Air Fryer hypetys
Siis eihän tuolla laiteella voi kaikkea ruokaa valmistaa, esim keittoja? Eikä ole kätevä jos isolle porukalle tekee ruokaa. Jollekin parille ihmiselle sopii paremmin tehdä. Pitää olla myöskin tilaa tuolle laitteelle. Tulee mieleen et laitteella tehdään enemmän ranskis-nakki pikaruokia, toki varmasti voi laitteella tehdä muutakin. Sähkööhän kaikki keittiökoneet käyttää, jotkut enemmän, jotkut vähemmän, kun mainostetaan tämän laitteen pienempää sähkönkulutusta, joka olisi kuin jotain taikaa.
Käytä jopa 90% vähemmän rasvaa,
siis mihin ruokiin käytetään tolkuttomasti rasvaa, tulee vaan mieleen friteerauskoneella tehtävät ranskikset.
On kyllä tehty laitteesta markkinoinnin avulla hypetys tuote, joka jossain välissä jää unholaan.
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Fryer-keitetyt munat 12-14 min 140 C. Paistettu muna paperivuoassa viitisen minuuttia. Ei käryä ei kiehutusta. Sähkön kulutus murto-osa lieteen verrattuna.
Induktioliedellä kanamunat saa keitettyä paljon nopeammin. Fryer myös poltti kuoressa olevan punaisen leiman kiinni valkuaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, miten rasvattomasta ruoasta kertyy rasvaa laitteeseen ja varsinkin jos se on kannellisessa astiassa? Olet aikamoinen nero, jos tuossa onnistut.
No siellähän se lämpö ja ilma kiertää laitteen sisällä, ja sitä kautta se lika,rasva, hajut mitä näitä nyt onkaan jää sinne laitteen sisälle, olkoot mikä tahansa uuni, mikro, fryer kyseessä. Kyl tuon nyt jokainen tietää.
Kyllä se puhaltaa kuumaa ilmaa ulos laitteesta ja hajua tai tuoksua valmistettavasta ruuasta/leivonnaisista riippuen. Liesituulettimeen kun laittaa puhaltamaan, niin haitta pienenee. Onhan uuneissakin poistoilma-aukko, josta höyryt tulevat uunista ulos.
Äsken duunasin Airissa moksarellatikut, jalapenhot ja sipalirenkulat wingsien kanssa.
Ai tsakeli tuli hyvä.
Minä en tajua, miten jotkut tekee siinä ruokaa, kun siinä on pohjalla ritilä ja puhaltaa alta ylöspäin ilmaa. Se leivinpaperinen "kori" ei pysy paikoillaan vaan pomppaa ylös ja alkaa palamaan. Porkkapaloista tuli nahistuneita. Miten jotkut laittaa sinne munakkaan tai löysää taikinaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua, miten jotkut tekee siinä ruokaa, kun siinä on pohjalla ritilä ja puhaltaa alta ylöspäin ilmaa. Se leivinpaperinen "kori" ei pysy paikoillaan vaan pomppaa ylös ja alkaa palamaan. Porkkapaloista tuli nahistuneita. Miten jotkut laittaa sinne munakkaan tai löysää taikinaa?
Minä käytän sopivankokoista pyrexvuokaa laitteessani. Siinä onnistuu jopa makaronilaatikko, eikä roisku yhtään. Samanlaiset astiat siihen käy niin kuin uuniinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienessä taloudessa verraton. Toki kananmunat ja keitot tehdään hellalla.
Itsekkin tuollaisen hankin. Vieläpä oikein kalliin kun lahjakortilla sain. Mutta ensinnäkin. Luulin että tuolla on helppo ja nopea tapa tehdä ruokaa. Mutta tuohan on yhtä hidas kuin sähköuuni ja joka kerta tulee tiskattavaksi nuo koneen osat. Valtavan kokoinen pallo tuollainen isompi laite.
Onko todella?
Otetaan esim vaikka lämpimät leivät:
- kiertoilmauunin grillin lämmitys 5 min, leivän lämmitys 4min
- af uuni päälle ja leipä sisään - 3 minuutissa valmis.
Aikamoinen ero 9min /3min?? Ja sähkönkulutuksessa myös.
Vaikkei mitään muuta hyötyisi tuo uunin lämpeäminen 5-10min jää pois. Erityisesti jos tekee pieniä määriä/ruokaa yhdelle. Ja itse teen ruuat astiassa jolloin laitetta ei tarvitse edes pestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttären opiskelija-asunnossa ei ole uunia vaan valmistaa todella paljon ruokia af:llä.
Itse taas vietän ulkomailla puolet vuodesta yksin joten on turha lämmittää uunia yhden ihmisen ruokia varten. Ruuasta tulee lämmitettynäkin parempaa kuin mikrossa
Sellainen pikkuasunto, jossa ei ole lainkaan uunia, onkin yksi harvoista paikoista joissa airfryeria kannattaa tosissaan harkita. Itse kyllä pärjäsin hyvin pelkällä mikrolla silloin kun talon puolesta oli pelkät keittolevyt. Mutta jos silloin olisi ollut airfryereita (tai jos olisin tiennyt niistä), en tiedä kumman olisin hankkinut vai olisinko koittanut tehdä tilaa molemmille.
Tyttärellä ei ole mikroakaan eikä diinä saisi tehtyä ruokaa kuten af:ssa, eineksiä jos syö mikro riittää.
Vierailija kirjoitti:
Se paperi pannaan ruoan alle, ei päälle. Jos laitat sen ruoan päälle, se takuulla pomppaa ylös. Se toimii samalla periaatteella kuin leivinpaperi uunissa, ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se paperi pannaan ruoan alle, ei päälle. Jos laitat sen ruoan päälle, se takuulla pomppaa ylös. Se toimii samalla periaatteella kuin leivinpaperi uunissa, ymmärrätkö?
Joo, mutta paperin päällä pitää olla paljon painoa, jotta se pysyisi paikoillaan. Sähköuunissa ei tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta paperin päällä pitää olla paljon painoa, jotta se pysyisi paikoillaan. Sähköuunissa ei tarvitse olla.
Onhan sinulla se kuumennettava ruoka siinä painona vai höyheniäkö sinä yrität paistaa? Kyllä minun laitteessani voi huoletta paistaa vaikka yhden paahtoleipäviipaleen, eikä aluspaperi lennä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, miten rasvattomasta ruoasta kertyy rasvaa laitteeseen ja varsinkin jos se on kannellisessa astiassa? Olet aikamoinen nero, jos tuossa onnistut.
No siellähän se lämpö ja ilma kiertää laitteen sisällä, ja sitä kautta se lika,rasva, hajut mitä näitä nyt onkaan jää sinne laitteen sisälle, olkoot mikä tahansa uuni, mikro, fryer kyseessä. Kyl tuon nyt jokainen tietää.
Kyllä se puhaltaa kuumaa ilmaa ulos laitteesta ja hajua tai tuoksua valmistettavasta ruuasta/leivonnaisista riippuen. Liesituulettimeen kun laittaa puhaltamaan, niin haitta pienenee. Onhan uuneissakin poistoilma-aukko, josta höyryt tulevat uunista ulos.
Ai väitätkö, että kaikki höyryt, hajut poistuu laitteesta poistoilma-aukosta? Olet väärässä. Tai, että laitteeseen ei keräänny likoja? Olet väärässä. T. Koneita korjaava
Joku vastailee selvästi omiin kirjoituksiinsa "toisina" tyyppeinä. Huomaa noista fryer jankkaamisista, typeränä pitämisistä muita kirjoittajia kohtaan-ja ruokaohjeista.