Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MILLAISIA ASUINALUEITA TALVIKANGAS,KUIVASRANTA?

Vierailija
26.02.2007 |

Mahdollisesti uusi koti meille voisi löytyä Talvikankaalta tai Kuivasrannalta. Kumpikin asuinalue näyttää päällisin puolin samanlaisilta, rauhallisilta..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun kuivasrannalla ja viihdyn hyvin!vaikka taloja on molemmissa asuinalueissa melko tiheään...

Vierailija
2/30 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en muuten pohjoispuolelle jokea lähtis muuten kun noille alueille ja sieltäpäin ollaankin asuntoa kateltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia uudisalueita, eli talot hyvin tiiviisti, ei vielä puustoa/pensastoa juurikaan ainakaan kuivasrannalla. Palveluja ehkä tulossa lähivuosina.

Vierailija
4/30 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talot rakennettu todella pienille tonteille (500 m3) ja suurinosa osukkaista nokialaisia.

En muuttaisi ikinä ko. alueille ja ovat lisäksi joen pohjoispuolella ja sinnehän ei kukaan kunnon oululainen muuta....

Vierailija
5/30 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain jaksaisiko sitä kävelemällä Kaijonharjussa asioilla käydä : )

Onko Kuivasrannalla seurakunnan kerhoa, perhekahvilaa tms.?

Kiinnostaisi tietää missä nro. VIISI itse asuu, mikä asuinalue on näitä kahta parempi??

-ap

Vierailija
6/30 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ei ne tontit mitään pieniä ole, meillä oli siellä talo 1200 neliön tontilla. TIetysti maalaisen mielestä pieni, mutta eipä kaupungeissa juuri isompia tontteja ole - ja pienet kivat koulut siellä oli ja pari lähikauppaa. Muut palvelut kauempana. Hiihtoladut/lenkkipolut menee vierestä, meidänkin takapihalta pääsi suoraan ladulle/polulle...

Talvikankaan tontit ovat keskimäärin 500 neliötä, alue on oulun kaupungin kokeilualue ketjutaloille (omakotitaloille rivitalon pihakoolla). Palveluja ei ole mitään, lähimpään kauppaan on pari km ja Ruskon K-kauppaan on ainakin 4 km ja Kuusamontien levennyksestä johtuen matka sinne kestää varmaan 40 min.

Koulua ei ole lähistöllä ja päivähoitopaikkoja vielä vähemmän. En ikinä muuttaisi ja en todellakaan suosittele kenellekään....

Vierailija
7/30 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan täällä on jotain oulun pohjoispuolen periferiassa asuvia joiden mielestä Kaakkurissa on kamalaa kun on kuullut tutuntutuntutulta niin...

Ottaisit selvää asioista ennenkuin levität perättömiä huhuja.

Syytön minä olen että asut periferiaas kaukana kaikesta (= Talvikankaalla tai jossain muualla yhtä kaukana kaikesta)

Vierailija
8/30 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki haukkuvat paikkaa eivätkä tykkää asua siellä. Mutta eivät saa taloaan kaupaksi kun kukaan muukaan ei halua asua siellä...

Vierailija
9/30 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme muuttamassa KAAKKURIIN, kunhan uusi koti valmistuu muutaman kuukauden päästä.

Useimmiten kuulee vaan sitä negatiivista palautetta Kaakkurista/koulusta. Olisi todella kiva kuulla, että millaiseen kouluun ne meidän lapset sitten menevät. : )

Vierailija
10/30 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-DDD Voi jestas tuota tiedon vähyttä...

On kait Kaakkurin koululla erityislapsia eniten kun siellä on oikein omat luokat erityislapsia varten. Ja omat opet, tilat ym... Katsos, se on nykyajan suunta: erityislapsia ei eristetä sillä he ovat yhtä arvokkaita ihmisinä kuin muutkin lapset...

Vierailija
11/30 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kamalaa..

Mahtaakohan ympärillä asuvat huomata eron ns. normaalin koulun ja kyseisen koulun välillä??? Tuskin.

Vierailija
12/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiin 4 km, kouluun 200 m, Citymarkettiin 1.5 km, Tokmannille 500 m jne

;-)

Vierailija
14/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talot ovat ihan kiinni toisissaan. Palveluja ei ole. Alueet kyllä rauhallisia ja niissä paljon lapsiperheitä.

Itse asun mieluummin eteläpuolella mutta se on makukysymys

Vierailija
15/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siihen Kuivasrannan naapuriin Haukipudas meinaa rakentaa kaatopaikan....? Mietippä vielä!

Vierailija
16/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä tontteja ja palvelut ovat tosiaan kauempana. Tuttavani ovat kertoneet myös huonosta päivähoitotilanteesta.

Muuten aivan ihan uutta ja kaunista aluetta. Mä olen myös eteläpuolen kannattajia...

Vierailija
17/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkoja lapsiperheelle asua? Olisi ainakin palvelut lähellä..

Vierailija
18/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotku haukkuvat kaakkuria levottomaksi ja vaaralliseksikin alueeksi, mutta he puhuvat siitä citymarketin ympäristön kerrostaloista. Heillä ei yleensä ole mitään käsitystä siitä kuinka mukava ja rauhallinen alue on vanha Kaakkuri, Kiviharju ja muut uuden kaakkurin omakotitaloalueet. Monet eivät edes tiedä että Kaakkuri on muutakin kuin ne vuokrakerrostalot..

Vierailija
19/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kuullut, että kun tuulee sieltä päin voi haistaa...

Vierailija
20/30 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutat esim Etelä-Suomesta, voi tuntua, että Kuivasranta ja Talvikangas ovat hyvin lähellä keskustaa, mutta näin paljasjalkaisena Oululaisena ne ovat ihan perimmäistä korpea :)

Toisaalta, jos työ/opiskelupaikka esim Yliopistolla, Kuivasrannalta on hyvät ja kauniit pyöräilyreitit sinne suuntaan.