Ateisti, kai olet seuraavat 3 päivää töissä?
Vai haluatko kuitenkin sisimmissäsi uskoa Herraamme Jeesus Kristukseen ja olet vapaalla seuraavat 3 päivää Hänen syntymäänsö juhlistaen?
Kommentit (149)
Muistakaa kaikki uskovaiset, että joulukuusi ja kinkku ovat vanhan pakanauskonnon rituaaleja.
Uskovainen, muista että sinulle on luvattu vain yksi lepopäivä viikossa ja ei esimerkiksi kesälomaa.
En tietenkään. Jeesus oli demari.
minkäs teet kun työpaikka kiinni seuraavat kolme päivää. mielelläni töissä olisin kun ei mulla täällä kotona yksinkään mitään tekemistä. olispa jo perjantai niin pääsisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Uskis, oot kai aina 6 pvää viikossa töissä ja pyhität vain lepopäivän?
Mikä on lauantai. Sunnuntaina töihin mars.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä juhlin jo talvipäivänseisauksena. Tämän viikon olen ihan normaalisti töissä.
Tuo se oikea ajankohta sille olikin, hyvä. Itse asiassa ennen kristinuskon tuloa syksyn iso juhla oli kekri, joka nyt on jäänyt varjoon. Pakanaversio joulustakin oli juuri vähän aiemmin, seisauksen kahta puolen.
Eli juhlikaa vaikka silloin jatkossakin. Eiköhän juhlille tilaa aina ole.
Kekri oli kova juttu itäisessä Suomessa vielä reilu 100 v sitten. 25%pohjoiskarjalaisena tunnistan geenin itsessäni, ja tahtoisin juhlia jo syksyllä. Talvijoulu sucks.
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen, muista että sinulle on luvattu vain yksi lepopäivä viikossa ja ei esimerkiksi kesälomaa.
Olen sairaanhoitaja Jumalan tahdosta, ja työnantaja oli itseasiassa vain hyvillään, kun sai tarjota minulle kuuden päivän viikon, saaden kuitenkin olla sunnuntain poissa. Yllättävän suopeasti suhtautui vakaumukseeni. Näin niihin rukouksiin välillö vastataan.
En vaan lomailen täydellä palkalla tehden ateistijuttuja nauraen paskaisesti uskontohihhuleille. Loma-ajan palkkani otetaan sinun taskusta.
Tunnustan uskoa, ja olen seuraavat päivät työssä. Käyn kirkossa rukoilemassa, ja koin Jumalan suovan minulle mahdollisuuden tehdä työtä jouluna.
En vitussa. Olen lomalla, syön suklaata ja nautin. Kuuntelen kristillisiä joululaulujakin, ei sodi mun ateismia vastaan mitenkään.
Ja ajattele, rakastan mun ateistista elämänkatsomusta ja elämääni muutenkin, moraalisena kompassina omatuntoni ja oikeudentuntoni, ilman pelkoa Helvetistä tai synnistä tms.
Pääsiäisenäkin menen Helsingin Tuomiokirkkoon Matteuspassioon, eikä sekään sodi mitenkään mun ateismia vastaan.
Voin hyvin ja olen onnellinen ateisti.
Uskovainen, toivottavasti et juhli joulua, sehän ei ole alunperin kristillinen juhla ollenkaan.
Olen tietenkin vapaalla. Vietän pakanallista talvipäivän juhlaa. Perinteiseen tapaan uhrijuhlan keskeinen asia on kinkku. Kristityt ovat vain omineet juhlan itselleen kun eivät muuten saaneet pakanoita luopumaan tavoistaan.
Työehtosopimus määrittelee minun vapaapäivät kuten myös kristittyjen. Vaikka jotkut pösilöt luulee satuolennon sopineen heille vapaapäivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on ikivanha keskitalven juhla. Juhlin sitä, en teidän mielikuvituskaveria, joka ei edes syntynyt jouluna.
Miksi valehtelet ateisti. Joulu on nykyään Jeesuksen syntymäjuhla. Onko ateistin kuusen latvassa tähti.
Sinät et määritte mitä joulu muille on
Miten teet töitä vaikka haluaisit, kun "pomo"on laittanut ovet kolmeksi päiväksi lukkoon!
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan! Lomailen kaksi viikkoa ja vietän joulun perheen kanssa. Saatanpa viedä vanhan äidin joulukirkkoonkin ;)
Etkö pelkää tunnustuksellista sisältöä, vai onko se onnistuttu kaapimaan joulukirkostakon pois?
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen, toivottavasti et juhli joulua, sehän ei ole alunperin kristillinen juhla ollenkaan.
Mutta nykyään on. Tai on jos sellaista juhlii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on ikivanha keskitalven juhla. Juhlin sitä, en teidän mielikuvituskaveria, joka ei edes syntynyt jouluna.
Miksi valehtelet ateisti. Joulu on nykyään Jeesuksen syntymäjuhla. Onko ateistin kuusen latvassa tähti.
Sinät et määritte mitä joulu muille on
Miksi itse jankutat että joulu on joku pakanajuhla, vaikka vanhaa suomenuskoa ei seuraa kuin kourallinen koko maassa?
Kristitty, jätitkö joulupöydästä kinkun pois vai halusitko kuitenkin sisimmässäsi rikkoa jumalan käskyä vastaan ja palvoa sielunvihollista?
En todellakaan ole töissä, olen eläkkeellä.-ateisti