Mieheni hoiti kinkun tilauksen Tuli 2 kg kinkku.
Oli kirjoittanut, että mahdollisimman suuri. Ne oli lähettäneet tekstarin, että suurin on 2 kg, tuodaanko se, mutta miespä ei ollut tekstaria kuullut.
Tuli sitten se 2 kg kinkku viidelle paljon kinkusta tykkäävälle.
Kumma ku ei cittarista suurempaa löytynyt. Kyselin jo etukäteen, voiko varata, mutta ei voinut.
Multa kuoli juuri lähiomainen enkä oikein itse jaksa joulua järjestää. Siksi on vaan muutamaa jouluruokaa.
Jep, kyllä se omaisen kuoleminen on suurempi murhe. Silti harmittaa.
Kommentit (34)
Kyllä pitää olla 20 kg kinkku vähintään
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää aina näissä 'mies teki sitä ja tätä' että juuri koskaan ei ole annettu kunnon ohjeita vaan oletetaan että se mies on ajatustenlukija.
Kyllä nyt oikean kokoinen kinkku pitää miehen osata ostaa, ihan ilman mitään ohjeita.
Ootko kattonut niitä videoita siitä, millaisissa oloissa se sunkin joulukinkku on kasvanut? Sen jälkeen ei tee kyllä kinkkua mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tosta sapuskat väsää.
Joulupöydässä on tänä vuonna vain kinkku, 3 laatikkoa ja rosolli.
Kaikki valmiina. Vain kinkun kypsennän.
Tää ei oo monellekaan suuri ongelma, mutta mun mieliherkku on kinkku.
Yleensä paistelen muutaman etukäteen, mut nyt tosiaan on suru vienyt voimia. En oo jaksanut.
en tiedä, miksi nyt takerrun tähän, mutta harmittaa tuon miehen toiminta. Jos olis kuullut tekstarin, olis voinu pyytää vaikka 2 kinkkua lisää. (Olen jankuttanut, että aina pitää seurata puhelinta, kun tilaus on tulossa.)
Ap
Osanottoni. Surun keskellä pienikin vastoinkäyminen, joka ei normaali oloissa tuntuisi miltään, voi tuntua paljon isommalta. Ikävä juttu toi kinkku. Ymmärrän, 2kg kinkku on pieni viidelle. Jos nyt tähän hetkeen ei mitenkään ole isompaa kinkkua saatavilla, niin ostat joulun jälkeen toisen, kyllä asiat järjestyy. Mieskään ei varmasta tarkoituksella tätä joulua kinkulla halunnut pilata, vahinkoja sattuu itse kullekin. Hyvää joulu kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun painosta häviää paljon uunissa ja lisäksi sen päälle on laitettu pastettuna pois otettava rasva, niin tuo ei oo mitään.
Ap
Kuka laittoi päälle rasvan?
Se rasva on myytävissä kinkuissa päällä ilmeisesti aina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ootko kattonut niitä videoita siitä, millaisissa oloissa se sunkin joulukinkku on kasvanut? Sen jälkeen ei tee kyllä kinkkua mieli.
Ei joulukinkku ole kasvanut missään oloissa.
Ap:lle: mietipä, kuinka moni suree sitä sikaa, josta tuli joulukinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tosta sapuskat väsää.
Joulupöydässä on tänä vuonna vain kinkku, 3 laatikkoa ja rosolli.
Kaikki valmiina. Vain kinkun kypsennän.
Tää ei oo monellekaan suuri ongelma, mutta mun mieliherkku on kinkku.
Yleensä paistelen muutaman etukäteen, mut nyt tosiaan on suru vienyt voimia. En oo jaksanut.
en tiedä, miksi nyt takerrun tähän, mutta harmittaa tuon miehen toiminta. Jos olis kuullut tekstarin, olis voinu pyytää vaikka 2 kinkkua lisää. (Olen jankuttanut, että aina pitää seurata puhelinta, kun tilaus on tulossa.)
Ap
Osanottoni. Surun keskellä pienikin vastoinkäyminen, joka ei normaali oloissa tuntuisi miltään, voi tuntua paljon isommalta. Ikävä juttu toi kinkku. Ymmärrän, 2kg kinkku on pieni viidelle. Jos n
Kiitti! Tää pelasti mun joulutunnelmaa. Ihana kirjoitus.
Se täytyy olla juuri noin, että suuren surun keskellä tällainen (kuolemaan verrattuna) pikkuasia, kuten kinkku, tuntuu kokoaan suuremmalta.
Nyt alan ymmärtää itseäni. En ensin tajunnut, että mitä mää tällaisesta kinkusta tässä harmistun, kun lähiomainen on sentään kuollut ja suru suuri.
Taidan mennä laittamaan ulos kynttilän.
Kiitos kaikille rakentavista kommenteistanne!
Ap
No täällä lähtee pian kinkku nummero 2. Ihan eri kuin nuo leikeleet kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa ainakin oli pakastin täynnä 7 kilon kinkkuja, ostakaa sieltä?
Itte ostin valmista kinkkusiivua Lidlistä kilon 12 euroa, sitä syö neljä ihmistä, joista yksi on tosi vähänruokainen, eipä jää kuleksimaan ylimääräisiä, vaan menee varmaan kivasti kaikki viimeistä murenaa myöten. Oli hyvännäköistä harmaasuolattua kinkkua.
Joulun jälkeen saattaa saada todella halvalla jostain kinkkuja, voi paistaa ja pakastaa pitkäksi aikaa, jos säkä käy.
Valmiiksi siivutettu ei ole sama asia!
Kaksi kiloa kinkkua taitaa teille riittää.