle uskoontulon jälkeen. Taivaaseen päästään kuitenkin uskon eikä kasteen perusteella, joten jos joku uskova ei menekään kasteelle, no big deal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni lapsi ei ole tarpeeksi kypsä tekemään tällaista valintaa itse, joten lapsen huoltajat tekevät valinnan lapsen puolesta.
Onko äskeisen miinustaja siis sitä mieltä, että jos vaikka 3-vuotias kristityn tai uskonnottoman perheen lapsi saa jostain päähänsä haluta Jehovan todistajaksi, lapsen on annettava liittyä kyseiseen uskontoon ja elää sen oppien mukaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islamisaatio leviää ja olette sitä edesauttamassa.
Meinaatko, että eroajat liittyvät ko. uskontoon?
Kyllä tuon kirjoittanut vaikuttaa juurikin niin totaaliselta idiootilta että voi hyvinkin meinata.
mitä muutakaan, ihmisten keksimää humppaa muiden kontrolloimiseksi ja verottamiseksi