Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ämpärit tai ilmainen ruoka innostavat suomalaiset jonottamaan

Vierailija
25.12.2025 |

On tämä ihmeellinen kansa

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen on suomen kielen ihanin sana.

Vierailija
2/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset jonot olisivatkaan jos jaettaisiin ilmaista viinaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämpärit on huvia. Mutta ruokajonot ei.  Itse olen nähnyt kuinka lapsiperheitä on seissyt jonossa pakkasessa jo klo 8.00 ja  ruokajakelu alkaa klo 12. Ja tiedän että viimeisenä jonossa olleet ovat jääneet ilman. Ilen myös nähnyt kuinka ihmiset jonottaa  yli -30' pakkasessa. En usko, että moni siellä huvikseen seisoo. 

Alkaa ällöttää tämä nykyinen kausi. Onko niin, että hallitukset tölväilyt ovat antaneet ihmisille oikeuden halveksia toisia ja kuvitella, että ihmiset tulee ruokajonoon huvikseen? Ja ärsyttää, kun nykyään käytetään disinfirmaatiota vaikuttamiseen, ihan ilman omantunnon tuskia.  Suoraselkäisyys ei ole nykyaikaa. Hieno ihminen on se, joka pystyy parhaiten kieroilemaan.  Kun kieltää totuuden, niin totuus ei ole silloin totuus. 

Vierailija
4/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen laivam buffeteissa ja lentokoneiden business-luokassa. 

Vierailija
5/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesut tarvitsee ämpäti päähänsä.

Vierailija
6/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole todellisessa avun tarpeessa, mutta onhan se mukava kokoontua yhdessä syömään ilmaista ruokaa.

Vierailija
7/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämpärit on huvia. Mutta ruokajonot ei.  Itse olen nähnyt kuinka lapsiperheitä on seissyt jonossa pakkasessa jo klo 8.00 ja  ruokajakelu alkaa klo 12. Ja tiedän että viimeisenä jonossa olleet ovat jääneet ilman. Ilen myös nähnyt kuinka ihmiset jonottaa  yli -30' pakkasessa. En usko, että moni siellä huvikseen seisoo. 

Alkaa ällöttää tämä nykyinen kausi. Onko niin, että hallitukset tölväilyt ovat antaneet ihmisille oikeuden halveksia toisia ja kuvitella, että ihmiset tulee ruokajonoon huvikseen? Ja ärsyttää, kun nykyään käytetään disinfirmaatiota vaikuttamiseen, ihan ilman omantunnon tuskia.  Suoraselkäisyys ei ole nykyaikaa. Hieno ihminen on se, joka pystyy parhaiten kieroilemaan.  Kun kieltää totuuden, niin totuus ei ole silloin totuus. 

No ei ole lapsiperheitä tuolla, olen kävellyt usein Helsinginkadun ruokajonot ohitse ja se mitä siellä näkyy ja kuuluu on venäläisyys. Suurin osa venäjää puhuvia mummoja vetokärryn kanssa. Mistä nämä mummot tulee, en tiiä ovatko inkeriläisiä paluumuuttajia? 

Vierailija
8/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saihan ainakin Heikki H jostakin viinaa kun jäi kiinni rattijuopumuksesta. Jos sitä jaetaan pöydän alta? 

Vierailija
9/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron ämpäriä jonotetaan 12 tuntia. On se niin hyöryllistä 

Vierailija
10/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko oikea ketju mutta epäilen että onko kaikilla jonottajilla niin tiukkaa että pienen (kyllä, luit oikein) annoksen vuoksi pitää jonottaa? Yksinäinen ja vähävarainen on kaksi eri asiaa, joku voi olla molempiakin. 

Mietin kun eilen syötiin perheen kanssa liharuoka, keitetyt perunat ja porkkanat, torttuja jälkkäriksi ja kahdelle aikuiselle lasilliset punaviiniä. Mahtoikohan maksaa ehkä kympin kolmelta? Niin mikä ihme tässä joulussa maksaa? Tänään hain alesta lanttusoseen ja kermapurkin, siirappia ja korppujauhoja on kotona niin teen lanttulaatikon, kaupan lihapullat, keitetyt perunat ja suolakurkkuja lisäksi niin noin euron tulee annokselle hintaa. 

Vierailija
11/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisi aikakoneen ja pääsisi tekemään lankahenkariabortin jokaiselle ap:n kaltaisen limatursakkeen äidille.

Vierailija
13/13 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein köyhät jonottaa -30 pakkasessa🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän